BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Brisket juli 2016

 
 
 

Boeddhaman

Tondelzoeker
Berichten
20
Het is lang geleden dat ik iets heb laten zien van mijn Q-sessies maar deze moet ik nu wel posten om een koetje te krijgen.

Mijn eerste Brisket gemaakt in juli 2016.
Wij gingen weer eens gezellig samen zijn met onze BBQ vrienden en iedereen had iets voorbereid om op de BBQ klaar te maken.
Hierdoor kwam ik net 1 BBQ te kort dus dacht ik ik ga mijn eerste Brisket maken zodat ik een avond van te voren kon beginnen en tegen de tijd dat iemand de BBQ nodig had was mijn Brisket wel klaar.
De Brisket heb ik gekocht bij "Bossers Vlees" in Den Bosch en het kwam uit Uruguay.
De rub heb ik uit het boek van Jord Althuizen "Smokey Goodness".
Na ongeveer 15 uur was hij dan klaar inclusief de Burnt Ends en gelukkig was alles ook nog goed gelukt en stond er iets heerlijks op tafel.

En dan nu de foto's.


De Brisket van "Bossers Vlees" in Den Bosch.


Na wat vetjes weg gesneden te hebben.


De Rub van Jord Althuizen.


In de Rub.


Half 2 's-nachts.


Ongeveer 9.00 uur in de ochtend.


Ongeveer 14.00 uur. Na al die uren in de Q helemaal vergeten dat het vlees heel erg heet was...


De Point van de Flat scheiden.


Het eind resultaat. Brisket, Burnt Ends met ciabatta brood.
Gelukkig meteen de eerste keer goed gelukt, het ziet er iets droog uit maar dat was het niet, het was lekker mals en de Burnd Ends waren geweldig.
De gasten vonden het ook allemaal heerlijk.
Ik heb deze Brisket dan ook 1x meer gemaakt het afgelopen jaar en er zullen er meerdere volgen...


 
Ziet er goed uit!

Wat was het start gewicht? Was altijd een beetje bang dat brisket niet zou gaan passen, maar als ik deze zo zie zou het mogelijk best moeten passen...
 
Lust ik wel
 
Ziet er heel lekker uit.
Proficiat met je koetje :D
 
?dat ziet er wel erg smakelijk uit. Gefeliciteerd met je koetje..
 
Mooie run, congrats met de koe
 
ziet er heerlijk uit, welkom bij the big three  :)
 
Top gedaan!
 
Ziet er heerlijk uit !
 
Terug
Bovenaan Onderaan