BasBQ
Beef en Steak

Matchday-Ribs & Cupcake Chicken

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Oranje speelt de eerste wedstrijd op het EK, daar moet natuurlijk wat bij gegeten worden.

IMG_3760.jpg


De ribben een nachtje marineren in de rub.

IMG_3759.jpg


Terwijl het appelhout een bierbadje krijgt.

IMG_3763.jpg


Het dappere keteltje pruttelt lekker door, terwijl de oude vertrouwde Fantast de wacht houdt

IMG_3766.jpg

Af en toe even sprayen (PS ze zijn niet zwart hoor, da's een schaduw ;))

IMG_3769.jpg


Onderwijl de kippendijen ontbenen, ontvellen en rubben

IMG_3767.jpg


De ribben inpakken met appelsap, -azijn en boter


IMG_3770.jpg


En het hele stel gezellig bij elkaar

5946274f-54f3-4d78-9d29-a3ee0c5e9304.JPG


Lekker!
 
Die kippen cupcakes zien er gaaf uit. Heb je daar toevallig een recept van? Die wil ik ook wel maken. Zou ik bij ons heel veel mensen blij mee maken
 
Ziet er heerlijk uit.

Ik hoop wel dat je niet expliciet hebt gewacht tot oranje nog eens een EK of WK speelde :p Maar wat een horrormatch.
 
Smullen!
 
Die kippen cupcakes zien er gaaf uit. Heb je daar toevallig een recept van? Die wil ik ook wel maken. Zou ik bij ons heel veel mensen blij mee maken
Op zich erg eenvoudig hoor. Ik heb kippendijen met vel en bot gebruikt. Deze ontveld en ontbeend en vervolgens de filets gemarineerd met een variant van de chicken-rub van Smokey Goodness, waarin ik de citroenpeper heb vervangen door sinaasappelrasp. Vervolgens van de binnenzijde van de velletjes zoveel mogelijk vet weggeschraapt om een zo krokant mogelijk resultaat te bereiken, daarna de velletjes weer om de filets gewikkeld en zo strak mogelijk in het cupcake-blik geplaatst.

deze indirect op de Q garen tot de gewenste kerntemperatuur en de laatste 5 minuten even inkwasten met een mengsel van verwarmde (sinaasappel)marmelade met een flinke hoeveelheid cayennepeper.

That's it, een ideaal hapje voor de dames hier die niet zo van kluiven houden.
 
Laatst bewerkt:
Op zich erg eenvoudig hoor. Ik heb kippendijen met vel en bot gebruikt. Deze ontveld en ontbeend en vervolgens de filets gemarineerd met een variant van de chicken-rub van Smokey Goodness, waarin ik de citroenpeper heb vervangen door sinaasappelrasp. Vervolgens van de binnenzijde van de velletjes zoveel mogelijk vet weggeschraapt om een zo krokant mogelijk resultaat te bereiken, daarna de velletjes weer om de filets gewikkeld en zo strak mogelijk in het cupcake-blik geplaatst.

deze indirect op de Q garen tot de gewenste kerntemperatuur en de laatste 5 minuten even inkwasten met een mengsel van verwarmde (sinaasappel)marmelade met een flinke hoeveelheid cayennepeper.

That's it, een ideaal hapje voor de dames hier die niet zo van kluiven houden.

Thanks man. Die ga ik zeker een keer proberen te maken hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan