BasBQ
Beef en Steak

Maverick IChef ET-736 WIFI

Stevenstefke

Sprokkelaar
Berichten
37
Beste BBQ-ers,

Kon niet echt bruikbare info over deze thermometer vinden dus maar even in de pen geklommen om hier wat ervaringen neer te zetten.

We zochten een thermometer met een pit- en een kern temperatuur probe.
Liefst ??n met een hoog gadget gehalte  :D
Nou ja...gadget... alarmen zijn wel erg handig, dat dus en telefoon heb ik altijd in de buurt dus iets met een app.
Met WIFI want dan kan je tenminste ook even weg als er iets langzaam staat te garen.

We kwamen op de Maverick  IChef ET-736 WIFI  Met 159,-- , een wel al pittig geprijsd maar nog enigszins redelijk alternatief voor bijvoorbeeld een een CyberQ

Zondag besteld en vandaag in huis.

Direct aan de lader en installeren die hap!
Op mijn Android telefoon kon ik hem niet goed aan de router koppelen, hij bleef draaien op connecting...
Direct inloggen op de wifi van het apparaat kon w?l ( maar dat is geen optie want dan werkt gewoon internet niet meer)

Later op een Iphone getest daar kon hij w?l op de router worden "aangesloten" so far so good.

De 2 probes laten een wisselende afwijking zien van max. 3 graden t.o.v. elkaar. is dat normaal of?
Buiten je eigen WIFI bereik is er geen contact meer met het apparaat mogelijk  ( dus niet naar het caf? om een biertje te drinken en af en toe op je telefoon kijken hoe het gaat)
Het app-je ziet er eenvoudig te bedienen uit en lijkt goed te werken, je kan alarmen instellen voor minimum en maximum temperatuur en timers instellen.
De draadjes aan de probes zijn vrij kort.

Al met al Is het de 159 euries niet waard en gaat hij morgen weer retour afzender.
We gaan verder kijken naar of een voordeliger model met bluetooth OF  misschien toch met wat technische vrienden of we niet een heatermeter in elkaar kunnen sleutelen wat helemaal super zou zijn.

Tot zover,

Groet


 
Jammer dat het niet was wat je er van had verwacht. Thanx voor de info.
 
Altijd vervelend als het niet lekker werkt en voldoed  X(

Ik heb sinds een  aantal maanden een heatermeter en moet zeggen dat ik er erg
Tevreden mee ben, even mee leren werken maar daarna zo gemakkelijk
 
Is toegang niet te realiseren van buitenaf via portforwarding? En anders is een VPN setup ook nog mogelijk, dat het omslachtig is zal ik niet ontkennen maar dan kan je wel buiten de deur zijn en je mobile device heeft toegang tot alles binnen je thuis netwerk omgeving.
 
@ HariBo

Nee er is gewoon geen web toegang mogelijk, er wordt gebruik gemaakt van je eigen wifi netwerk om de actieradius iets te vergroten t.o.v. bluetooth dat is alles.
Edit: Ja misschien via VPN, niet getest.
 
Stevenstefke zei:
@ HariBo

Nee er is gewoon geen web toegang mogelijk, er wordt gebruik gemaakt van je eigen wifi netwerk om de actieradius iets te vergroten t.o.v. bluetooth dat is alles.

Dat is echt wel een groot nadeel je verwacht als het WiFi ondersteund het ook een client kan zijn, dit is enkel een veredelde accespoint.
 
Vergelijk met CyberQ begrijp ik niet. Dit is toch alleen een thermometer?
 
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)
 
Ewald zei:
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)
+1
 
Ewald zei:
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)

Ik heb een ET732 in gebruik maar het bereik is van mijn apparaat niet goed, slechts op 5 meter afstand met A++ glas ertussen valt het bereik regelmatig weg, de batterijen heb ik ook vervangen met nieuwe en dat leverde wel iets van verbetering.
 
Hari-Bo zei:
Ewald zei:
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)

Ik heb een ET732 in gebruik maar het bereik is van mijn apparaat niet goed, slechts op 5 meter afstand met A++ glas ertussen valt het bereik regelmatig weg, de batterijen heb ik ook vervangen met nieuwe en dat leverde wel iets van verbetering.

Dat is vreemd, bij mij niet met gewone Alkaline batterijen. Ook door A++ glas een prima bereik.
Radio signalen kunnen wel nadelig be?nvloed worden door WiFi.
 
Ewald zei:
Hari-Bo zei:
Ewald zei:
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)

Ik heb een ET732 in gebruik maar het bereik is van mijn apparaat niet goed, slechts op 5 meter afstand met A++ glas ertussen valt het bereik regelmatig weg, de batterijen heb ik ook vervangen met nieuwe en dat leverde wel iets van verbetering.

Dat is vreemd, bij mij niet met gewone Alkaline batterijen. Ook door A++ glas een prima bereik.
Radio signalen kunnen wel nadelig be?nvloed worden door WiFi.

Ik snap er ook niets van een kabelbreuk lijkt me ook niet het probleem anders zou het constant moeten zijn en interferentie met WiFi en DECT etc zal ook niet extreem zijn dat het verstoring veroorzaakt, dat probleem heb ik ook als ik in een weiland sta. Het is wel een tweedehands geweest 2 jaar terug en twijfel daarom om een nieuwe te kopen, want ik heb nog wel een extra set probes en die waren als ik het goed heb niet compatible met de ET-733.
 
Hari-Bo zei:
Ewald zei:
Hari-Bo zei:
Ewald zei:
Gewoon een Maverick ET732 aanschaffen, ouderwetse radiosignalen werken altijd, en op grote afstand.
Heb de ET732 al 6 jaar in gebruik (2e exemplaar, van de eerste is 3 jaar geleden de ontvanger hard gevallen en overleden)
Mocht deze ook ooit aan vervanging toe zijn koop ik meteen weer een ET732.
Zeer betrouwbaar en doet wat hij moet doen temperaturen  (Dome en Vlees) opnemen en doorzenden naar de ontvanger en alarm geven bij ingestelde temperaturen.
Gadgetwise is voor mij niet belangrijk, als mijn vlees maar goed is ;)

Ik heb een ET732 in gebruik maar het bereik is van mijn apparaat niet goed, slechts op 5 meter afstand met A++ glas ertussen valt het bereik regelmatig weg, de batterijen heb ik ook vervangen met nieuwe en dat leverde wel iets van verbetering.

Dat is vreemd, bij mij niet met gewone Alkaline batterijen. Ook door A++ glas een prima bereik.
Radio signalen kunnen wel nadelig be?nvloed worden door WiFi.

Ik snap er ook niets van een kabelbreuk lijkt me ook niet het probleem anders zou het constant moeten zijn en interferentie met WiFi en DECT etc zal ook niet extreem zijn dat het verstoring veroorzaakt, dat probleem heb ik ook als ik in een weiland sta. Het is wel een tweedehands geweest 2 jaar terug en twijfel daarom om een nieuwe te kopen, want ik heb nog wel een extra set probes en die waren als ik het goed heb niet compatible met de ET-733.
En buiten het vervangen van batterijen is demonteren nog de enige optie om eventueel een probleem te achterhalen maar of het apparaat er dan beter van wordt vraag ik me af.
 
Ik heb toch maar de ET-732 gedemonteerd en alle contacten goed schoongemaakt met 95% alcohol en het lijkt weer een stuk beter te gaan, dit is trouwens de hardware van binnen.  ;)

wIPdnzl.jpg


QBwOJvU.jpg
 
Stevenstefke zei:
Bijna een ET-32 in de winkelwagen maar nou zijn we er nog niet uit zie ik :)

?????
de ET732 is gewoon een prima apparaat.
Het enige probleem wat ik wel eens heb maar steeds minder is dat er vocht in de probes kan komen en dan gaat hij rare temperatuur sprongen maken.
Met de nieuwere versies probes komt dit probleem nog nauwelijks voor.
Als het voorkomt de probes droogbakken in de oven op 200 graden celsius voor 1 uur (stekkertje uit de oven natuurlijk)
Signaalverlies komt bij mij zelden voor, en als dat gebeurt begint de basis unit te piepen, totdat er weer verbinding is met beide units.
Maar dit komt echt sporadisch voor.
 
Had ik al gelezen Ewald, dank je.
Ben benieuwd of ik al de nieuwe probes krijg dan ik zag wel dat er 1 stompe en 1 kern probe op de foto stond
 
Terug
Bovenaan Onderaan