BasBQ
Beef en Steak

mijn eerste beer can chicken!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Afgelopen zondag heb ik mijn nieuwe Weber OTP57cm gear in gebruik genomen en mijn eerste BCC gemaakt.
Na mijn introductie op dit forum gisteren begreep ik dat foto's van harte welkom zijn, dus here we go!
De foto's zijn niet al te duidleijk daar afkomstig van mijn iPhone en ik heb wat moeten stoeien met photobucket daar het ook de eerste keer is dat ik daarmee heb gewerkt.

Ik hoop dat het sfeertje toch duidelijk is, in ieder geval smaakte de kip buitengewoon en was zeer sappig na 1 uur op 200 gr C.
In de beercan heb ik naast bier nog wat geperste knoflookteentjes gedaan en een theleepel sambal oelek.
De buitenkant ingewreven met kipkruiden die ik heb gemengd in olijfolie!

Komend weekend staat zalm op cedar plank op de rol!

newgearmedium_zps7740f5ab.jpg

beergarlicoverviewmedium_zps1d3b8628.jpg

beergarlicmedium_zps4019ba7f.jpg

readybrownmedium_zpsf2b9d2ae.jpg

brownfrontmedium_zpsc88a1a99.jpg

brownbackmedium_zpsdae381e3.jpg

juicymedium_zps3c744167.jpg
 
Dat ziet er uit als een lekker Chickie Geert.
Erg nette foto's ook hoor.
Ik voel een tokkie aankomen  :)

Mac
 
Mooi kippetje hoor!
 
Heel fijn kippetje, gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekker kippetje heb je.
En gefeliciteerd met je tokkie.
 
oe lekkert hoor!
 
Ik zie nu pas dat er een tokkie is toegevoegd in mijn profiel, hartelijk dank daarvoor en ik snap nu ook de felicitaties van mede forumleden  :)
Ja, na 1 dag lidmaatschap is er nog veel te leren....
 
dat is een heerlijk kippetje geworden, ben er zelf ook een liefhebber van.

Welkom bij de tokkies  ;)
 
Voor veel mensen in Beercan Chicken het eerste dat ze maken dat anders is dan de gebruikelijke sateetjes en speklapjes, vandaar dat we dat met een tokkie belonen ;) Jouw beercan chicken ziet er heerlijk uit hoor, dus zeker een tokkie waard!
 
bedankt voor de uitleg....we zullen dan bij gelegenheid ook ons uiterste best doen om een knor en een koetje te scoren :)

 
Ziet er lekker krokant uit, hoelang heeft hij erop gestaan?
 
precies 1 uur bij een temperatuur van tussen 200 en 204 gr C
 
dank voor de felicitaties....en inderdaad zal de Weber kuip niet zo "kuis" blijven!  :)
 
Mooi hoor ! En gefeliciteerd met Tokkie.
 
Hhhhm lekker kippie en gefeliciteerd met je tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan