BasBQ
Beef en Steak

mijn eerste beer can chicken!

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
zo, gewoon plain en simpel!!

Enige wat ik de volgende keer anders doe is dat ik direct zal grillen van 2 kanten. Ik had nu van 1 kant en de temp was achteraf dus toch iets te laag. Ik had geen zin meer om opnieuw kolen erbij te doen, dus ik heb hem afgemaakt in de oven. Op de foto zie je hoe ie was op de Q......al met al was ook dit geslaagd....

IMG_1260.JPG


IMG_1262.JPG


 
dat is een lekker kippetje geworden  :)
en ook je tokkie binnen gehaald, goed bezig
 
Van harte met je tokkie, hoe was de bird booster? Neem tenminste aan dat je hem ge?njecteerd hebt zo aan de foto te zien? Leuk he zo'n plofkip, je ziet hem groeien :)
 
ik had de gebruiksaanwijzing gevolgd, maar vond hem wat waterig....de smaak is niet zo sterk, maar de smaak van het eindproduct was super, dus ik kan het alleen maar aanbevelen. De kip was wel enorm sappig en dat komt denk ik ook puur door het injecteren.

op true2bbq site was de injectienaald en deze bird rooster als combo in de aanbieding, vandaar de aanschaf. De spuit werkt ook erg goed.
 
Je hebt weer aardig je best gedaan!! Mooie spulletjes btw ;)
En congrats met je tokkie!!
 
oh...kijk...ik heb een vogel bij mijn avatar staan!!

Volgende vogel ga ik binnenkort maken, maar dan met een wat uitgereider verslag...

thanks !!

:)
 
knorrie zie ik nog niet, maar zal wel goed komen...

over investeren....damn...wat is het duur.....de OTG met GBS systeem had ik gekregen voor mijn verjaardag van mijn vrouw. Maar de meuk er om heen maakt het zo duur......thermopen en en daar....hulpstukken, kolen, roosters......maar goed...voor kwaliteit betaal je!

Alleen begint het nu al te jeuken om zo'n smoker aan te schaffen, want ik heb de smaak echt te pakken!
 
Gefeliciteerd met je kippetje.

Injecteren van kip is nieuw voor mij. Toch eens proberen om te zien wat het verschil is.
 
hij bleef enorm sappig, maar weet dus niet of het hierdoor kwam. Had 500 ML erin gespoten en druipte van alle kanten eruit...
 
Is ??n van de ingredi?nten van die butchers injectie fosfaat?
 
sodium fosfaat

hoezo?
 
gefeliciteerd met je Tokkie!!!!!! ziet er top uit!!!!
 
Fosfaten zorgen ervoor dat het vocht niet uit het vlees gaat. Vandaar je sappige resultaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan