BasBQ
Beef en Steak

Meater + disconnect als telefoon op schermvergrendeling gaat

 

CoinStorm

Sprokkelaar
Berichten
38
Zoals de titel al zegt het volgende:
Ik heb mijn Meater + nu 2 keer gebruikt en ik ben wel ontzettend tevreden met hoe hij werkt.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat wanneer ik mijn telefoon op schermvergrendeling zet omdat ik ook de batterij wat wil besparen hij direct connectie verliest met het oplaadstationnetje. Ik heb die oplader dan op een meter of 5/6 van de BBQ waar de thermometer in zit en de telefoon op ongeveer 3 meter van de oplader.
Iemand enig idee waar het fout gaat of loopt iemand tegen hetzelfde probleem aan?
 
Op het andere forum had iemand een gelijkaardig probleem, zijn oplossing was.

Daar was iedereen zijn gedacht dat de telefoon wegens batterijbesparing hem uitzette.

uiteindelijk iets anders:

Heeft niks met de batterij te maken..maar vooral met de gebruiker!!

Ik dacht.. de app loopt.. je opent de app op je andere tekefoon en je bent er..
Nou niet dus..

Wat je moet doen is de weblink versturen..en daar op kijken.

Dat de app steeds weg valt komt waarschijnlijk omdat ik met mijn andere telefoon net op de Bluetooth grens zit.
 
Zoals de titel al zegt het volgende:
Ik heb mijn Meater + nu 2 keer gebruikt en ik ben wel ontzettend tevreden met hoe hij werkt.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat wanneer ik mijn telefoon op schermvergrendeling zet omdat ik ook de batterij wat wil besparen hij direct connectie verliest met het oplaadstationnetje. Ik heb die oplader dan op een meter of 5/6 van de BBQ waar de thermometer in zit en de telefoon op ongeveer 3 meter van de oplader.
Iemand enig idee waar het fout gaat of loopt iemand tegen hetzelfde probleem aan?
Bij mij gaat het beter als ik de oplader heel dicht bij de bbq leg, de afstand met de telefoon is bij mij veel groter. Dat gaat bijna altijd prima. Als hij/zij (dat weet ik eigenlijk niet) de verbinding even kwijt is, loop ik richting de bbq en dan pikt hij/zij het weer op. Meestal hou ik de telefoon wel aan het laadsnoertje, maar niet altijd.

Hoop dat dat bij jou ook beter werkt.
 
Bij mij gaat het beter als ik de oplader heel dicht bij de bbq leg, de afstand met de telefoon is bij mij veel groter. Dat gaat bijna altijd prima. Als hij/zij (dat weet ik eigenlijk niet) de verbinding even kwijt is, loop ik richting de bbq en dan pikt hij/zij het weer op. Meestal hou ik de telefoon wel aan het laadsnoertje, maar niet altijd.

Hoop dat dat bij jou ook beter werkt.
Ja, dat heb ik ook al geprobeerd. Dat geeft helaas hetzelfde probleem. Snel disconnecten wanneer ik 'm op schermvergrendeling zet. Het zit 'm dus volgens mij niet in de verbinding tussen probe en oplader, maar telefoon en oplader.
 
Op het andere forum had iemand een gelijkaardig probleem, zijn oplossing was.

Daar was iedereen zijn gedacht dat de telefoon wegens batterijbesparing hem uitzette.

uiteindelijk iets anders:
Hey Stijn, dank voor je antwoord. Nou vraag ik mij nog wel even af of die persoon 2 telefoons gebruikt? Of lees ik dat verkeerd?
 
Hey Stijn, dank voor je antwoord. Nou vraag ik mij nog wel even af of die persoon 2 telefoons gebruikt? Of lees ik dat verkeerd?
ik denk dat hij een telefoon gebruikt naast de meater of connectie met de cloud te maken en een andere telefoon om te 'consulteren'.
 
ik denk dat hij een telefoon gebruikt naast de meater of connectie met de cloud te maken en een andere telefoon om te 'consulteren'.
Dat is ook de manier waar ik m gebruik. een oude telefoon met de meater app erop in de vensterbank binnen en dan kan je overal de cloudoptie gebruiken. de oude telefoon ligt wel aan een snoertje.
 
Dank voor de tip mannen, dat ga ik eens proberen! Heb nog wel een oude ergens liggen. Bij de volgende keer laat ik even weten hoe het gaat.

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Hey Stijn, dank voor je antwoord. Nou vraag ik mij nog wel even af of die persoon 2 telefoons gebruikt? Of lees ik dat verkeerd?
hoi.. toevallig was ik de persoon in kwestie hahaha.
nou indd een heel gedoe geweest. ik heb zelfs met meater zitten contacten..

dit moet je doen:
je meater in het vlees.. houten oplader naast de bbq. reserve telefoon naast de bbq.
daar open meater + app, open weblink.. stuur deze (via mail) naar je andere telefoon.
gebruik op je goede telefoon dus de web link, en niet de app. dan blijft alles goed werken.
 
Heb ook de MEATER+ met bereik van 50m

Ik koppel deze met Bluetooth aan me iPad en leg deze binnen bereik van de MEATER met me iPad aan de laadsnoer met scherm continu aan kan ik volgen wat ie doet
en als ik van huis ga open ik de app op me telefoon en kan gewoon zien hoe het met me bbq gaat

je kunt dus op meerdere apparaten tegelijk op je MEATER account openen

moest ff de hond uitlaten tussen door en er zo toevallig achter gekomen
 
hoi.. toevallig was ik de persoon in kwestie hahaha.
nou indd een heel gedoe geweest. ik heb zelfs met meater zitten contacten..

dit moet je doen:
je meater in het vlees.. houten oplader naast de bbq. reserve telefoon naast de bbq.
daar open meater + app, open weblink.. stuur deze (via mail) naar je andere telefoon.
gebruik op je goede telefoon dus de web link, en niet de app. dan blijft alles goed werken.

Alles leuk en aardig maar ze zeggen 50 meter dan moet hij niet bij 10 meter al de verbinding verliezen.

Ik heb nu zelfs de +2 gekocht met 550m maar als ik in de woonkamer zit verliest hij ook steeds de connectie.

Hoewel hier dus soort van oplossingen voor zijn is dit best wel lelijk. Je zou bijna zeggen dat ze zelf dan een wifi versie moeten uitbrengen.
 
Heb de houten houder zo hangen dat ie alleen een raam heeft waar het signaal door heen moet zie m vanuit binnen ook hangen
en me Bastard op zoon 8 á 10 meter er vandaan nog geen problemen gehad
 
Alles leuk en aardig maar ze zeggen 50 meter dan moet hij niet bij 10 meter al de verbinding verliezen.

Ik heb nu zelfs de +2 gekocht met 550m maar als ik in de woonkamer zit verliest hij ook steeds de connectie.

Hoewel hier dus soort van oplossingen voor zijn is dit best wel lelijk. Je zou bijna zeggen dat ze zelf dan een wifi versie moeten uitbrengen.
Ik heb geen probleem met connectie door glas heen met de meater 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan