BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt Kamado luchtafdichting

 

Kalekolen

Vuurmaker
Berichten
54
Hallo mede forumleden,

Ik heb dit weekend een Masterbuilt kamado aangeschaft en het viel mij op dat de top vent er behoorlijk los op zit, ik heb een kleine kamado compact gehad hiervoor en daar zat de topvent netjes aangesloten rondom het vilt. Ik denk dat ik er nu bij de masterbuilt bijna een halve cm speling op heb.

Tevens kreeg ik de kolen niet goed gedoofd nadat ik alle schuiven etc. dicht gezet had. hij bleef tot laat in de avond 100 graden en een heel klein beetje gloeien. Kolen waren vanmorgen vroeg dan ook opgebrand. Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Hebben jullie deze ervaringen ook of ben ik de enige? En wat hebben jullie eraan gedaan?

Vriendelijke groet,

Kalekolen ;)
 
Hallo mede forumleden,

Ik heb dit weekend een Masterbuilt kamado aangeschaft en het viel mij op dat de top vent er behoorlijk los op zit, ik heb een kleine kamado compact gehad hiervoor en daar zat de topvent netjes aangesloten rondom het vilt. Ik denk dat ik er nu bij de masterbuilt bijna een halve cm speling op heb.

Tevens kreeg ik de kolen niet goed gedoofd nadat ik alle schuiven etc. dicht gezet had. hij bleef tot laat in de avond 100 graden en een heel klein beetje gloeien. Kolen waren vanmorgen vroeg dan ook opgebrand. Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Hebben jullie deze ervaringen ook of ben ik de enige? En wat hebben jullie eraan gedaan?

Vriendelijke groet,

Kalekolen ;)
Denk dat er een fout in zit bij jou dan. Even contacten met leverancier of Masterbuilt (eerst even registreren). Bij mij zit de topvent gewoon strak. Bij top dicht en onderste schuif dicht hoor je de Kamado echt luchtdicht trekken. En in mum van tijd is alles gedooft. Zoals het hoort dus. Lijkt mij dus een fout in de topvent te zitten bij jou ( of de schoorsteen maar dat lijkt me helemaal klote). Succes
 
Ik wist niet dat je een kamado luchtdicht hoort trekken. Weer wat geleerd.
 
Als een omgekeerde stofzuiger


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Doet ie bij mij iig wel. Echt zo’n zuigend geluid

Bedoelde niet dat ik je niet geloof hoor. Wist dit echt niet. Goed dat ik het weet. Was me vast de pleuris geschrokken de eerste keer.
 
Bedoelde niet dat ik je niet geloof hoor. Wist dit echt niet. Goed dat ik het weet. Was me vast de pleuris geschrokken de eerste keer.
Oh zo bedoelde ik het niet hoor. Maar is op zich wel logisch: geen zuurstof is geen vuur. Toen ik het voor het eerst hoorde vond ik het juist heel gaaf haha. Net een vacumeermachine, dat geluid. Dan weet je wel dat het werkt zoals de theorie is 💪
 
Ik vond het al bijzonder dat die er zo los op zit, ik zal even contact opnemen met masterbuilt. Kan er denk ik mijn pink nog tussen krijgen haha
 
Ik vond het al bijzonder dat die er zo los op zit, ik zal even contact opnemen met masterbuilt. Kan er denk ik mijn pink nog tussen krijgen haha

Kan ook betekenen dat je een hele kleine pink hebt. ROFLMAO
 
Doet ie bij mij iig wel. Echt zo’n zuigend geluid
Jup. Hier hetzelfde geluid. Altijd heerlijk.

off topic: alleen de registratie snap ik geen snars van. Dr zou ergens een nummer moeten staan...alleen waar...

on topic: hij moet er strak op zitten. Los is niet goed. Even bellen en laten fixen.
 
Jup. Hier hetzelfde geluid. Altijd heerlijk.

off topic: alleen de registratie snap ik geen snars van. Dr zou ergens een nummer moeten staan...alleen waar...

on topic: hij moet er strak op zitten. Los is niet goed. Even bellen en laten fixen.
Nummer in principe in de gebruiksaanwijzing dacht ik. Achterin?
 
Jup. Hier hetzelfde geluid. Altijd heerlijk.

off topic: alleen de registratie snap ik geen snars van. Dr zou ergens een nummer moeten staan...alleen waar...

on topic: hij moet er strak op zitten. Los is niet goed. Even bellen en laten fixen.
Ja ik ga even contact opnemen, jij zegt bellen. Heb jij een nummer? ik zie online alleen maar dat je via dat formulier je vraag kan stellen
 
Ja ik ga even contact opnemen, jij zegt bellen. Heb jij een nummer? ik zie online alleen maar dat je via dat formulier je vraag kan stellen
Ik las bij iemand anders dat er middels contactformulier op de site behoorlijk snel contact werd opgenomen
 
vanmiddag contact gehad met masterbuilt, inderdaad snel een reactie. Ze sturen mij een stuk vilt om dit rondom de top te doen en zo een betere afdichting te creëren. Ben benieuwd of het hiermee verholpen is😄
 
vanmiddag contact gehad met masterbuilt, inderdaad snel een reactie. Ze sturen mij een stuk vilt om dit rondom de top te doen en zo een betere afdichting te creëren. Ben benieuwd of het hiermee verholpen is

Ik dacjt dat er alstandaard vilt omheen hoort te zitten of ben ik nu gek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan