BasBQ
Beef en Steak

Meesterlijk lekker, Picanha met chimichurri saus

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Vandaag wat tijd vrij gemaakt voor het favoriete stuk vlees van de bbq van mijn dochter.

Na de sousvide bereiding en de spit variant heb ik deze keer gekozen voor het rooster. 's Morgens vroeg eerst met het fietsje door de kou om nog wat hete pepertjes te halen voor de Chimichurry. Daar kwam ik gisteravond pas achter dat die voorraad op was..

Een uurtje voor BBQ-Time heb ik het vlees getrimd, ingesneden en ingesmeerd met zeezout. De bbq ingedeeld voor direct en indirect waarna het vlees erop kon. Eerst even direct om daarna met een thermometer in zijn voorste, denk ik? De keteltemperatuur heb ik langzaam op laten lopen van 100 tot 130 graden. Bij de 53 graden is het staartstukje ingepakt en na 15 minuten kon het mes erin.
Geserveerd met de saus, frietjes van zoet aardappels, en gewone frietjes en boontjes.

Het gezicht van mijn dochter was het helemaal waard.
Het was meesterlijk lekker.

E3ACD21E-B010-44E2-9EA4-EAD6D2CCDD26_1_105_c.jpeg


IMG_0574 (1).jpeg
 
een mooier compliment is er niet dan dat je kind zegt dat het lekker is.
goedgedaan. picanha ziet er goed uit
 
Ziet er geweldig lekker uit! Had je nog rookhout gebruikt? Bij picanha vind ik persoonlijk eiken of hickory heel lekker. Echt een heerlijk stuk vlees.
 
Ziet er geweldig lekker uit! Had je nog rookhout gebruikt? Bij picanha vind ik persoonlijk eiken of hickory heel lekker. Echt een heerlijk stuk vlees.
Jazeker, ik heb eiken gebruikt
 
Mooi gemaakt voor je dochter

Heeft deze bereiding het gewonnen tov je andere bereidingen?
 
Mooi gemaakt voor je dochter

Heeft deze bereiding het gewonnen tov je andere bereidingen?

Het zijn andere smaken, zo is het meer verfijnd, van het spit geeft verschillende smaken.
Beide bereidingen beter dan sousvide vinden wij.
 
Ziet er geweldig uit! Met chimmi is hier ook favoriet!
 
Het zijn andere smaken, zo is het meer verfijnd, van het spit geeft verschillende smaken.
Beide bereidingen beter dan sousvide vinden wij.

Sous......... is als vloeken in de kerk hier 😉
 
Lekker stukje vlees. Ziet er netjes uit.
Nog een wijntje erbij?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan