BasBQ
Beef en Steak

Max. grootte procureur/boston butt op Weber 57?

Patriekvg

Sprokkelaar
Berichten
28
Kan iemand mij vertellen tot welke grootte er nog goede pulled pork te maken is op een Weber Kettle 57cm, met de snake methode?
Ik krijg een grote groep eters op visite en wil dus zo veel mogelijk in 1 sessie maken, maar niet ten koste van kwaliteit!

In de foto is mijn BBQ te zien met daarop 2,3KG procureur. Die was goed gelukt.

foto.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hangt er van af hoe groot de groep is. Ik zelf had een keer twee maal ±2,5 kilo rauw. Daar hou je met een beetje mazzel 3kilo pulled pork aan over. Daar moet je 20 tot 25 broodjes gemakkelijk mee redden. Anders een beetje meer Coleslaw erop. ;)
De groep is sowieso groter dan de hoeveelheid pulled pork die ik kan maken in 1 sessie. Daarom ga ik die ook al de dag er voor maken, zodat ik tijdens het feest zelf nog meer vlees (high&fast) kan bereiden. Ik ben niet zo gek om 3 dagen achter elkaar te barbecuen, dus ik wil echt maar 1 sessie pulled pork doen haha. Nu zie ik hele boston butts van >5KG te koop, maar volgens mij wordt dat geen succes op een kettle en iemand (ik) met slechts 1 keer ervaring met PP.
 
Je kan er toch wel twee kwijt, gewoon draaien als de snake te dicht in de buurt komt.
Passen doet het wel ja, alleen niet alles boven de druipbak (wat geen ramp is). En dan inderdaad het rooster een kwartslag draaien na 3 uurtjes ongeveer, zodat de kooltjes niet te dichtbij liggen.

Beter 2 kleine procureur dan 1 grote? En dan nog steeds de vraag; hoeveel KG in totaal is realistisch denk je?
 
Is bij die 5kg Bostonbutt die je noemt het grote bot verwijderd?
 
Van te voren wat aluminium bakken modificeren en passen voordat je gaat beginnen?
 
Passen doet het wel ja, alleen niet alles boven de druipbak (wat geen ramp is). En dan inderdaad het rooster een kwartslag draaien na 3 uurtjes ongeveer, zodat de kooltjes niet te dichtbij liggen.

Beter 2 kleine procureur dan 1 grote? En dan nog steeds de vraag; hoeveel KG in totaal is realistisch denk je?
Ik zou zeggen 1 grote is beter als 2 kleine omdat je dan ook meer de hoogte ingaat. Of je moet er 4 dien en stapelen en af en toe roteren .
Of je doet geen Snake maar 1 bakje en af en toe een paar kolen erbij. Dan kan je echt heel veel kwijt op een 57!

Verstuurd met Tapatalk
 
Is bij die 5kg Bostonbutt die je noemt het grote bot verwijderd?
Het schouderblad zit er nog in. Ik keek naar deze.

Ik zou zeggen 1 grote is beter als 2 kleine omdat je dan ook meer de hoogte ingaat. Of je moet er 4 dien en stapelen en af en toe roteren .
Of je doet geen Snake maar 1 bakje en af en toe een paar kolen erbij. Dan kan je echt heel veel kwijt op een 57!

Verstuurd met Tapatalk
Om de temperatuur goed stabiel te houden wil ik mijn kettle zo min mogelijk openen en ook zo kort mogelijk. Dus eigenlijk wil ik maar 1 keer de kolen weg leggen zodat ik verder niet meer onder het grillrooster hoef te zijn. Uit mijn eerdere ervaring bleek dat ik minstens 12 uur kan doen met een 3/4 cirkel Ecobrasa kokosbriketten. Wel bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan