BasBQ
Beef en Steak

Meatloaf meets moinkballs & Old stuffed and sweet

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Vandaag aan de slag gegaan met 2 gerechten uit het bbq-boek (we can’t bbq) dat ik voor mijn verjaardag gekregen heb. Meatloaf meets moinkballs en old stuffed and sweet (gevulde pastinaak)

Begonnen met het opstoken van de Q tot 180 graden. Wat groenten gegrild voor de vulling van het gehaktbrood en ondertussen een ouderwets vlechtmatje gemaakt. (Juf dus bekende kost 😉)

Ondertussen de zoete aardappels erbij gelegd om te garen voor de vulling van de pastinaak en het gehakt voor het brood gemengd met magic dust.
Klein minpuntje; een gigantische bui die overtrekt maar gelukkig ook snel weer over is.

Na een half uur mogen de pastinaken ook op de Q. Terwijl ze grillen meng ik de geraspte kazen, creme fraiche, peper en lente ui. Hier moet later de zoete aardappel bij en het binnenste van de pastinaak. Samen wordt dit een heerlijk mengsel.

Het brood gaat op de Q en na een klein uurtje smeer ik hem af en toe in met een lekkere bbq saus. Als het gehaktbrood gaat is is het zoals gewoonlijk de uitdaging om het lang genoeg te laten rusten.
Ondertussen gaan de gevulde pastinaken met wat geraspte kaas nog even terug en dan is het smullen geblazen!

IMG_0276.jpeg


IMG_0277.jpeg


IMG_0278.jpeg


IMG_0279.jpeg


IMG_0280.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lovely.. (het weer ook zo te zien).
Heerlijk Sabine. Nog een plakje over?
 
Dit boek moet ik ook maar weer eens erbij pakken. De gerechten zien er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan