BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerst keer Chicken Wings op de Q!

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Ja, echt! Niet eerder had ik chicken Wings gemaakt op de Q. Gezien het onderwerp van deze maand een prima excuus om daar eens verandering in te brengen

Veel ideeën opgedaan, maar niet een bevredigende óf er was iemand me voor Toen mijn vrouw zei; “waarom hou je het de eerste keer niet gewoon simpel, zie dat als basis.” Wat hou ik toch van d’r (ze leest mee )

Goed, ik was die zaterdag wat te laat met het kopen van de wings, de poelier was fresh out of vleugels 2e lid.. Of welk ander idee van vleugels dan ook

Dan maar naar de Appie om gemarineerde vleugeltjes te halen, dat was de enige optie. So far voor basis Goed excuus om nog eens wings te maken, niet waar?!

Die avond de wings op het rooster gelegd, indirect op een temp van 160 graden. Eerlijk is eerlijk, dit beeld klopt gewoon! Waarom heb ik dit niet eerder gedaan

812efc5187a51622380e546b589fe0eb.jpg


Een klein half uurtje later waren ze mooi op temperatuur, tijd voor een pakje. Ik heb een sausje gemaakt van Smokey BBQsaus, honing en wat ABC Ketjap. Even opwarmen, even proeven; Lekker man!

2f0205cb35305b39e3f7ad3f5f9c08a4.jpg


Tijd om de chickies te voorzien van een mooi laklaagje! Kwastje klaar? Kwasten maar! (Bedankt André )

7a48d525b1d6068381620e21deaa6683.jpg


Na 10 minuten nog een keertje gelakt, om ze er vervolgens na nog een kwartiertje of te halen. Het rook heerlijk! En zo zagen ze er eigenlijk ook uit! Nog even geduld, want ik moest de borden nog opmaken 🥲

983000112953b105241fe5f51ffab20c.jpg


Vrouwlief had een restjessoepke gemaakt (dat doen we eigenlijk elke zondag, wat er nog over is aan groenten ed, een soepje in elkaar vouwend #teamnowaste ) van paprika, wortel, ui, gember en een kippenbouillon. Een paar schijfjes van onze mini courgettes uit eigen tuin, tezamen met wat rozemarijn ook uit eerdergenoemde, maakten onze maaltijd voor die avond een feit!

d5d9440b9775d99d1a00e9e43d0ac09b.jpg



Conclusie; vanaf nu eet ik alleen nog maar chicken wings! De sticky saus samen met dat malse vlees, och jongens, de heerlijkheid! Soepje erbij, mijn dag kon niet meer stuk!

Ook nog even een fotootje voor de fotowedstrijd en we hebben weer een deelname te pakken

bdc14c6da1cee7c36157428844a6b0bd.jpg


Tot de volgende ronde!
 
prima manier om chickenwings op je menu te introduceren.
ziet er heerlijk uit. top
 
Arme kippen, nu lopen ernog meer rond zonder vleugeltjes. 🤣😂🤣😂

Ze zijn inderdaad altijd zalig. Ook bij de borrel. Geeft altijd lekker kleffe vingertjes.
Dus op naar de poelier voor verse wi gs die je zelf kan rubben/marineren.
Veel lekkerder dan die voorgezouten dingen van de supermarkt.
 
Arme kippen, nu lopen ernog meer rond zonder vleugeltjes.

Ze zijn inderdaad altijd zalig. Ook bij de borrel. Geeft altijd lekker kleffe vingertjes.
Dus op naar de poelier voor verse wi gs die je zelf kan rubben/marineren.
Veel lekkerder dan die voorgezouten dingen van de supermarkt.

Dat gaat zeker gebeuren!
 
Het zijn weer mooie plaatjes. Ik een paar weken terug ook pas de eerste keer gemaakt, en stond zo versteld van de sappigheid (van het recept dat ik volg) dat ik zo direct terug opnieuw wilde maken. En andere manieren nog niet geprobeerd, maar heb mijn favoriete manier direct gevonden vanaf de eerste keer.

Laat de vleugeltjes dan maar komen in de toekomst :)
 
Het zijn weer mooie plaatjes. Ik een paar weken terug ook pas de eerste keer gemaakt, en stond zo versteld van de sappigheid (van het recept dat ik volg) dat ik zo direct terug opnieuw wilde maken. En andere manieren nog niet geprobeerd, maar heb mijn favoriete manier direct gevonden vanaf de eerste keer.

Laat de vleugeltjes dan maar komen in de toekomst :)

Thanks! Ja die sappigheid was echt verrassend!
 
Heeej Chickenwings op de BBQ, best een leuk idee!
 
OMG René. Dat je dit nog nooit eerder gemaakt hebt. Nu weet je wat je al die tijd gemist hebt 😎 Vleugels zien er goed uit. En heerlijke plaatje. Jullie hebben weer kunnen genieten.
 
OMG René. Dat je dit nog nooit eerder gemaakt hebt. Nu weet je wat je al die tijd gemist hebt Vleugels zien er goed uit. En heerlijke plaatje. Jullie hebben weer kunnen genieten.

Jaja ik weet het thanks! Dat hebben we zeker
 
Weer wat geleerd om te bereiden
Lijkt wel een danswedstrijd zo als je de kwast hanteert 😁

mooi resultaat geworden
 
Terug
Bovenaan Onderaan