BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste brisket

 
 

KoKandre

Sprokkelaar
Berichten
34
Dit weekend heb ik bedacht en de stoute schoenen aangetrokken om mijn eerste brisket te maken. Zondagochtend een stuk brisket uit de vriezer gehaald en laten ontdooien. Ik heb bewust geen hele brisket gebruikt, het was maar voor twee personen en ik wilde graag de Brisket op verschillende manieren klaarmaken om te kijken welk het beste resultaat geeft. Het is per slot van rekening niet het goedkoopste stukje vlees.
Untitled by anjosofr, on Flickr
Ik had het vlees al eerder gekocht bij Aalvink, waar ik zeer tevreden over ben. In delen verpakt en gevacumeerd ingevroren.
Untitled by anjosofr, on Flickr
Untitled by anjosofr, on Flickr
Zo zag het er uit na het wegsnijden van het overtollige vet.
Untitled by anjosofr, on Flickr
Ge?njecteerd met runderbouillon en afgedekt met alufolie.
Untitled by anjosofr, on Flickr
Maandag om 7:15 weber 47 cm aangesoken en om 7:40 brisket erop.
Untitled by anjosofr, on Flickr
Om 12:00 kon hij ingepakt worden bij een temperatuur van 71 graden.
Om 14:30 werd de temperatuur van 96 graden bereikt en hb ik hem ingepakt in no twee dubbele lagen alufolie en een paar handdoeken.
Untitled by anjosofr, on Flickr
17:00 heb ik hem uitgepakt en konden we eten
Untitled by anjosofr, on Flickr
De smaak was prima. Hij had misschien wel iets sappiger gekunt en dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik hem met de vetlaag naar beneden in de weber heb gelegd.
In ieder geval wel voor herhaling vatbaar.
Ik hoop hiermee het stickertje te hebben gehaald, en dan alleen nog het stickertje voor de bcc. Die volgt de komende weken wel
 
Om in aanmerking te komen voor een stikkertje, wil ik graag nog een foto van het vlees op de BBQ.

Als je een sapperige Brisket wil, zou je eens een graan gevoerde brisket moeten bestellen.
 
Ziet er lekker uit :)
 
Gratz met koetje!
 
Lekker hoor gefeliciteerd met je koei
 
Ziet er goed uit, begin er nog net niet van te kwijlen ;)
 
Gefeliciteerd met je koetje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan