BasBQ
Beef en Steak

Memphis Style Mustard Slaw

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
mustardslaw.jpg


Ik zie de laatste dagen dat er een hoop interesse is in verschillende coleslaws dus zal ik ook maar even mijn favoriet posten.
Deze at ik ooit in Memphis bij Charles Vergo's, ??n van de bekendste BBQ joints daar. Het is een coleslaw met een mosterddressing en die is me toch een partij lekker!

Ingredi?nten:
1 groene of witte kool 800-900 gram (ik vind groen lekkerder)
1/4 cup Dijon mosterd
1/4 cup mayonaise
1/4 cup suiker
1/4 cup appelazijn
1/2 theelepel selderijzaadjes
1/2 theelepel vers gemalen zwarte peper

Haal de buitenste bladeren van de kool en snij hem in vieren. Snij de kern uit de kool. Snij een kwart van de kool in vier stukken en hak dit fijn in de keukenmachine. Doe de gehakte kool in je slakom. Herhaal dit voor de rest van de kool.
Als je alles in ??n keer doet belast je je keukenmachine te zwaar en je blijft grote stukken houden.
Maak een dressing van de overige ingredi?nten en meng dit door de kool.

Deze slaw kan je makkelijk een dag van te voren maken!

Je kunt met de scherpte spelen door bijvoorbeeld 1/8 cup Amerikaanse mosterd en 1/8 cup Dijon mosterd te gebruiken.
 
Verdorie heb ik net mijn boodschappenlijstje klaar voor de eerder deze week geposte coleslaw  :p
 
die ga ik vandaag maken, denk helemaal mijn ding
 
Deze ga ik ook snel een keer maken.
 
Ik heb 'm gemaakt (van bbq-nl.com) en kan hem aanraden. De volgende dag is hij inderdaad n?g lekkerder..
 
Als ik hem maak zal ik hem een dag van te voren maken,bedankt voor de tip.
 
ik maak hem bijna gelijk. (+paar extra ingredienten)

Ik gebruik er twee geraspte wortels, een kleine rode ui en twee appels extra in.
Dressing bijna gelijk
(selleryzout ipv zaadjes)

Blijft onontbeerlijk bij PP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan