Beef en Steak

Miele x Big Green Egg workshop

SandyMan

Gerijpt
Mocht je Big Green Egg volgen op instagram, dan zal je ongetwijfeld gezien hebben dat het een drukke bedoeling was afgelopen vrijdag.
Een flinke greep 'groene' fans hebben samen een dagje doorgebracht en dat was te merken op social media.

Van hele tot halve influencers, van jong tot oud, alles was er te vinden.
En ja, ook deze knul was gevraagd om de workshop te komen volgen.

Vanuit mijn vorige deelname ontstond een 'reunie', en dat was de Miele x Big Green Egg workshop, bij het Miele experience center in Vianen.
Uiteraard neem ik daar weer een vrije dag voor op, we moesten er om 10.00u zijn, ik was er om 09:10u :ROFLMAO:
Ookal kan je het Miele Experience center niet missen, ik wist wel dat ik op de goede plek was:
IMG_4041.JPEG

De een na de ander druppelde binnen, en we waren uiteindelijk met een groep van 35 (man en vrouw).
Na een korte introductie van Head chef Mark van Miele, en het wederzien van Executive Chef Michel Lambermon van Big Green Egg, mochten we naar de keukens.

Het was leuk om de mensen van de fandag weer te zien, maar ook wat nieuwe mensen van de twee eerdere fan dagen te ontmoeten.

IMG_4042.JPEG

We zamelde rond de demonstratie keuken en hoorde wat we allemaal gingen maken.
IMG_4043.JPEG

Het was een erg leuke dynamiek tussen de 2 chefs. Michel is een serieuze chef, hij maakt wel eens een grapje en hij kan je goed laten lachen.. maar als die man in zijn vak gaat praten is het snelle en serieuze business. Een geweldige chef. Mark kon dan weer wat amicaler zijn en dat bracht weer wat los in Michel.. echt een leuk samenspel. En toen maar aan de bak, wat we allemaal moesten gaan maken komt hieronder wel voorbij.

Ik had keuken 1, samen met 3 heren.
Alle 4 kwamen wij uit fandag 3, en dat zorgde ervoor dat je al direct bekende gezichten om je heen had.
Eentje daarvan spreek ik ook nog wel wat vaker via instagram en we volgen elkaars content nauw.
IMG_4046.JPEG

We gingen flink aan de voorbereiding, maar met 4 (ervaren) hobbykoks is dat zo gepiept. En zoals je links onderin ziet, de mis en place was al een heel eind gedaan en dat scheelt zeg.
De heren van de sales stonden ook niet stil, die waren druk bezig met pulled chicken ballen met een oosterse saus.. Michel gaat dit receptje binnenkort uitbrengen en ik vond hem in ieder geval al fantastisch.
IMG_4047.JPEG

IMG_4048.JPEG

Het is ook wel heel erg fijn om zo lekker te snacken tijdens de mis en place..
Heb ik meegenomen naar huis, gevraagd of de vrouw ook even dit soort dingen voorschotelt terwijl ik wat snijwerk doe ;)

We hadden dit als voorbeeld gekregen van de 2 chefs.. Het voorgerecht was een Shared Dining Plate met allemaal lekkers:
IMG_4050.JPEG

Wij waren aan de beurt..
De zalm bonbons, hey.. wie kent ze niet? nou ik hoefde niet veel te lezen of hoe je die maakt.
  • Gerookte eendenborst met pruimen, fantastisch zeg.
  • Gerookte boter overladen met verse kruiden (Beurre Café de paris)
  • Gemarineerde en gebakken oesterzwammen (Ga ik binnenkort plaatsen op t forum, geweldig!)
  • Crostini met een rilette van gerookte kabeljauw, poah!

En hier die van ons:
IMG_4054.JPEG

We kregen er een Vuurzee bij te drinken, een biertje speciaal ontwikkeld voor in de horeca om een biertje te kunnen drinken bij een chique diner.
Een mooi zacht bier, wat erg dicht tegen champagne aan hing. We mochten de flessen kopen in de winkel aan t einde van de dag, maar ik vond het iets té exclusief voor mijn portomonnee ;)
Hij smaakte wel, maar dat komt ook door dit sterrenteam natuurlijk.
dea911f9-63e6-460b-b1ed-8a2c87c2a1c3.JPEG

Na 2 van die rakkers en een lekker zonnetje (wat een weer hadden we trouwens, afgelopen vrijdag), steeg het redelijk naar mn hoofd maar we mochten nog even aan de bak voor het hoofdgerecht.

Buiten gingen de ribeyes op de directe hitte met het gietijzer.
(Wat kan deze jongen toch mooie ruitjes maken he)
673bbea5-9af6-48b3-b11c-41b4010bcae5.JPEG

Die gingen samen met een hasselback, chimmichurri, paprika uit de kolen en een sousvide asperges en wat groene peultjes op het bord. Heerlijk!
b21beeea-3921-4030-9821-80b2068197da.JPEG

Helemaal strak natuurlijk.. maar er komt nog een toetje hoor.
Een bekend recept van Michel voor de BGE.. de Appel Galettes.

Een mooi rondje van bladerdeeg, met een crème van appel en appelschijfjes.. op de pizzasteen in de BGE.
Ondertussen binnen een sabayon gemaakt van vanille.. crumble erbij..

IMG_4061.JPEG

Bolletje kaneelijs erop;
IMG_4062.JPEG

Wat was dit lekker zeg.
Een geweldige dag gehad met mensen met dezelfde passie.
We gingen uiteindelijk naar huis met een limited edition shirt, en een tas vol met goodies.

Geweldige dag. Heerlijk gegeten, super gezelschap, hele gaaf groepje om mee te koken, en hopen op een volgende uitnodiging.
b0060a2b-2a9e-4c0d-939e-d43baeedaccf.JPEG

Dat klinkt als een hele mooie dag!

Mooie dag, moet een voorrecht zijn om daarbij aanwezig te mogen zijn.

Mooi dagje geweest zo te zien 👍🏻.

Das een mooie smakelijke,gezellige en leerzame dag geweest zo te lezen Sandyman 👍🏻.

Lekker dagje gehad zo te zien!
Wat een verhaal weer, de schilderijtjes van de kamado's van je vorige verhaal wat je toen deelde staan nog in mijn geheuge gegrift 😁.. pff is dat alweer een half jaar geleden 🤪

linkje

jij word nog eens verwend na dit soort uitjes 😜

De verwachting was ook wel erg hoog vanuit BGE. "We gaan niet te veel uitleggen want we weten echt wel wat jullie kunnen".
Leuk is dat.

@Veluwse Bob, klopt inderdaad!
Stiekem was deze dag toch wel leuker dan toen, omdat we lekker zelf aan de slag mochten..
Vanuit beide kanten hoopten we dat we dit vaker konden gaan doen, dus wie weet ;)

Superdag geweest zo te zien! Het wordt tijd dat Primo zoiets organiseert! 😃

Mooie dag geweest! Ik snap wel dat je daar een vrije dag voor inlevert op het werk.
En het allerbelangrijkste leermoment, lekkers tijdens de mice en place voorgeschoteld laten worden 👌🏻

Sander man, wat weer een topdag voor jou. Mooi verslag ook, thx voor het delen.

Terug
Bovenaan Onderaan