BasBQ
Beef en Steak

Mand! (Gezocht voor aan het spit)

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Ik ben al een poosje op zoek naar een mand voor aan mijn spit. Nu zijn de prijzen nogal uiteenlopend en ik zie niet direct in wat een duurdere ten opzichte van een goedkopere zou zijn.
Zie bijvoorbeeld deze van LetzQ voor €40: https://www.bbqexperiencecenter.nl/product/basket-mand-spit-letzq/
En deze voor €70 van Napoleon: https://www.bbqexperiencecenter.nl/product/napoleon-grillmand-voor-draaispit/
En dan heb je nog alles er tussen in. Ook zwarte modellen.
Zijn er misschien leden die hun ervaringen kunnen delen en misschien kunnen aangeven wat het voordeel of nadeel van hun type mand is?
 
@Robbypop de manden kan ik uiteraard wel vinden. Ik zoek ook niet perse de goedkoopste. Ik wil graag de verschillen weten zodat ik een juiste keuze kan maken.
 
Ik heb zelf deze van Burnhard. Is volgens mij dezelfde als de napoleon, maar dan goedkoper.
Voor of nadelen ten opzichte van anderen weet ik niet, geen ervaring mee.
 
Ik heb zelf deze van Burnhard. Is volgens mij dezelfde als de napoleon, maar dan goedkoper.
Voor of nadelen ten opzichte van anderen weet ik niet, geen ervaring mee.
Bevalt die goed? Ik las best veel terug dat deze regelmatig open valt. Of is dat gewoon onkundig sluiten?
 
De (10?) keren dat ik hem gebruikt heb heb ik daar geen last van gehad. Ik let er dan ook op dat ie goed dicht zit, en na een paar rondjes kijk ik nog even.
 
Je zou op YouTube de live uitzending van bbqexperiencecenter terug kunnen kijken, die hebben een uitzending over rotisserie gehad.
(daar ging er ook 1 open in de kamado)
 
Ik heb ook zo'n mand op m'n wishlist staan, dus ik volg dit draadje met veel interesse. Sorry geen ervaring mee dus 😅
 
Ook in het bezit van een Nappie. Voornamelijk omdat goedkopere merken niet voorradig waren, of omdat de levertijden simpelweg te lang waren. De sluiting was een pre-punt. De Napoleon is goed afsluitbaar. De doorslag gaf echter het feit dat de korf deelbaar was en ik dat erg handig vind. Koop geen trommel in een kleurtje, ik heb begrepen dat loslaat en in je eten terecht komt. ik heb daarom gekozen voor een rvs constuctie die deelbaar was en waarvan de sluiting goed sloot. let ook op de maximale breedte in je apparaat (de korven zijn er meestal in verschillende maten)
 
Heb ook die van burnhard wil alleen de boutjes veranderen waar je ze mee vast zet die zijn vrij lang en past net in die van mij maa4 ook nog geen last g3had dat hij open g8ng eerder om hem open te krijgen 😀
 
Ik heb deze bij amazon gekocht voor € 18 om te proberen maar bevalt prima. Heb alleen de gaten groter moeten maken omdat mijn spit as te dik was.

bbq mand.jpg
 
Ik heb eentje van Toro. Gekocht op Amazon.
Mooi materiaal, Inox.
Ziet er ongeveer hetzelfde uit als die Napoleon ook 2 delig. Wel andere sluiting.
In de slotjes ga ik wel een split pennetjes steken bij gebruik dan ben ik zeker dat ze niet open valt.
De gaatjes zijn ervoor voorzien.
IMG_20211030_122725.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb degene van Napoleon. Ik had er laatst 2 kg chickenwings in. Hij is niet opengegaan. Was er wel een beetje bang voor na de youtubefilmpjes idd. Ik ben er tevreden over. Door de twee extra schoepen binnen in wordt alles extra geschud.
 
Ik ga ze morgen een eerste keer gebruiken voor een mix van groenten.
Ben benieuwd.
Zal nog een foto plaatsen morgen.
 
Ik heb eentje van Toro. Gekocht op Amazon.
Mooi materiaal, Inox.
Ziet er ongeveer hetzelfde uit als die Napoleon ook 2 delig. Wel andere sluiting.
In de slotjes ga ik wel een split pennetjes steken bij gebruik dan ben ik zeker dat ze niet open valt.
De gaatjes zijn ervoor voorzien.
Bekijk bijlage 30696
Heeft het gaas niet hele grote openingen? Ik wil ook graag noten roosteren en als ik de foto zo zie lijkt het of pinda’s er zo door kunnen vallen?
 
Bedankt voor het delen van alle ervaringen tot dusver. Goed om te horen dat bij jullie de mandjes niet zijn open gegaan tijdens de bereiding. Kan me voorstellen dat dat flink balen is als dat voorkomt.
 
De gaatjes in de Toro mand die ik heb zijn ruitvormige, 13 breed en 6 mm hoog. Pinda's roosteren zal wel lukken denk ik.
IMG_20211030_201628.jpg
 
Ik heb die van LezQ. Heel bewust deze, omdat dit dus geen gaasmandje is.
Ik vind het lekker om noten te roken en dat leek mij hier beter in te gaan.
Ook lijkt mij het schoonmaken makkelijker....
 
Hier de letzq variant, ik rooster wel eens koffiebonen en de andere zijn daar gewoon niet geschikt voor.
 
Ik heb die van LezQ. Heel bewust deze, omdat dit dus geen gaasmandje is.
Ik vind het lekker om noten te roken en dat leek mij hier beter in te gaan.
Ook lijkt mij het schoonmaken makkelijker....
Zit in deze mand trouwens ook een schop? Dit zie ik nergens in de product foto’s. Of werkt dit verder prima zo ook bij andere, grotere producten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan