BasBQ
Beef en Steak

Meater+ tegenvallend Bluetooth bereik

 

Stofken

Vuurmaker
Berichten
67
Heb gisteren mijn Meater+ ontvangen, gekocht via GreenEggTotaal.nl (staat nu in promo €116,10 ipv €129) en ben momenteel met een Pulled Pork bezig in een Kamado Joe Classic II.

De charger ligt op het metalen zijtafeltje want als ik hem binnen leg, kreeg ik Connection Lost. Maar als ik met mijn Galaxy S20 naar binnen ga, wordt de verbinding ook snel verbroken. De beloofde 50m is een grote leugen. Als ik het schuifraam naar de tuin open laat, kan ik tot ongeveer 10-12 meter binnen gaan voor ik de verbinding verlies. Doe ik het schuifraam dicht, dan ben ik op die afstand direct de verbinding kwijt. Enkel net achter het schuifraam (op 3-4m van de BBQ) heb ik nog bereik. Het is gewoon dubbelglas met zonnewering erin, niets fancy of zo.

Hoeveel meter halen jullie in buitenlucht met line of sight en met raam/muur ertussen?
 
Ik vermoed eerder 50m in een metalen Weber, maar dat het beperkt wordt door de dikke keramiek. Wss zijn er die ervaring hebben met beide.
 
Ik zou net denken dat het metaal meer invloed zou hebben dan keramiek, maar een Kamado is inderdaad veel dikker.
Volgens mij komt de meeste impact van het glas in het schuifraam. Als ik in de woonkamer op 10m van de Q sta met raam open, heb ik bereik, schuif ik het raam dicht, dan is binnen de 10sec de verbinding verloren.

Ik heb hier nog een oude OnePlus 3 liggen, dus zal daarmee eens hun WiFi oplossing proberen itt Bluetooth. Maar wel straf dat je bij een overpriced metalen meetstaafje ook nog eens een extra smartphone moet hebben om binnen de temp te kunnen aflezen! Tot hiertoe heel overhypte boel.
 
Ik zou net denken dat het metaal meer invloed zou hebben dan keramiek, maar een Kamado is inderdaad veel dikker.
Volgens mij komt de meeste impact van het glas in het schuifraam. Als ik in de woonkamer op 10m van de Q sta met raam open, heb ik bereik, schuif ik het raam dicht, dan is binnen de 10sec de verbinding verloren.

Ik heb hier nog een oude OnePlus 3 liggen, dus zal daarmee eens hun WiFi oplossing proberen itt Bluetooth. Maar wel straf dat je bij een overpriced metalen meetstaafje ook nog eens een extra smartphone moet hebben om binnen de temp te kunnen aflezen! Tot hiertoe heel overhypte boel.

Dat is dan ook een beetje de reden waarom ik (nog) geen meater heb. Heel duur en enkel BT. Ik had voorheen eentje die buiten de kamado lag met enkel BT en telkens ik ff naar het toilet ging of bier ging halen in de kelder, begon het te piepen en verbinding weg.

Ik geloof wel dat wanneer je de 'nog' duurdere set neemt van 4 pennen, die houder gewoon naast de Q kan staan en je heel ver bereik hebt.
 
Set met 4 pennen, hun Meater Block, werd me ook aangeraden door Meater support omdat die met WiFi werkt ipv BT. Maar ik liet de vriendelijke dame weten dat ik helaas niet van goud ben gemaakt. €349, zijn ze gek?

Ik ga eens kijken naar de Inbird IBBQ, maar de geschatte indicatie van de eindtijd is wel super handig op de Meater.

En dat de thermometer begint te piepen telkens je bier gaat halen, ik zou zot komen dat die zo iedere 10 minuten biept :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Set met 4 pennen, hun Meater Block, werd me ook aangeraden door Meater support omdat die met WiFi werkt ipv BT. Maar ik liet de vriendelijke dame weten dat ik helaas niet van goud ben gemaakt. €349, zijn ze gek?

Ik ga eens kijken naar de Inbird IBBQ, maar de geschatte indicatie van de eindtijd is wel super handig op de Meater.

En dat de thermometer begint te piepen telkens je bier gaat halen, ik zou zot komen dat die zo iedere 10 minuten biept :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik heb destijds na de eerste dan een Thermoworks Signal en Billows gekocht. Dacht iets onder de €300 destijds en dan had ik meteen Wifi, 4 probes waarvan 1 roostertemperatuur en een controller.
 
Ik ga eens kijken naar de Inbird IBBQ
Ik heb er een gehad maar werd er zot van. Bluetooth verbinding is waardeloos en bij verbroken verbinding blijft de app meldingen geven. Ook bij uitgeschakelde bluetooth krijg je telkens een (Chinese) melding. De app zelf is vertaald door een kleuterklasje in combinatie met google translate.

Sinds kort gebruik ik een Fireboard 2 en die werkt als een zonnetje. Kokerij in realtime te volgen via website of app. Wifi en bluetooth en altijd een stabiele verbinding.
 
Ik heb nog nooit van een Bluetooth apparaat gehoord wat de afstand haalde die volgens de specificaties opgegeven was. Bij mijn inkbird zou dit 30m zijn. Ik mag blij zijn als ik de andere kant van de tuin (13m) haal.
 
Laatst bewerkt:
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Meater +.
Ik leg mijn telefoon bij de achterdeur en kijk er dan af en toe op...had ook meer an het bereik verwacht. Voor de rest wel blij mee!
 
Die beloofde meters zijn over een open veld zonder obstakels. Ik vind Bluetooth voor thermometers echt waardeloos tenzij je buiten in je tuin loopt waar de barbecue staat. Mits je geen mega tuin hebt natuurlijk 😊

Mocht je een oude smartphone of tablet hebben kan je die buiten in de buurt van je meater leggen. Dan worden de gegevens naar de cloud gestuurd en kan je op je vaste telefoon alsnog de data via internet aflezen. Niet ideaal maar het kan.

Zelf heb ik ook de meater maar ook een inkbird met draadjes die op de WiFi zit. Die laatste gebruik ik veel meer. En de meater eigenlijk alleen maar op mijn spit bereidingen.
 
Ok, het ondermaatse bereik ligt dus duidelijk niet aan mijn specifieke meetpennetje.
Bedankt voor de extra tips, gaande van betaalbaar (Inkbird) tot toch weer een serieuze investering (Fireboard, Thermoworks).

Ik probeer dit weekend nog eens de opstelling met een 2de smartphone en Meater Link/Cloud, hoe ze t ook noemen. Vandaag nauwelijks iets van werk verzet door ieder half uur naar de Q te gaan om de verbinding te herstelllen :cautious:
 
Ik vermoed eerder 50m in een metalen Weber, maar dat het beperkt wordt door de dikke keramiek. Wss zijn er die ervaring hebben met beide.
Ik zou net denken dat het metaal meer invloed zou hebben dan keramiek, maar een Kamado is inderdaad veel dikker.
Volgens mij komt de meeste impact van het glas in het schuifraam. Als ik in de woonkamer op 10m van de Q sta met raam open, heb ik bereik, schuif ik het raam dicht, dan is binnen de 10sec de verbinding verloren.

Ik heb hier nog een oude OnePlus 3 liggen, dus zal daarmee eens hun WiFi oplossing proberen itt Bluetooth. Maar wel straf dat je bij een overpriced metalen meetstaafje ook nog eens een extra smartphone moet hebben om binnen de temp te kunnen aflezen! Tot hiertoe heel overhypte boel.
De telefoon/ tablet maakt verbinding met de houten ontvanger. De dikte van de bbq maakt niets uit voor het blauwetand bereik. De meater en de houten ontvanger onderhouden zelf een verbinding.

De kwaliteit van de bluetooth is verder ook afhankelijk van de kwaliteit van je telefoon / tablet, niet alleen van de meater.

Ok, het ondermaatse bereik ligt dus duidelijk niet aan mijn specifieke meetpennetje.
Bedankt voor de extra tips, gaande van betaalbaar (Inkbird) tot toch weer een serieuze investering (Fireboard, Thermoworks).

