BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste 2 Pulled Porks

 
 
 

Chucky69

Vuurmaker
Berichten
80
Eindelijk ga ik er dit jaar toch eens aan beginnen:
Ik heb 2 varkensschouders van elk 2,5 kg liggen die ik wil gaan maken voor mijn jongste dochter haar verjaardagsfeestje komende zondag.
Wat ik al niet doe voor haar  :D

Heb van mijn collega zijn weber smokey mountain cooker 47 cm kunnen lenen, is misschien wat "eenvoudiger" om te beginnen dan op de OTG....

Ik wil beginnen met het recept van Jamie Purviance uit het Weber smoke boek. Niet te pittig ook... (voor dochter)

Stomkop die ik ben, wilde ik eerst beide schouders dezelfde recept geven.... waarom?
Dus morgen maar eens kijken of ik de laatste ingredi?nten krijg voor Noskos zijn wedstrijd recept. Bijna alles in huis

Vraagje, met 1 thermometer (fantast) is het toch wel te doen?
Ik neem aan dat beide schouders elkaar niet veel zullen ontlopen, ook al liggen ze op verschillende hoogtes...
 
Een tweede thermometer is toch wel makkelijk omdat die twee stukken vlees waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde gaan reageren, en als het vlees ingepakt is je wat lastiger de probe kunt wisselen tussen de schouders.

 
Ik weet niet of je bij Jamie's recept je schouder inpakt, maar dat maakt heel veel verschil in de tijd die je erover doet, dus twee thermometers zou best handig zijn. Anders eerst in de ingepakte meten en als die klaar is naar de niet ingepakte ;)
 
Ik heb mijn schoonouders maar naar ikea gestuurd voor een nieuwe 2e fantast.
Ik had er al 2, maar 1 probe daarvan doet het niet meer  :(
(wel later te gebruiken voor een van de zelfbouw thermometer projecten  B-))

Net de laatste benodigtheden gehaald voor Noskos zijn recept....
Vond helaas geen amerikaanse (gele) mosterd bij de AH, wat zijn de beste alternatieven?
Pittige of zachte gewone mosterd?
 
Gewoon de aller goedkoopste ;) Bij de C1000 hebben ze van die glazen potjes met plastic dekseltje die zijn iets van 70 cent of zo.
 
succes met de run iig !
 
Inderdaad, succes, gaat vast goed komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan