BasBQ
Beef en Steak

messenset cadeau

 
 

patola

Sprokkelaar
Berichten
42
Ik liep er steeds vaker tegen aan dat ik met mijn standaard sola messen niet lekker meer kon werken.
heb mezelf deze set (sabatier Riyouri) cadeau gedaan vandaag:
messen.png
 
Één van de betere cadeau’s die je jezelf cadeau kunt doen.
 
PRoficiat, mooi setje.
 
Laat weten hoe ze bevallen op langere termijn . Ben ook wel toe aan een vlijmscherp vleesmes.
 
prachtige set
goed gereedschap is het halve werk
 
Weet niet of je een Makro pas heb. Maar daar mocht ik mijn kerstpakket samenstellen. En kocht een hammes, prijs was iets van 12€. Vlijmscherp en zeer eenvoudig aan te zetten. Ik snij er super mooie plakken mee.

Makropas heb ik, maar al jaren nirt meer geweest. Moet er echt nog eens heen als die coronatoestanden wat zijn gaan liggen. Want in BE is het allemaal wat strenger.

Pakketje van TS ziet er goed uit en betaalbaar, maar vraag me af of er in die prijsklasse ook deftige messen zijn voor de lange termijn. Heb wel al wat messensets gehad, maar na een tijdje is het goede er vanaf en blijf je slijpen.
 
Slijpen moet je altijd, zelfs met de duurste messen. Beter investeren in knappe stenen en jezelf aanleren om te slijpen, daar heb je voor altijd plezier van.

Kwalitatief mindere messen moet je alleen vaker slijpen, maar de techniek is hetzelfde.
 
Vergeet daarbij niet dat een scherpe snede maar een (klein) deel van de snijeigenschappen bepaald. Het profiel is minstens zo belangrijk, misschien wel belangrijker. Zo kan je beter een dun mes hebben dat wat minder scherp is dan een dikker mes dat vlijmscherp is, allemaal ook weer afhankelijk van wat je moet snijden uiteraard.
 
Set is zojuist bezorgd. Messen liggen goed in de hand en voelen scherp aan.
Daarnaast vind ik ze er ook mooi uitzien. Van het weekend lekker uitproberen....
 
Ik kan je vertellen dat ze prima snijden. Ben verre van een prof en moet nog leren om de juiste techniek te hanteren. Heb de neiging om het mes telkens van de plank te halen.
Wat de duurzaamheid is en wat de messen over een langere tijd doen kan ik natuurlijk nog niets zinnigs over zeggen.
Ben er in iedergeval blij mee en het is voor mij een vooruitgang op hetgeen in had.
 
Als je er zelf tevreden mee bent dan is het goed he, dat is het belangrijkste.
 
Zojuist 1 nadeel ontdekt....
Bij het afwassen met een sponsje sneed ik met het grote koksmes de spons doormidden. Hahaha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan