BasBQ
Beef en Steak

Maverick ET-735 bereik!!!

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Beste bbq-ers,

Ik heb sinds kerst afgelopen jaar een Maverick ET-735. Deze heb ik nu een aantal keren gebruikt.

Ik vind hem zwaar tegenvallen. Zelf woon ik in een dijkwoning . Zodra ik in de woonkamer kom heb ik geen bereik meer! Terwijl je toch bijna 50m bereik zou moeten hebben. De bbq staat beneden en ik zit zo gezegd op de 1ste verdieping. Zou dit de belemmering kunnen zijn?

Of zou ik op een of andere manier het bereik kunnen verbeteren?

Hoor het graag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik lees mee, zit met het zelfde. Ik overweeg om een 733 aan te schaffen die werk volgens mij met radio golven ipv Bluetooth

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ik heb geen 735 gehad, maar wel een iGrill2. Ook bluetooth dus wel vergelijkbaar. Mijn ervaring is dat het bereik daarvan ook heel slecht was. Hij kon al niet eens door ??n buitenmuur heen. Dus die heb ik toen meteen teruggestuurd.

Heb nu een 733 en die doet het een heel stuk beter. Heb daarmee op de 1e verdieping nog bereik aan het andere einde van het huis.

Overigens werkt de 733 inderdaad met radiogolven. Maar dat doet de 735 ook hoor. Ze werken allemaal met radiogolven. De frequenties liggen echter anders en daarmee ook het bereik  ;)
 
Als ik m'n bbq in de tuin staat en ik zit zelf op het balkon werk hij niet. M'n telefoon is dan serieus max 5 meter van de Maverick vandaan en hij ziet hem dan niet. Moet m'n telefoon over de balustrade houden en om te verbinden. Ik vind het bizar voor dat geld.

@dromer1967: heb jij hem terug gestuurd naar de winkel of ? Heb hem zelf nu vanaf kerst maar dit is de eerste keer dat ik hem bij me eigen thuis heb getest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bar-B-Que-Business zei:
Als ik m'n bbq in de tuin staat en ik zit zelf op het balkon werk hij niet. M'n telefoon is dan serieus max 5 meter van de Maverick vandaan en hij ziet hem dan niet. Moet m'n telefoon over de balustrade houden en om te verbinden. Ik vind het bizar voor dat geld.

@dromer1967: heb jij hem terug gestuurd naar de winkel of ? Heb hem zelf nu vanaf kerst maar dit is de eerste keer dat ik hem bij me eigen thuis heb getest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik herken het helemaal. Bij mij was de afstand 4 meter vanaf de bank door ??n buitenmuur naar de patio en geen bereik. Het is misschien bizar maar een euvel van alle bluetoothapparaten (waarbij sommige er meer last van hebben dan andere) in combinatie met huizen met gewapend beton en zo.

Omdat ik wisselende verhalen had gelezen over het bereik van bluetooth had ik hem juist direct uitgetest in de 1e week na aanschaf. Daarom kon ik hem nog gewoon terugsturen binnen de normale termijn.
 
Zo herkenbaar zoals dromer ook al aangaf.
Bluetooth is niet geschikt voor grote afstanden, 10 meter bereik  in open veld is al veel.
Ik heb ook een Igrill2 (bluetooth), die gebruik ik als reserve, ligt dus gewoon in de doos. ;)
Ik zweer bij de Maverick ET732 (ET733 is zijn opvolger met wat meer gadgets maar voor de rest is de werking precies hetzelfde) deze 2 werken met normale radio golven ongeveer 100 m bereik in open veld
 
Ja ik toen ook naar de andere modellen zitten kijken. Reden van de 735 was ook de optie voor 4 probes maar achteraf heb ik dat nog geen 1 keer gebruikt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hij is nog lastig te krijgen hier, maar ik denk dat de Thermoworks Smoke nog een betere optie zal zijn dan de ET-732/733 omdat het gebruik daarvan aanzienlijk makkelijker is  B-)

Een andere optie vond ik ook de heatermeter (heeft ook mogelijkheid voor 4 probes) maar het is me helaas telkens niet gelukt om daar op de lijst te komen.
 
Ik zal eerst is even kijken wat ik met de winkel kan regelen en aan de hand van die uitkomst ga ik is kijken wat ik ga nemen. Dit wordt in idd geval niks


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vandaag bericht gehad van de leverancier:

"In het algemeen denkt men dat Bluetooth een geweldige verbinding oplevert. In de praktijk is dat niet. Bluetooth is heel erg gevoelig voor invloeden.

In een ideale omgeving worden leuke afstanden gehaald, maar in de boze buiten wereld kan dit vies tegenvallen . Maak maar eens een verbinding met het apparaat buiten zeg 2 meter buiten je keuken deur. Zolang de deur open is gaat jet goed. Als je deur dicht doet wordt het zeuren. 

Apparaat is goed."

Ze verkopen dus eigelijk naar mijn mening een apparaat wat eigelijk niet werkt in 'de boze buiten wereld'  dus ik vind het een beetje makkelijk van de leverancier .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze uitleg geeft wel aan dat de verwachtingen anders liggen dan de resultaten. Precies waar o.a. de wet 'koop op afstand' voor is bedoelt.
Je denkt iets te kopen wat wordt aangeboden met specificatie A, en bij gebruikt is het in de praktijk onhaalbaar / totaal anders.
De verwachting is dat het apparaat de afstand zal overbruggen, maar dat blijkt niet het geval. Kun je alleen maar achterkomen door het te testen. Getest en niet als gewenst bevonden.

Denk alleen wel lastig om hem nog omgeruild te krijgen, aangezien het al even geleden is dat je hem hebt gekocht...
 
Nee waarschijnlijk niet, maar dan gaan we er gewoon mee goochelen en kijken wanneer hij het beste doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan