BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC

Zuudemoi

Tondelzoeker
Berichten
5
Gisteren voor het eerst mijn eerste Beer Can Chicken gemaakt,

Gewone standaard kip gekocht en deze gekruid (kruidencombinatie zal ik er de volgende keer bij zetten) en deze ongeveer een 20 uur in de koelkast laten rustig in een gesloten zak.  60 minuten van tevoren even op kamertemperatuur laten komen. vervolgens begonnen met het aansteken van de Q en gestart met het plaatsen van de BCC.

Al na een 30/40 minuten merkte ik dat hij al aardig bruin begon te worden. uiteindelijk heb ik hem 70 minuten op het rooster gehad.

Ook voor mij de eerste keer met mijn Weber 57, en de temperatuur behouden ging nog redelijk goed voor een eerste keer. hij is steeds tussen de 170 en 190 graden geweest. Natuurlijk kan het altijd beter qua tempnatuur en kruiding, maar voor een eerste keer ben ik zeer tevreden.

Ook heb ik whiskey rookhout gebruikt, deze heb ik gebruikt in de vorm van een rookbom (aluminiumfolie)
Zie hier het resultaat:
2ev5g78.jpg


Vraagje: hoe kan het komen dat hij zo snel bruin is geworden? komt dat door de kruiden die ik heb gebruikt of was mijn begin temperatuur te hoog?

Het smaakte heerlijK!

 
lekker kippetje hoor, haal een volgende keer je gril rooster er eens af en plaats je kip tussen de briketten in op je vuur rooster, denk dat dat al heel veel scheelt  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan