BasBQ
Beef en Steak

McEddie burger, in de storm

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Gisteravond een 'klassieker' bij ons thuis (door mijn familie de McEddie burger genoemd) op de WGA.

Recept is een samenraapsel van Ainsley (jeweetwel, die kok van Ready Steady Cook) en wat eigen inbreng.

Wat ik het echt lekker vind maken zijn de balsamicouitjes (ainsley's inbreng). Aangefruite hete uienringen gemarineerd in balsamicoazijn en rietsuiker, de truuc is om eerst de uienringen flink aan te zetten en als ze warm zijn in de marinade te gooien en ze daar een tijd in laten liggen.
Later grill of bak je ze weer aan zodat je sticky onionrings krijgt.

De quarterpounder is gemaakt van half om half gehakt, met worcester, tomatenpuree, mosterd en wat ras-el-hanout voor de kick.

De setting: Eerst liefelijk en warm en 5 minuten daarna een fikse storm waardoor het feestje afgemaakt moest worden onder het prieel.
Resultaat: Nat tot op het bot, maar een lekkere burger ;)



Lekker de starter aan, het weer is nog prima ..




uitjes aanzweten en daarna in de balsamicomarinade (en toen begon de storm, snel de boel verhuizen dus geen foto daarvan)



ff de (gezoete, thx voor de tip jord) buns aangrillen



Quarterpoundertjes erop... goed aangrillen



Gemarineerde uitjes laten karamelliseren .. (Geurtjes zijn nu echt super en de storm heftig)



Burgertjes indirect en er een plak cheddar-nep-smeltkaas erop (die we echt dabomb vinden :D)



Burgertjes bouwen. Sla, tomaat, augurk en de onionrings erop. Als saus ketchup, mayo en een lik zelfgemaakte sweet pickle relish.

Hij was weer lekker !

Thx for watching :)

nb: Wie weet waar je sweet pickle relish kant en klaar kunt kopen ? Heb het hier in Nederland nog nooit gevonden dus maak ik het maar zelf...






 
zo! das een beste burger!
het ziet er geweldig uit!
 
Lekker Burgertje die McEddie!  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan