BasBQ
Beef en Steak

Meater+ tegenvallend Bluetooth bereik

Gisteren mijn nieuwe meater + ontvangen. Het bluetooth bereik is ook bij mij belabberd. Zodra de deksel van mijn weber kettel
dicht gaat begint het bereik al te haperen. Eenmaal in huis is het gebeurd met het bereik. De oplader ligt naast de bbq.
Heb geprobeerd met een oude telefoon een verbinding te maken met wifi, maar ik krijg het niet voor elkaar, ondanks de meerde
youtube filmpjes die ik bekeken heb. Dus mocht iemand me dit duidelijk kunnen maken...heel graag ! Anders ook maar een Inkbird IBBQ-4T
aanschaffen, zoals in een eerder bericht geschreven. Lijkt goed te werken op wifi.
 
De truc is om het toestel wat via Bluetooth aan de meater is verbonden, en dus buiten blijft liggen, ook toegang te geven tot internet. Alle gegevens van de Meater app worden namelijk online opgeslagen.
Als je dan op een ander toestel in de Meater app inlogt met hetzelfde account als het apparaat wat verbonden is met de Meater, dan kan je live alle gegevens uitlezen.
Hopelijk dat het zo lukt!
 
Gisteren mijn nieuwe meater + ontvangen. Het bluetooth bereik is ook bij mij belabberd. Zodra de deksel van mijn weber kettel
dicht gaat begint het bereik al te haperen. Eenmaal in huis is het gebeurd met het bereik. De oplader ligt naast de bbq.
Heb geprobeerd met een oude telefoon een verbinding te maken met wifi, maar ik krijg het niet voor elkaar, ondanks de meerde
youtube filmpjes die ik bekeken heb. Dus mocht iemand me dit duidelijk kunnen maken...heel graag ! Anders ook maar een Inkbird IBBQ-4T
aanschaffen, zoals in een eerder bericht geschreven. Lijkt goed te werken op wifi.
De mester plus geeft de gegevens door aan de oplader. De oplader geeft ze weer door aan je mobiel. Het helpt heel veel als de oplader zo ligt dat ie in de buurt van de q is, en dat de oplader direct zicht heeft op je telefoon (eventueel met een raam ertussen).
Ik heb met de Meater 2 geen probleem. Als ik de oplader blokkeer door hem onder metalen tafel te plakken dan wordt het bereik inderdaad belabberd. Maarja, dat geldt ook voor wifi.
 
Ben gelijk aan de slag gegaan met het idee van Rogier. De oplader en 1 telefoon met bluetooth verbinding bij de bbq laten liggen. De 2e telefoon in huis en nu werkt het perfect ! Geen moeilijk gedoe nodig met pairing wat niet lukte. Super zo !
Dank allebei voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan