BasBQ
Beef en Steak

Mannenavond met brisket!!

 
 
 

Freek

Vuurmaker
Berichten
75
De brisket stond al een poosje op m'n lijstje om een keer te maken, maar zo'n groot stuk vlees krijgen we in ons gezin met jonge kinderen nooit op, mooie gelegenheid voor een mannenavondje :) .

Gestart met een mooie zalmzijde van 1,2 kg bereid op Bobby Flay’s manier.
Daarna was het tijd voor de brisket, daar was ik natuurlijk al langer mee bezig.
Ik had een mooie USA brisket Grain Feed whole packer van 4,5 kg van Inamood, geheel volgens de uitleg van Noskos getrimd, geïnjecteerd en bereid.
Hij was echt goed gelukt en viel goed in de smaak. Het point gedeelte vonden we toch wel wat te vet om zo te eten, dus daar nog mooie burnt ends van gemaakt en die smaakte ook heerlijk.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg


Later op de avond nog een paar rack's spare ribs en chickenwings als finger food.
9.jpg


En we hadden er behoorlijk dorst van gekregen 🍻🍻
Bier.jpg


Al met al een geslaagd en gezellig avondje.
 
Ziet er allemaal erg lekker uit! Hoelang heeft de brisket uiteindelijk op je BBQ gelegen?
 
Ik heb 'm 's ochtends 8:15u er op gelegd en rond 16.30u heb ik 'm er af gehaald en ingepakt in de koelbox gelegd, ruim 8 uur dus.
Hij heeft ca. 2 uur in de koelbox gezeten en daarna was 'ie nog steeds heel erg warm.
 
Dat zijn de betere mannenavondjes! 👌
 
Super!!
 
Ik heb 'm 's ochtends 8:15u er op gelegd en rond 16.30u heb ik 'm er af gehaald en ingepakt in de koelbox gelegd, ruim 8 uur dus.
Hij heeft ca. 2 uur in de koelbox gezeten en daarna was 'ie nog steeds heel erg warm.
Dat valt nog best mee, ongeveer met zo lang als PP. Ik dacht dat Brisket altijd wel 12 uur + duurde. Is het lekkerder dan bv Picanha?
 
Dat valt nog best mee, ongeveer met zo lang als PP. Ik dacht dat Brisket altijd wel 12 uur + duurde. Is het lekkerder dan bv Picanha?
Zal er denk ik ook aan liggen hoe groot het stuk is, heb je er een van bijv 7kg dan zal het wel wat langer duren denk ik.

Smaak t.o.v. Picanha, ik weet het niet, is een heel ander soort vlees, kun je niet echt vergelijken vind ik.
Allebei lekker ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Dat ziet er goed uit zeg!

Brisket staat hier nog steeds heel hoog op het verlanglijstje.
 
Zo dat zal gesmaakt hebben. 8 uur is wel echt een sprint geweest.
 
Ik heb 'm 's ochtends 8:15u er op gelegd en rond 16.30u heb ik 'm er af gehaald en ingepakt in de koelbox gelegd, ruim 8 uur dus.
Hij heeft ca. 2 uur in de koelbox gezeten en daarna was 'ie nog steeds heel erg warm.
Dat is een mooie snelle run geweest dan!💪🏻
 
hoelang duurt het normaal voor zon stuk dan?
 
Dat is een hele beste. Ook gelijk goed voor een badge. Aan jou bericht te zien had inamood ze weer beschikbaar. Ik ga er gelijk 1 bestellen!
 
Dat is een hele beste. Ook gelijk goed voor een badge. Aan jou bericht te zien had inamood ze weer beschikbaar. Ik ga er gelijk 1 bestellen!
Dat gaat daar volgens mij wel heel snel soms, ik wilde er toen eigenlijk een iets zwaardere bestellen, maar tijdens het bestel proces was die alweer uitverkocht
 
Ziet er goed uit!

Met mn nieuwe 2ehandse premium wil ik me toch ook aan de brisket gaan wagen.


Maar ik zou er wel bier bij drinken, geen Bavaria ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan