BasBQ
Beef en Steak

Meubel voor Basterd Large

RoyB1973

Tondelzoeker
Berichten
18
Eindelijk vandaag begonnen.

Al een tijdje bezig me te oriënteren op een Kamado. Mijn Weber is ondertussen 15 jaar oud en ik wilde wel eens wat anders.
Mijn oog is gevallen op The Basterd Urban Large, maar ik wilde er wel een mooi meubel bij. Nu ben ik zelf niet heel handig met dit soort dingen (kan meer met Excel :cool: ) maar kan wel voldoening halen om dit soort zaken toch proberen zelf te maken.
Veel informatie gehaald uit dit forum en met name uit het onderwerp van @Niels Marchal (dank hiervoor). Zal zelf dan ook maar de voortgang bijhouden en informatie delen, misschien hebben anderen hier dan ook weer iets aan.

Eerst gestart om een ontwerp te maken in SketchUp, na meerdere ontwerpen is het onderstaande ontwerp het meubel geworden wat ik ga maken.
Meubel ga ik maken van Douglas hout en alles wordt gehandeld met Natural Olie.
The Basterd Meubel(5).png


Vanuit de ontwerp de materiaallijst opgesteld en alles besteld. Afgelopen week is alles binnen gekomen en heb ik vandaag een start gemaakt om de palen van het frame op maat te zagen en twee keer in de olie te zetten. Morgen eerst de Basterd ophalen en dan dit weekend het frame in elkaar zetten en de rest op maat zagen.

IMG_4771.JPG


Het begin is gemaakt, wordt vervolgt.

Groet Roy
 
Leuk ontwerp!
Ik heb iets vergelijkbaars en ben er erg blij mee.
Succes met de bouw
 
Het frame dit weekend in elkaar gezet. Verder de regels waar de planken tegenaan komen op maat gezaagd en voor de eerste keer in de olie gezet. Komende week nog een keer in de olie en dan starten met de planken.

IMG_4779.JPG
 
Afgelopen weekend mooi wat kunnen doen.
- Alle regels twee keer in de olie en gemonteerd.
- Blad is binnen gekomen en gemonteerd.
- Alle planken op maat gemaakt, twee keer in de olie gezet en gemonteerd.
- Alu strip op het hout gemaakt.

Op de planning voor vandaag:
- Planken in de kast maken
- Begin met de kastdeur
IMG_4814.JPG
 
Ziet er echt goed uit. Heb ook naar dit soort meubels zitten kijken voor de bastard large maar die dingen zijn duur. Ben dan toch wat jaloers op mensen die zo handig zijn dat ze dat zelf in elkaar kunnen zetten. Ziet er nu al superstrak uit.
 
Mooi hoor! Netjes met dat stenen blad. Heb je dat op maat laten maken, met gat er in?
 
Mooi hoor! Netjes met dat stenen blad. Heb je dat op maat laten maken, met gat er in?
Dank je, idd ik heb het blad hier in de regio op maat laten maken bij een natuursteenbedrijf inclusief een gat op de grootte en plek waar ik die wou.
 
Geslaagd resultaat.
 
Mooi geworden.
Is het ding nog een beetje makkelijk verrijdbaar??
 
Dat is een heel mooi meubel geworden. Veel plezier ermee.
 
Fantastisch mooi meubel geworden. Daar mag je trots op zijn!
 
Erg netjes! Daar zal je veel plezier aan hebben.
Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar meubel gebouwd en ik vind het precies het goede maatje. Hij is nog hanteerbaar (d.w.z. met een beetje moeite kan je hem nog verrijden in je eentje), maar toch lekker wat werk- en opslagruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan