BasBQ
Beef en Steak

Mezcalita

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
mezcalita.jpg


Ik denk dat de barbecue?rs die drankje wel kunnen waarderen, het is een margarita waar de tequila is vervangen door mezcal.
Mezcal komt uit Oaxaca, het zuidelijke deel van Mexico, wordt net als tequila van agave gemaakt alleen wordt het hart van de agave eerst gerookt voordat er alcohol uit gestookt wordt. Het eindresultaat is een zeer rokerig smakende drank, die je of lekker vindt of totaal niet op prijs stelt.

Ingredi?nten:
1,5 oz / 4,5 cl mezcal
1 oz / 3 cl cointreau (of triple sec)
0,5 oz / 1,5 cl limoensap versgeperst

zeezout voor op het glas

Doe een laagje zeezout op een bord, wrijf met een partje limoen over de rand van een margaritaglas of een tumbler, doop de rand in het zout, op die manier krijg je een mooi zoutrandje langs je glas.
Doe de ingredi?nten met ijsblokjes in de shaker, shake tot de buitenkant ijskoud is en er wat ijs op de shaker begint te vormen. Strain in het glas.


 
Mooie cocktail! Dacht dat er in Mezcal ook een beest ronddreef?
 
Ja, er kan een agaveworm in de fles zitten, maar dat hoeft niet. Zijn trouwens best lekker en in tegenstelling tot wat de urban legend zegt gaat daar niet alle alcohol in zitten ;)
 
Mooi coctail Noskos die worm mogen ze van mij houden :D
 
Waar heb je de mezcal gekocht? Vind dat helemaal geweldig sinds ik ooit eens op reis in Mexico zo'n intens doorrookte door een kleine stokerij gefabriekte en in een plastic zak gelveerde mezcal heb ervaren.

Toevallig heb ik afgelopen week voor het eerst als experiment zelf een margarita in elkaar geknutseld, maar een mezcalita lijkt me nog meer de moeite waard!

Hermen
 
De fles die ik voor de cocktail heb gebruikt heb ik bij DH17 gekocht, ze hebben een vestiging bij mij op het dorp, wat zeg ik zowat in de achtertuin :)

Ik heb deze genomen: http://webshop.dh17.nl/mezcal-cusano-rojo-07-ltr-p-1399.html maar als je een betere kunt vinden dan komt dat je cocktail zeker ten goede. Ze hebben nog een andere in hun assortiment zitten, maar die probeer ik wel een andere keer, rum heeft toch mijn voorkeur ;)

Ik heb hier ook nog een flesje ambachtelijk gestookte uit wilde agave staan, gemaakt door iemand die agave's in de bergen van Oaxaca zoekt en dan klein partijtje maakt, maar ik vind het dan weer zonde om zo'n goede mezcal voor een cocktail te gebruiken.
 
Ha, dank! Ga ik binnenkort ook eens een fles op de kop tikken...

Hermen
 
eindelijk een doel voor de mezcal gevonden, dank
ik heb vorig jaar een paar flessen gekocht in Luxemburg, voor de liefhebbers in Martelange op de grens Luxemburg / Belgie,
klein dorpje waar de grens doorheen loopt 17 tankstations en 2 supermark size slijterij met lage Luxemburgse btw dus scheelt weer een paar eurie per fles
ideale stop op de terug weg van vacantie even de kofferbak afvullen
 
Oei!!, gevaarlijk dicht bij mij in de buurt die lekkere winkel 8)
Das een best drankie Noskos!! ;D
 
lijkt me helemaal niks hoeveel kan je tegelijk maken en blijft het houdbaar?  :p
 
Ik maak elke cocktail apart en met vers sap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan