BasBQ
Beef en Steak

Meubel in aanbouw

Ja het blad ziet er top uit. Ik wilde allen veel te snel en heb het blad te snel van de mal af gehaald:mad::mad::mad::mad:. 4 scheuren op de smalle delen en nagenoeg geen ingesloten luchtbellen aan het oppervlak. Wel iets meer op de kopse kanten. Die gaan er na het schuren en plamuren makkelijk uit. Voor die scheurtjes zeggen de bouwvakkers het mooiste meisje heeft een ........... Dus daar is niets mis mee alleen mijn ego ik kan me wel voor mijn kop slaan. Het is niet zo erg dat je ze echt gaat zien maar ik wel. Zodra ik het blad geschuurd heb post ik foto's. Wel van de mooie kant :giggle:
Hier heb ik het besteld.
Waarom geen gewoon beton? Dan kwam ik op een 200 kg uit en nu op 80. Ik wil de tafel regelmatig verplaatsen en dan maakt het uit. De constructie is wel stevig maar dit sprak mij aan.
 
Leuk project... Ik ben helaas zelf niet zo handig, dus ik denk dat ik het door iemand ga laten doen :)
 
Meubel is "klaar".

IMG_20200917_153531.jpg


Klaar, nou bijna. Er moeten nog handvaten aan. En een opener voor kroonkurken. In het midden komt het forumbord.
Dan is er nog voortschrijdend inzicht, het deurtje aan de korte zijde gaat vervallen omdat ik niet meer bij de vulopening kom.
Dan is de vraag of ik nog deurtjes aan de openkant ga maken. Ach zo blijft er wat te doen.
 
Ziet er mooi uit, ik zit me alleen nu af te vragen hoe je die hoek in de houten buitenbalken zon netjes hebt gemaakt.
 
welk kleur is dat van betonblad ? Is het mogelijk om eens een close up foto te maken van je blad. Ik wil ook zo iets maken maar ik wil zien of de bovenkant glad is van structuur of grof
 
Ik wil best een foto maken hoor. Maar dit blad is spiegelglad. Geschuurd tot p400 diamant. De kleur is eigenlijk iets lichter dan ik wilde maar ik ben niet de enigste thuis :giggle:
Zal morgen als het droog is eens een close up maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wrc1
Ziet er mooi uit, ik zit me alleen nu af te vragen hoe je die hoek in de houten buitenbalken zon netjes hebt gemaakt.
Dat is niet zo moeilijk als je een vierkante gatenboor of kettingfrees bezit. Ik heb een kleine vierkanten gatenboor. Deze is eigenlijk aan de lichte kant voor dit werk maar met een scherpe boor lukt het wel. Alles moet dan wel schoon gestoken worden. Douglas is wel zacht maar ik vind het niet makkelijk te bewerken. Ik gebruik hier o/a een zware voor https://www.baptist.nl/houtbewerker...tels/sorby-hakbeitel-50-mm-lang-vermoorbeitel Deze was eerder nodig voor het steken van zwaluwstaartverbindingen in 15cm douglas balken voor mijn schuurtje. In eerste instantie wilde ik het eerste stuk frezen. Mal gemaakt en met een kopieerfrees er langs maar dat ging niet goed. De balken verschillen in maat en ik freesde in mijn mal en dus verkeerd in de balk. Zagen en hakken gaat maar met de draad mee zagen (ook met een schulpblad) is lastig. Neem je lichter/dunner dunnere balken is het makkelijker.
g
 
welk kleur is dat van betonblad ? Is het mogelijk om eens een close up foto te maken van je blad. Ik wil ook zo iets maken maar ik wil zien of de bovenkant glad is van structuur of grof
Hierbij twee foto's. Ik hoop dat je kan zien wat je wilt. Je ziet je zelf gespiegeld in het blad. Alleen de vorm. anders moet je verder schuren.
IMG_20200930_180757.jpg


IMG_20200930_181154.jpg


Die donkere plekjes waren luchtgaatjes die heb ik gevuld met een speciaal kleurmengsel De kopse kant van het blad heb ik wat ruwer gelaten.
Mocht je nog vragen hebben laat maar weten.

De kleur is smoke van dutch design beton.
 
bedankt voor de foto's maar ik heb inderdaad nog een paar vragen :

- zit er bewapening in je beton
- hoe dik is de plaat
- welk materiaal heb je gebruikt om je gaten voor de bbq vrij te houden
 
Ja er zit een kunststof bewapening in. Denk aan voilliere gaas van 5x5mm in plastic. De plaat heb ik zo dik gehouden als het piepschuim dat ik had.
Het moet bij deze kwaliteit beton minimaal 2 cm zijn. Ik heb hem een 3cm dik. Gewoon beton moet volgens mij minimaal 4cm dik zijn. Dit i.v.m. de stalen bewapening. Piepschuim is niet ideaal. Je kan beter een hardschuim isolatieplaat nemen.
Nog even een tip voor het maken van je mal. Kit alle randen heel netjes af met siliconen kit of beglazingskit. Deze laatste mest wat lastiger af. Je ziet elk foutje in je kit terug in de rand van je blad.
 
bedankt voor de aanvulling. Ga deze winter eens kijken om een betonnen plaatje te gieten voor mijn tafel. Neemt het beton vet op ? want ik gebruik mijn tafel frequent
 
bedankt voor de aanvulling. Ga deze winter eens kijken om een betonnen plaatje te gieten voor mijn tafel. Neemt het beton vet op ? want ik gebruik mijn tafel frequent


Als je hem goed behandeld met bijvoorbeeld Lithofin Vlekstop niet. Als je er niks aan doet zal het vocht en vet opnemen.
 
Er zit bij de set die ik bestelde 3 flesjes voor de afwerking. Drie keer met flesje 1 drie keer met flesje twee dag wachten en dan 3 keer flesje drie. Door omstandigheden ben ik nog niet met drie toegekomen maar ik heb nog geen last van vlekken.
Laat het blad na het gieten lang in zijn mal zitten een week of zo.
 
Ja er zit een kunststof bewapening in. Denk aan voilliere gaas van 5x5mm in plastic. De plaat heb ik zo dik gehouden als het piepschuim dat ik had.
Het moet bij deze kwaliteit beton minimaal 2 cm zijn. Ik heb hem een 3cm dik. Gewoon beton moet volgens mij minimaal 4cm dik zijn. Dit i.v.m. de stalen bewapening. Piepschuim is niet ideaal. Je kan beter een hardschuim isolatieplaat nemen.
Nog even een tip voor het maken van je mal. Kit alle randen heel netjes af met siliconen kit of beglazingskit. Deze laatste mest wat lastiger af. Je ziet elk foutje in je kit terug in de rand van je blad.
Kunststof bewapening 🧐?
Dat hecht natuurlijk niet aan de beton , waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat het is gaan scheuren.
 
Nee die reden dat het scheurde is dat ik de plaat waarop het blad gestort was er veel te snel eronder vandaan heb gehaald. Die bewapening is er speciaal voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan