BasBQ
Beef en Steak

Manusje van alles

 
 

ThopsGSA

Tondelzoeker
Berichten
20
Hallo allemaal,

Na twee jaar geleden een nieuw huis te hebben betreden werd het toch maar eens tijd om een wat grotere BBQ aan te schaffen. Heb het tot op heden mrt een klein bolletje gedaan, omdat ik een klein kind heb en de tweede op komst moest het een combi zijn. Gas en kolen.

Voordat ik ga vertellen welke het is zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Dennis, 38 jaar en de gelukkige vader van een kleine meid van 8 maanden en zoals al aangegeven zal de volgende geboren worden in september. Ben nu bezig met de bouwvergunning voor een overkapping aan de achterkant.

Waarom de combi? Ik zie het bij mijn schoonmoeder. Zullen we buiten eten en binnen 5 min staat alles klaar. Gemakkelijk en gezellig, daarom beide.
Ik ga beginnen met een BBGrill Grand Canyon, ik ga een paar aanpassingen doen en ik ga vooral genieten. Dus als jullie nog goede tips en tricks hebben, schroom niet om deze te vertellen.

Tot slot. Mijn nickname komt vanuit een film. Thops was een van de karakters daar. Daarnaast rij ik motor en dat doe ik op een BMW GS 1200 Adventure.

Alvast bedankt.

Gr. Dennis
 
Hoi Dennis, welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

De uitbouw/bouwvergunning is voor de gezinsuitbreiding..... , is dat voor de tweede die komen gaat of voor de BBQ 's die komen gaan.

Veel plezier hier.
 
Welkom!

Er vallen 2 dingen op; Waarom ivm kinderen verplicht een gasbbq? En waarom een bouwvergunning voor een overkapping?
 
Dennis, welkom op het BBQ Genootschap 
 
Welkom Dennis
 
Marcel zei:
Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

De uitbouw/bouwvergunning is voor de gezinsuitbreiding..... , is dat voor de tweede die komen gaat of voor de BBQ 's die komen gaan.

Veel plezier hier.

De uitbouw komt er omdat ik de BBQ lekker buiten wil zetten onder de overkapping en dat we er nog lekker kunnen zitten in de avond. Met een lekker vuurtje/Weissbier/boek erbij lekker genieten.

Ik denk met de tijd dat er eventueel wel een andere nog bij gaat komen, maar laat ik eerst maar hiermee lekker spelen.
 
Bobvt78 zei:
Welkom!

Er vallen 2 dingen op; Waarom ivm kinderen verplicht een gasbbq? En waarom een bouwvergunning voor een overkapping?

Gas BBQ is alleen omdat het makkelijk is en snel klaar, ik weet niet of je kinderen hebt maar die kunnen erg ongeduldig zijn. Dus daarom soms voor de makkelijkheid de gas bbq. Ik weet het, het is soms vloeken in de kerk, maar helaas. Ik wil het gewoon lekker proberen en bekijken hoe het allemaal bevalt.

Om terug te komen op de overkapping, ik heb reeds al een uitbouw over de hele breedte van mijn huis, en omdat je maar een bepaald percentage van je totale oppervlakte mag bebouwen moet ik een bouwvergunning aanvragen. Daarvoor heb ik volgende week maandag een afspraak staan bij de gemeente. Kijken of dit dus in de mogelijkheden ligt. Zo niet dan word het iedere keer naar binnen rijden of het moet lang mooi weer zijn.
 
Aha, dat is inderdaad een goede om in de gaten te houden dan, zo'n gemeente kan nog wel eens vervelend doen bij een onjuist bouwwerk.

En de kinders moeten gewoon even wennen; Ik heb er 3 en red het prima zonder gasbbq; Met de brikettenstarter duurt het over het algemeen niet veel langer. Meestal staat die bij mij al gevuld en wel klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan