BasBQ
Beef en Steak

Marmelot zakken geschikt voor Silvercrest vacumeermachine?

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
437
Tijdje geleden een goedkope vacumeermachine aangeschaft, nl. die van Silvercrest (Lidl).
De bijgeleverde rol is op. Ik lees op dit forum dat veel mensen zakken van het merk Marmelot gebruiken. Ik lees op hun site dat die 90um dik zijn.
In het boekje van de Silvercrest lees ik:
Gebruik alleen foliesoorten die aan één kant een structuur hebben (punten of groeven) en een dikte van ca. 170-290um en die zijn vervaardigd van nylon (PA) - PE. Anders wordt de sealnaad niet dicht en kan het apparaat beschadigd raken.

Geen idee of die dikte erg belangrijk is. Iemand ervaring mee?
 
Bij Marmelot lees ik het volgende: Onze “gewone” structuurzakken met een dikte van 90 micrometer zijn geschikt voor alle merken
vacuümapparaten waarbij de sealer met een klep over het uiteinde van de zak sluit en de zak zelf aan de buitenkant blijft.

Tip: koop de zakken met microstructuur (meest verkocht) en niet de Basiszakken met grove structuur.

Fijne website, koop mijn zakken en rollen daar nu altijd

Edit: @Robkrekel heeft gebruikers ervaring, lees ik
 
Ik gebruik de 90 um ook in de Silvercrest ( van de Aldi / Lidl). Werkt prima.
Ik vacumeer natuurlijk niet dagelijks maar zeer regelmatig.

170-290 um lijkt me ook erg dik?
 
Ik heb op advies van @Ewald dezelfde zakken. Werk prima in mijn silvercrest vacumeer machine.
 
Wil zelf ook gaan werken met zakjes. Maar welk formaat gebruiken jullie het meest? Grotere stukken wil ik met de rol doen, maar een zakje PP van 400-500 gram, 2 kipfilets of gemarineerde saté een halve kilo wil ik in zakjes doen. Welke maat verpakking is dan aan te raden?
 
Net nog even gegoogled. 20 bij 25 lijkt me een mooie maat of is dat een slag te groot? Wat gebruiken jullie het meeste?
 
Ik heb altijd in huis:
20x30
15x30
Rol

Voor je gebruik lijkt me 15x30 voldoende. 30 vind ik wel prettig, lekker de ruimte om vacuüm te trekken
 
Ik gebruik de breedste rol die in de machine past. Vlgs mij 25-26 cm?
Ik heb de filosofie dat het of uit de lengte of uit de breedte moet komen
Ik gebruik (nog) geen zakken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
ik heb momenteel de zakjes van 20x30. ik maak iets kleinere porties
De zakjes zijn mischien wat groot maar je heb ook ruimte nodig voor het vacumeren. ik ga de volgende. keer kleinere zakjes proberen

Ik heb ook een rol voor de overige zaken altijd handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan