BasBQ
Beef en Steak

Messen

Ik gebruik ook keramische stenen.
Heb het eigenlijk bijna allemaal aangeleerd via deze man: Burrfection (heeft ook een youtube kanaal).
 
Thanks,

Super nuttige video’s. Ga ik vanavond eens rustig bekijken en morgen uittesten.

Prettig weekend allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik gebruik een spyderco sharpmaker om de messen te slijpen. Vrij simpel om de messen scherp te krijgen en te houden.

Ik heb een BK messenset wat lekker snijd, als ze maar scherp zijn...
 
Deze week maar eens mijn oude BK messen van ruim 13 jaar oud weggedaan en overgegaan op Wusthof. Wat een verschil zeg en wat scherp. Vooral de twee classic Ikon messen liggen super goed in de hand en zijn mooi gebalanceerd. Ik ga volgende maand nog een classic ikon broodmes halen en dan is het weer compleet. Het kost allemaal wat, maar het is het waard.
17502b190a7542c82f15dd2003f857d9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Mooi zeg! Daar zeg je iets heel voornaams: lekker in de hand. Ik heb wel met Global gewerkt maar dat past mijn grote handen niet en voelt te licht aan. Een lekker mes moet goed voelen. In balans. Ik doe 95 % met koksmes en office. Maar ik heb zeker 20 messen hangen... vind ik mooi.
 
Hier combinatie van Victorinox (scherp, betaalbaar, zacht staal om te slijpen en doet geen pijn als je hem na 2 jaar weggooit) en Sabatier (staal dat makkelijk te slijpen en aan te zetten is, goed in de hand ligt en vooral op de juiste plek het zwaartepunt heeft zitten).

Ik ben geen fan van Wusthof of andere Duitse merken. Te hard, te lomp, raar zwaartepunt en eenmaal bot moet je echt aan de bak. Geen zin in) en ik persoonlijk kan echt niet omgaan met de handgrepen van de Globals.

Een mes is in mijn ogen een gebruiksvoorwerp en moet doen waar het voor bedoeld is, niet teveel poespas er omheen en al helemaal onderhoudsvrij zijn. Niet dat als je hem nodig hebt allerlei toeren moet gaan uithalen.
 
Mooi zeg! Daar zeg je iets heel voornaams: lekker in de hand. Ik heb wel met Global gewerkt maar dat past mijn grote handen niet en voelt te licht aan. Een lekker mes moet goed voelen. In balans. Ik doe 95 % met koksmes en office. Maar ik heb zeker 20 messen hangen... vind ik mooi.
Ik zou ook wel 20 messen willen hebben hangen, maar ik ben al blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om dit te kunnen (mogen) kopen van mn vrouw

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Hier combinatie van Victorinox (scherp, betaalbaar, zacht staal om te slijpen en doet geen pijn als je hem na 2 jaar weggooit) en Sabatier (staal dat makkelijk te slijpen en aan te zetten is, goed in de hand ligt en vooral op de juiste plek het zwaartepunt heeft zitten).

Ik ben geen fan van Wusthof of andere Duitse merken. Te hard, te lomp, raar zwaartepunt en eenmaal bot moet je echt aan de bak. Geen zin in) en ik persoonlijk kan echt niet omgaan met de handgrepen van de Globals.

Een mes is in mijn ogen een gebruiksvoorwerp en moet doen waar het voor bedoeld is, niet teveel poespas er omheen en al helemaal onderhoudsvrij zijn. Niet dat als je hem nodig hebt allerlei toeren moet gaan uithalen.
Als een mes na 2 jaar al weg moet, dan was het in mijn ogen geen goed mes ik deel je mening niet wat betreft het gewicht en zwaartepunt. Dit is echt heel verschillend per serie van Wusthof. De Ikon serie voelt echt heel anders aan dan de classic. Wat betreft het aanzetten heb ik nog geen ervaring, maar heb nog niet eerder gehoord dat dit een probleem is. Wellicht bij de classic serie wat lastiger door de krop, maar de ikon heeft dit probleem niet.
Maar gelukkig zijn er heel veel soorten/ merken, dus voor ieder wat wils

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan