BasBQ
Beef en Steak

Met de groeten uit Brabant......

Robeer

Tondelzoeker
Berichten
14
Hi all,

Laat ik me even voorstellen. Ik ben Agnes, 52 jaren jong en woon in Eindhoven.

Sinds deze week in het bezit van de grill guru medium. inderdaad.....van de aanbieding van Albert Heijn. Uiteraard al zo ongeveer m’n hele leven in het bezit van een bbq, of moet ik zeggen gril ;)
Ik was al langer aan het verlekkert aan het kijken naar een mooie kamado maar manlief zag daar de meerwaarde niet van in. dat wil zeggen......tot we een keer uitgenodigd waren om te komen bbq-en vanaf een Bastard. Hij was meteen om :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Lang verhaal kort.....ik vind koken, bakken en braden ontzettend leuk en mijn man houdt van lekker eten dus win-win.
Ik vraag me trouwens wel af of ik de enige vrouw ben met een man die het allemaal wel prachtig vindt om te zien maar nog mooier om op te eten.

Vandaag heb ik m’n maidenrun gehad.......spareribs volgens de 3-2-1 methode. Man man man wat waren die Lekker.

het gele ernaast is alibi om het toch nog een beetje gezond te laten lijken 😝
Maar ook dat was lekker......ananasstukjes gemarineerd in een saus van agavesiroop met ahornsiroop en gembersiroop.

Ik hoop veel van jullie te kunnen leren!
.
95494765-C528-42BC-98C0-90483615CE5B.jpeg
 
Hi Agnes,

Ziet er top uit! Ik heb gisteren zelf mijn GG medium geleverd gekregen en geïnstalleerd. Mag ik vragen welk formaat GG BBQ jij hebt gekocht? Ik twijfel erg over de mijne omdat ik het gevoel heb dat ik een verkeerd (te klein) rooster heb gekregen. Ook kocht ik helaas geen set (waren op) maar slechts de BBQ in de doos. Het ding met mijn BBQ is dat ik nu met een te klein rooster zit, dat direct op de vuurring rust. De diameter sluit lang niet zo mooi aan als op jouw foto. Dat jouw rooster hoger ligt komt dat door de plate setter? Of heb je er een andere verhoging tussen zitten?
Ik ben erg benieuwd welke setup jij hebt.

Veel BBQ plezier!

Groet,
Bas

34D74031-DCF2-459C-9F37-ACB373DE2655.jpeg
 
Agnes, welkom op het Genootschap.
Je bent niet de enige vrouw die het leuk vindt om zelf te barbecuen, maar er mogen nog vele bij komen.
 
Ik heb exact dezelfde Bas....en hetzelfde probleem. Wij hebben hem een beetje ge-2.0t
Het bijgeleverd rooster ligt bij ons op de vuurring, net zoals op jouw foto. Door het rooster heen hebben we 3 M10 bouten gedaan die vastzitten met een moer aan de bovenkant. Dan hebben we op de bout een dubbele bus gedraaid. Aan de andere kant van de bus ook weer een moer. Op die laatste moer rust een tweede rooster. Dit rooster is van Weber en is 44 centimeter. Op het onderste (originele) rooster ligt een pizzasteen om het geheel indirect te maken. Vooraan op mijn foto (zeg maar zo’n beetje tussen de 2 stokjes in) zie je een beetje hoe we het gedaan hebben ;)

Blij dat ik niet de enige ben hoor Frits.....hoewel dat vaak wel zo lijkt. Ik bevind me hier in ieder geval in goed gezelschap.
 
Welkom! Gelijk de barbecue goed ingewijd, goed bezig!
 
Welkom,ziet er lekker uit.
En creatieve oplossing met rooster 👍

Groetjes uit Mierlo
 
Ik heb exact dezelfde Bas....en hetzelfde probleem. Wij hebben hem een beetje ge-2.0t
Het bijgeleverd rooster ligt bij ons op de vuurring, net zoals op jouw foto. Door het rooster heen hebben we 3 M10 bouten gedaan die vastzitten met een moer aan de bovenkant. Dan hebben we op de bout een dubbele bus gedraaid. Aan de andere kant van de bus ook weer een moer. Op die laatste moer rust een tweede rooster. Dit rooster is van Weber en is 44 centimeter. Op het onderste (originele) rooster ligt een pizzasteen om het geheel indirect te maken. Vooraan op mijn foto (zeg maar zo’n beetje tussen de 2 stokjes in) zie je een beetje hoe we het gedaan hebben ;)

Blij dat ik niet de enige ben hoor Frits.....hoewel dat vaak wel zo lijkt. Ik bevind me hier in ieder geval in goed gezelschap.
Goed bezig Agnes! Dus je legt nu de pizza steen er tussen zodat je indirect kan garen? Zelf heb ik gisteren de plate setter medium voor de bastard gekocht. Die past precies op de GG medium en, had volgens de verkoper als voordeel, dat het twee stenen zijn zodat je direct en indirect kan garen tegelijk.

Nu nog op zoek naar een passend rooster van 44 cm en I am ready to go 💪🏽
 
Welkom Agnes.
Mooie eerste run, 321-ribben zijn altijd lekker.
Die ananasspiezen zien er leuk uit, maar niet meteen iets waar ik zelf blij van word.

Creatieve oplossing voor je rooster.
 
Goed bezig Agnes! Dus je legt nu de pizza steen er tussen zodat je indirect kan garen? Zelf heb ik gisteren de plate setter medium voor de bastard gekocht. Die past precies op de GG medium en, had volgens de verkoper als voordeel, dat het twee stenen zijn zodat je direct en indirect kan garen tegelijk.

Nu nog op zoek naar een passend rooster van 44 cm en I am ready to go 💪🏽
Indien je op zoek bent naar een gietijzeren rooster, kijk dan eens naar het gietijzeren medium rooster van The Bastard, past perfect in de platesetter.
 
Welkom bij het genootschap

Mooi dat manlief snel om was 😉
 
Welkom Agnes! Mooie maidenrun, daar zal je man vast blij mee zijn geweest.
 
Indien je op zoek bent naar een gietijzeren rooster, kijk dan eens naar het gietijzeren medium rooster van The Bastard, past perfect in de platesetter.
Dank voor de tip! Bedoel je zo een als op deze foto? Ik kom nu misschien heel onbenullig over, maar kan ik dit rooster gebruiken ipv zo’n rooster als je normaal bij de BBQ krijgt (chroom kleurig)? Ik was namelijk al op zoek gegaan naar het medium rooster van Bastard dat doorgaans standaard bij de BBQ zit, maar blijkt lastig om die los te krijgen. De gietijzeren daarentegen zijn er in overvloed.

D95D26C7-8E19-42C6-8742-3D396937C7BD.jpeg
 
Dank voor de tip! Bedoel je zo een als op deze foto? Ik kom nu misschien heel onbenullig over, maar kan ik dit rooster gebruiken ipv zo’n rooster als je normaal bij de BBQ krijgt (chroom kleurig)? Ik was namelijk al op zoek gegaan naar het medium rooster van Bastard dat doorgaans standaard bij de BBQ zit, maar blijkt lastig om die los te krijgen. De gietijzeren daarentegen zijn er in overvloed.

Bekijk bijlage 22263
Je kan zo´n gietijzeren rooster perfect gebruiken, ik gebruik het vooral wanneer ik na indirect een stuk vlees te garen dit wil afgrillen. Zorgt voor mooie grillstrepen op je vlees.
Vraagt wel iets meer werk/onderhoud
Hier hebben ze nog gewone RVS roosters:
https://kamadoexpress.nl/product/bastard-rvs-rooster-medium/
 
Welkom hier op het mooie forum Agnes
 
Dank allemaal....
Morgen gaan we hem eens wat heter stoken en simpel wat spiesjes grillen van kip, varkenshaas en beef.
Wat zijn nou echte must do’s? Ik maak normaal altijd pp in mijn crockpot maar wil het ook echt op de kamado gaan doen.....vergelijkend onderzoekje zeg maar 😅😜☺️
 
Welkom Agnes! Mooie maidenrun, daar zal je man vast blij mee zijn geweest.
Hahaha echt wel. Hij vroeg vandaag (sarcastisch) waarom het toch zo lang geduurd had voor er een kamado kwam 🤣 dan zou je hem toch........
Welkom Agnes.
Mooie eerste run, 321-ribben zijn altijd lekker.
Die ananasspiezen zien er leuk uit, maar niet meteen iets waar ik zelf blij van word.

Creatieve oplossing voor je rooster.
Daarom noem ik ze ook alibi 😆😉....zo lijkt het of we toch nog gedacht hebben aan onze groene kant van de maaltijd. Ze waren op zich best lekker hoor.....heel zoet door de siroop en wat pit van de gembersiroop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan