Beef en Steak

Margret de canard

FJB13

Vuurmaker
Goedenavond vuurvrienden,

Vandaag een makkelijk, maar o zo lekker stukje vlees. Margret de canard, oftewel een goed vetgemeste eendenborst🦆 uit Frankrijk🇫🇷 .

Lekkere dikke vetkap even kruislings ingesneden en beide kanten bestrooid met grof zeezout.
20251108_171611.jpg

Bbq op een constante temperatuur van 220 en voor een krokante korst even 2 minuten aangrillen op de vetkant, meteen daarna op de vleeskant, ook een paar minuutjes tot deze mooi goudbruin was.

20251108_172818.jpg

Slecht te zien, maar er was wel degelijk een indirect gedeelte, hier verhuisden ze naartoe met een thermometertje in de mik 🫡
20251108_173054.jpg

Mooi doorgegaard op een temperatuur van 200° naar een kern van 56. Rund heb ik het liefst medium-rare, maar bij eend vind ik medium toch het fijnste🍽

20251108_175720.jpg

Heel simpel geserveerd met een beetje komkommer, bosui en een goede Hoi-Sin saus. Heerlijke combinatie van fris, kruidig en krachtig! Ik doe het er voor 😉

Oh, en tussendoor nog even druk bezig met het nieuwe meubel (2.20 lang) voor mn Grizzly aan het verven😅🤣
IMG-20251108-WA0031.jpg

Zo, kinderen op bed en dan tijd voor een aantal lekkere speciaaltjes🍺🥃

Fijn weekend!

20251108_140527.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Noah
Ziet eruit als een prima avondje met een meer dan prima maaltje 👌🏻

Ziet er heerlijk uit. Eend is zo lekker. Snap niet dat het niet vaker wordt gegeten
Precies wat je zegt, zo anders dan een rund of varken hé. Je merkt het al op het moment dat je de vetkant gaat aangrillen. dan komt er een geur, dat is onbeschrijfelijk! 😇 Thanks en helemaal met je eens!

Terug
Bovenaan Onderaan