BasBQ
Beef en Steak

Meat Smoking and Smokehouse Design

 
 
 

DutchCraftBeer

Kooltjesharker
Berichten
218
f8da696dd21a715ee3ab5a68d97ed395.jpg

Titel: Meat Smoking and Smokehouse Design
Auteur: Stanley Marianski?&?Adam Marianski. Co-auteur: Robert Marianski
ISBN: 9780982426708
Taal: Engels
Aantal blz: 340
Waar te koop: Bol.com, Book Depository
Prijs in ?: 16,99
Bespreking:

Ik kwam dit boek tegen bij Spitjack.com en wilde het meteen hebben. Met weinig verwachtingen keek ik bij bol.com en tot mijn grote verbazing is het gewoon te bestellen! Ik heb hem nog niet binnen, maar verwacht veel van het boek. Na het lezen hiervan ben je in staat worst, vis en vlees te roken, maar ook je eigen perfecte rookkast tot smokehouse te maken. En vooral dat laatste spreekt me zeer aan, want daar zijn niet veel boeken over.

Dit is staat er op de site van Bol.com: This complete reference on curing, smoking, and cooking meats delivers the technical know-how behind preparing meats and sausages, explaining differences between grilling, barbecuing, and smoking. The sections on smokehouse design include more than 250 construction diagrams and photos.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.
 
Ken het niet wacht op jou commentaar.
 
D?t lijkt me echt een gaaf boekje. Ben benieuwd of het levert wat het beweert!
 
Zet deze inderdaad maar op je verlanglijstje! Ik heb hem net binnen en kan hem nu al niet meer wegleggen. Dit is een boek wat dus niet vijf pagina's over roken gaat en vervolgens 200 recepten geeft. Nee, dit geeft echt ALLE achtergrondinformatie over roken, smoker-ontwerp, cures, pekels, houtsoorten, vocht, klimaat, etc. 

Ik ga nog een wat uitgebreidere recensie geven, maar dan moet ik toch echt verder lezen. Sorry dus. Later!  :D
 
DutchCraftBeer zei:
Zet deze inderdaad maar op je verlanglijstje! Ik heb hem net binnen en kan hem nu al niet meer wegleggen. Dit is een boek wat dus niet vijf pagina's over roken gaat en vervolgens 200 recepten geeft. Nee, dit geeft echt ALLE achtergrondinformatie over roken, smoker-ontwerp, cures, pekels, houtsoorten, vocht, klimaat, etc. 

Ik ga nog een wat uitgebreidere recensie geven, maar dan moet ik toch echt verder lezen. Sorry dus. Later!  :D

Meteen besteld, dank voor het delen!
 
Nu een stuk verder in het boek gekomen. Nog steeds erg interessant en ik heb inmiddels weer veel bijgeleerd over the Art of Smoking.

Er staan veel details in over hoe je barrelsmokers tot complete smokehouses kunt bouwen. Met gedetailleerde bouwtekeningen:

314b0bf911254b4c864f279065990d48.jpg


Goed veel info over luchtstromen, techniek, etc.
Minder positief ben ik over de foto's. Allemaal zwart-wit en om daar nou de kleur van een cure of gerookt product te laten zien...tja.

a381677d0780d1fe7d7d28b4e6580c83.jpg


Al met al een aanrader voor mensen die beter willen begrijpen hoe hun smoker werkt en wat er nu gebeurt tijdens het roken. Ik ben er erg blij mee.
 
prachtig, mooi kerstkadootje
 
Terug
Bovenaan Onderaan