BasBQ
Beef en Steak

Middenrif/Skirtsteak Scottish Black Angus

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Ergens begin februari had ik van onze leverancier Longhaas en middenrif gekregen als proefmonster. De Longhaas had ik vrij snel al op, de zak middenrif lag nog steeds "te rijpen" in het vacuüm in de koelkast. En vanmorgen kreeg ik dus de prik in m'n kont, vanavond staat er Skirtsteak op het menu. De Longhaas had ik met PeZo klaargemaakt, dus hier wilde ik iets anders mee doen. Ik heb voor de Roemeense variant van Dennis van Noskos gekozen. Het vlees op de juiste manier ontdaan van wat vliesjes en de middenriffen (het waren er zowaar 2) gehalveerd zodat ze wat mee handelbaar zijn op de Weber. Hierna met Zeezout en vers gemalen peper gekruid. Marinade gemaakt van 6 tenen knoflook, een eetlepel gedroogde oregano, een theelepel gerookt paprikapoeder, en wat eetlepels koolzaadolie, dit alles gemengd tot een lobbig geheel. Het vlees aan beide zijden hiermee ingesmeerd, en 4 uren laten marineren in de koelkast. De Weber opgestookt tot zo'n 250⁰c - 275⁰c en de vleesjes om en om zo'n 3 min. per kant gegrild. Man man man, wat een goddelijk stukje vlees is dit zeg. Daar kan kan geen biefstukje tegenop. Heerlijke bite en een intense smaak. Moet alleen eens overstappen op kwalitatief betere houtskool. Ook de zakken van Weber bevatten heel veel kleine stukjes en gruis. En dat komt de temperatuur voor het echte Grillwerk niet ten goede. Dus mochten er mensen zijn hier met de gouden tip, voor wat betreft houtskool voor op de Weber....dan hoor ik het graag. En oh ja.... geserveerd met alleen bloemkool en homemade champignonsaus.

IMG_20210314_182825.jpg


IMG_20210314_182741.jpg


IMG_20210314_175623.jpg


IMG_20210314_121518.jpg


IMG_20210314_120453.jpg


IMG_20210314_114300.jpg


IMG_20210314_113318.jpg
 
Dit ziet er heerlijk uit! En wat betreft het houtskool, check even houtskool.nl. Ik heb hier zeer goede ervaringen mee.
 
Mooi stuk blees, geloof graag dat daar geen biefstukje tegenop kan.

Wat betreft houtskool in je Weber, daar ben ik geen echte voorstander van. Briketten vind ik veel geschikter voor een weber. Dit omdat ze door de gelijkmatige vorm in consistentie veel beter te regelen zijn en een gelijkmatige hitte afgeven.
Weber heeft hele goede barbecues gemaakt maar van houtskool en briketten hebben ze geen kaas gegeten. Dat doen de Europese importeurs onder de vlag van Weber. Maar in Amerika zie je het niet.
Probeer eens of je aan Ecobrasa of Dammers briketten kan komen. Dit zijn de beste briketten die ik tot nu toe heb getest. Qua hitte en brand duur onovertroffen.
 
Prachtig stuk vlees! Ik heb op mijn Weber met veel plezier veel gebruik gemaakt van Ecobrasa briketten.
 
Mooi stuk blees, geloof graag dat daar geen biefstukje tegenop kan.

Wat betreft houtskool in je Weber, daar ben ik geen echte voorstander van. Briketten vind ik veel geschikter voor een weber. Dit omdat ze door de gelijkmatige vorm in consistentie veel beter te regelen zijn en een gelijkmatige hitte afgeven.
Weber heeft hele goede barbecues gemaakt maar van houtskool en briketten hebben ze geen kaas gegeten. Dat doen de Europese importeurs onder de vlag van Weber. Maar in Amerika zie je het niet.
Probeer eens of je aan Ecobrasa of Dammers briketten kan komen. Dit zijn de beste briketten die ik tot nu toe heb getest. Qua hitte en brand duur onovertroffen.
Ik gebruik bij L&S sessies altijd kokosbriketten van de Welkoop. Die voldoen mij altijd prima, alleen dacht ik altijd dat je voor korte grillsessies beter houtskool kan gebruiken. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik dacht altijd als je goede houtskool gebruikt, dat het dan op hogere temperaturen grillen kan
 
Dat houtskool heter wordt lees je vaker. Maar als je een starter welkoop kokos briketten goed heet laat worden, dan haal je makkelijk een uur lang 400C. Wel met de schuiven boven en onder helemaal open.
 
Dat houtskool heter wordt lees je vaker. Maar als je een starter welkoop kokos briketten goed heet laat worden, dan haal je makkelijk een uur lang 400C. Wel met de schuiven boven en onder helemaal open.
Thnx voor de tip man💪👍
 
Ik hoor veel goeds over skirt steak. Zelf een enorme fan van Bavette. Zo op t oog lijkt er overlap te zitten. Misschien dus maar eens gaan proberen.

bedankt voor het delen, erg smakelijk in beeld gebracht👍🏻
 
Mooie reportage. Krijg er gewoon honger van
Geloof graag dat het smaakte
 
Doe maar je best om een mooie reportage te maken....en dan vergeet je in je enthousiasme een foto te maken van het vlees op de BBQ en omdat je je handen vol hebt, en er maart 2 hebt. De meeste leden weten toch wel hoe een stuk eruit ziet op een Weber. Ik zal volgende keer de disclaimer van de site naast het recept leggen, zodat ik niets kan vergeten. Ik denk dat het juist gaat om een voorbereiding te laten zien....of gaat het alleen om dat stukje vlees op de BBQ op de foto. Regeltjes, regeltjes, regeltjes...dit land hangt aan elkaar van die klote regeltjes, en zelfs met m'n favoriete hobby uitoefenen word ik daarmee geconfronteerd....Beetje Jammer😥
 
@The Butcher begrijp je frustratie, maar we zijn een bbq forum, daarom zijn barbecue foto’s in sommige draadjes essentieel.
Ook ik post draadjes zonder bbq foto en die plaats ik in de asbak. Daar krijg je niet minder waardering om.
 
Dat zijn de betere vergeten stukken vlees. Onze overgrootouders kenden het allemaal.
 
@The Butcher begrijp je frustratie, maar we zijn een bbq forum, daarom zijn barbecue foto’s in sommige draadjes essentieel.
Ook ik post draadjes zonder bbq foto en die plaats ik in de asbak. Daar krijg je niet minder waardering om.
Ik snap je punt, maar had er serieus niet bij stil gestaan. Iets om rekening mee te houden voor een volgende post😏
 
We gaan ook niet uit van kwade wil of iets, maar we willen hier wel een bepaalde ‘standaard’ anders is het net Facebook.
 
We gaan ook niet uit van kwade wil of iets, maar we willen hier wel een bepaalde ‘standaard’ anders is het net Facebook.
Ik snap het helemaal kerel. Heb zonet alweer een nieuw bericht geplaatst hierzo, dus we gaan vrolijk verder😏
 
Mooi stukkie vlees, zal gesmaakt hebben

Gelukkig weer vrolijk doorgegaan 👍🏻👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan