BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC

 
 

mversend

Tondelzoeker
Berichten
19
Afgelopen zondag lid geworden van het forum en gisteren mijn eerste beer can chicken gemaakt.

Wat een week :D

Mooi kippetje gehaald, genoeg voor 2 volwassenen en 2 kids
image.jpg1_zps4y89yhml.jpg


Bij de aanblik van de kip stelde mijn dochter van 8: "dat ga ik dus echt niet eten"
Hart onder de riem......mes in de rug

BBQ rub volgens recept uit boek van  Steven Raichlin
image.jpg2_zpsbg7zjols.jpg


Na wat geklooi met de temperatuur de kip in de bbq
image.jpg3_zpsmdnz271a.jpg


En het grote wachten begint!

image.jpg4_zpsfy3jfnxj.jpg


Klaar!
image.jpg1_zpsw5axhtsa.jpg

image.jpg5_zpsilosz7aw.jpg


Fantastisch leuk om te doen

En mijn dochter?

Die heeft niet gegeten...........maar gevreten B-)


 
Lekker hoor!! Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Ow dit is zeker leuk om eens te doen, ziet er goed uit, je dochter wil zeker snel weer BCC, hahahaha

groet

Marcel
 
Als beginnend lid: gefeliciteerd met je stickertje, wat betekent dat? Krijg ik een sticker net als op de basisschool?
 
Zier erg erg goed uit. Ik ga mij morgen ook maar eens wagen aan de BCC. Maar heb nog wel even een vraag, want wil mijn kippetje natuurlijk wel goed bereiden.

Twee weken geleden heb ik dijen gemaakt. Waren heerlijk mals en smaakvol, maar de huid van sommige dijen was net leer. Heb ze vooraf met olijfolie ingesmeerd en de indirecte methode gebruikt. De temperatuur van de dome weet ik eerlijk gezegd niet meer.

Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben? Te hoge dome temp, tussendoor moeten insmeren?
 
@sander op afstand altijd lastig, maar zou het een combi van te lage temperatuur en iets te lang kunnen zijn? Voor een knapperig huidje mag de temperatuur redelijk hoog en je kunt ook even direct gaan het laatste stukje. Voor je bcc zet je in geval van een Weber de hele handel op het kolenrooster. Aan beide kanten heb je wat kolen. Het gaat vast helemaal goed komen. Denk om de foto's, ook op de Q, dan kun je makkelijker geholpen worden.
 
De eerste BCC, moment om nooit te vergeten. Leuk dat dochter uiteindelijk dan toch graag ervan eet. Welkom bij de tokkies ;)
 
mversend zei:
Als beginnend lid: gefeliciteerd met je stickertje, wat betekent dat? Krijg ik een sticker net als op de basisschool?

mversend, er zijn een aantal onderdelen waar je een "sticker" voor kunt bemachtigen. In dit geval een kippetje (zie bij je nickname links)


Om te lezen wat je er allemaal bij kan krijgen lees dit topic even
 
Terug
Bovenaan Onderaan