Ik probeer dit weekend nog eens de opstelling met een 2de smartphone en Meater Link/Cloud, hoe ze t ook noemen. Vandaag nauwelijks iets van werk verzet door ieder half uur naar de Q te gaan om de verbinding te herstelllen :cautious:
De tweede telefoon / tablet kun je gewoon pal naast de houten ontvanger zetten, dan zou je geen connectieproblemen hoeven hebben. Werkt bij mij in elk geval prima. Alleen mischien even kijken dat de telefoon/app niet in energiezuinige slaapstand gaat ofzo. Dat zou nog connectie problemen kunnen veroorzaken.
En uiteraard moet er wel een stabiel wifi signaal zijn voor de telefoon / tablet.
 
Ik gebruik de meater+ eigenlijk alleen nog in de (combi) oven. Dan zit het blokje letterlijk tegen de oven aangeplakt om te kunnen werken. Combi ovens zijn geïsoleerd om 2,4GHz magnetron straling tegen te houden. Bluetooth is ook 2,4GHz. Maar de oven lekt net genoeg om te kunnen werken.

En gebruik de meater wanneer ik de rotisserie gebruik op de q. Dan gebruik ik ook de oude telefoon/tablet methode.

Verder inderdaad Fireboard 2 met wifi. Geweldig ding.
 
Dat is de reden dat ik destijds voor het Block koos. Gebruik m echt al jaren en nooit issues met bereik. Enige wat goed moet zijn is je wifi signaal bij de bbq. Ik ga regelmatig met een gerust hart boodschappen doen of zelfs een paar uurtjes naar kantoor, terwijl ik onderweg de temperatuur kan blijven volgen; goud voor mij!
 
Over het algemeen vind ik Blue Tooth thermometers waardeloos.
Echter voor mijn spit moest ik een daadloze probe hebben en dan blijft er weinig keuze over dan de Meater of de Meater+
Het bereik van de meater+ hangt af van de plaatsing van de oplader (houten opbergblok) in dat blok zit namelijk de Blue Tooth versterker.
Dus als je versterker een signaal heeft met de probe, maakt een stalen of keramische BBQ niet meer uit (kooi van Faraday)
Het signaal wordt door het kastje versterkt en verzonden naar je telefoon.
In tegenstelling tot de meater+ heeft de gewone meater GEEN blue Tooth versterker.
A: weet je zeker dat je de Meater+ hebt en niet de gewone Meater?
B: probeer eens te spelen met de afstand van de oplader tov probe (BBQ) en telefoon, bijvoorbeeld kijk of je binnen vlak bij raam of deur nog ontvangst hebt van de probe, zoadat de versterker het signaal door de open ruimte kan doorsturen naar je telefoon.
In tegenstelling tot andere Blue Tooth thermometers werk de Meater+ bij mij tot nu toe perfect, het versterkerkastje ligt bij mij overigens gewoon bij de BBQ, ik heb geen last van signaalverlies als ik binnen ben.
 
weet je zeker dat je de Meater+ hebt en niet de gewone Meater?
Dat vroeg ik me ook meteen af.

Met Bluetooth thermometers heb je altijd een beperkt bereik. Ik heb daarom mijn Bluetooth thermometer ook vervangen door een Inkbird IBBQ-4T met wifi en dat werkt prima.
… behalve met spit uiteraard 😉
 
Dat vroeg ik me ook meteen af.

Met Bluetooth thermometers heb je altijd een beperkt bereik. Ik heb daarom mijn Bluetooth thermometer ook vervangen door een Inkbird IBBQ-4T met wifi en dat werkt prima.
… behalve met spit uiteraard 😉
Op de meater+ staat er duidelijk een + teken achter Meater
20230210_132403.jpg
 
Of is je telefoon alleen gepaired met de probe ipv het kastje?
 
100% zeker de + versie
Bij pairen krijg je geen keuze tussen probe of charger.
Heb ondertussen de Meater Cloud ingesteld via een oude OnePlus gsm. Werkt prima zo. Wel weer extra gsm opladen 😒
 
Terug
Bovenaan Onderaan