BasBQ
Beef en Steak

McPeet Potatoes

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648

Afhankelijk hoeveel tijd je hebt om de aardappels klaar te maken kan je ze eerst circa 8 minuten voorkoken
Daarna afspoelen onder koud water
Kontje eraf snijden zodat de aardappel blijft staan
Aan weerszijde van de aardappel een eetstokje neerleggen
Aardappel insnijden tot op het eetstokje (die voorkomen dat je helemaal doorsnijdt)
Inkepingen insmeren met geklaarde boter of olijfolie
Eventueel spek, kaas, rozemarijn of wat je maar lekker vindt in de inkepingen stoppen
Aardappels indirect verhitten (eventueel op een cederhouten plankje) op circa 150 a 170 gr
Ze zijn gaar zodra je er met een cocktailprikker makkelijk in kan prikken (duurt circa 1 a 1,5 uur)


Kontje van aardappel snijden zodat deze blijft staan (na het eventuele koken)




(foto van Ceriel, waarvoor dank)
Aardappel insnijden tot aan de eetstokje (of een mes of....? ), daarna inkepingen insmeren met boter of olijfolie. Daarna voorzien van spek, kaas, kruiden............


Indirect verhitten (eventueel op een rookplankje)




(foto van Ceriel, waarvoor dank)
Na circa 1 a 1,5 uur zijn ze klaar

Eet smakelijk
 
Ik heb je innovatieve bereidingswijze inmiddels een paar keer voorbij zien komen. Bedankt dat je het gerecht nog een keer duidelijk hebt uitgelegd. Ga het heel binnenkort eens proberen.

Op welke temperatuur indirect trouwens?
 
Mr. Orange zei:
Ik heb je innovatieve bereidingswijze inmiddels een paar keer voorbij zien komen. Bedankt dat je het gerecht nog een keer duidelijk hebt uitgelegd. Ga het heel binnenkort eens proberen.

Op welke temperatuur indirect trouwens?
Bedankt voor de melding. Recept aangepast met temperaturen.
 
Ze zijn echt leuk! Bedankt voor het delen!
 
Mooi zeg, altijd leuk om bruikbare, makkelijke dingen te zien passeren. Als echte Belg zijnde moet ik dit testen, het lijkt zo erg op frietjes... Het moet trouwens met de frietmachine mogelijk zijn om ze supersnel en perfect te snijden... Moet getest worden ;-)
 
Achieltje zei:
Mooi zeg, altijd leuk om bruikbare, makkelijke dingen te zien passeren. Als echte Belg zijnde moet ik dit testen, het lijkt zo erg op frietjes... Het moet trouwens met de frietmachine mogelijk zijn om ze supersnel en perfect te snijden... Moet getest worden ;-)
Ben benieuwd, hou me op de hoogte.
 
Helemaal top. Ga ze dit weekend proberen.

Als variatie kun je het ook op deze manier doen.
recipes%5Coriginalxl%5C7f89afd3-ac60-4af9-93d2-461b422ff06e.jpg

zomerblog%20037.jpg


Zo maak ik ze vaak naturel in de oven. Maar nu ik eraan denk, wat in de oven kan, kan ook op de BBQ.  Hoe dunner gesneden, de beter (volgens de kids) Dan lijken en proeven ze veel naar Chippies (dan eten de kids zo ook eens zonder te mokken.)
 
Mooie aanvulling op de leuke aardappeldingetjes!
 
Hmmm.... een idee....

ik heb thuis een frietensnijder, even iets verzinnen waardoor ik niet helemaal kan "door" drukken: scheelt weer snijwerk
 
roelduyss zei:
Hmmm.... een idee....

ik heb thuis een frietensnijder, even iets verzinnen waardoor ik niet helemaal kan "door" drukken: scheelt weer snijwerk
Ben benieuwd, zie de foto's wel voorbij komen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan