BasBQ
Beef en Steak

makreel met laurier

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
het is alweer schandalig lang geleden dat ik eens wat foto's op het forum gezet heb. en dat terwijl ik echt wel veel bbq. maar fotograferen, mheh, dat is toch niet mijn ding. en foto's maken terwijl het eten klaar staat, dat is al he-le-maal niet mijn ding  :p
maar goed, ik heb toch weer eens wat snapshots gemaakt, en omdat ik nog steeds heel erg fan ben van dit supersimpele recept (makreel met laurier dus) hierbij het verslag!

met neme dus een makreel, en wat laurier. en dan dus op de bbq, en nou ja, dat is het eigenlijk... de inspiratie haalde ik ooit van river cottage.

5Nle6tN.jpg


daarbij had ik wat groenten van de grill, onder meer rode ui, en een salsa verde uit de tuin. in de tuin had ik oostindische kers, snijbiet, boomspinazie, en verder nog onrijpe druiven (verjus) met peterselie, ansjovis, kappertjes en knoflook.

CZwP9Zv.jpg


die boomspinazie is echt geen culinaire life changer, maar het staat zo mooi...

AEdYclH.jpg


goed veel laurier op de grill en gaan!

4f09deY.jpg


SBRGeM0.jpg


en zo kwamen ze eraf. heeeeeel erg lekker. veel te lekker om met een camera te gaan rommelen!

FbIGE7R.jpg


erbij had ik nog perfecte hasselbacks, dus ja, dan heb je natuurlijk helemaal geen zin meer om kiekjes te gaan schieten  ;)
 
Lijkt me heerlijk
(Fotos via photobucket doen het niet meer standaard, dus die niet zichtbaar hier helaas)
 
SilverFox zei:
Lijkt me heerlijk
(Fotos via photobucket doen het niet meer standaard, dus die niet zichtbaar hier helaas)

argh! lekker ontmoedigend... ik ben nu een imgur account aan het opzetten. balen want zo is alle oude content natuurlijk ook gelijk weer weg...
 
Wow!
Dat lijkt me erg lekker.
Heb je de vis ook nog verder gekruid of gevuld?
Zout, peper gebruikt?

Of echt alleen zoals op de foto te zien Is met de laurier?
 
Ridevi71 zei:
Wow!
Dat lijkt me erg lekker.
Heb je de vis ook nog verder gekruid of gevuld?
Zout, peper gebruikt?

Of echt alleen zoals op de foto te zien Is met de laurier?

peper en zout heb ik er op mijn bord opgedaan tijdens het eten. de laurier zorgt voor hele lekkere rooksmaak, dat is echt al een heerlijk zo! maar ik heb er natuurlijk nog de salsa verde bij geserveerd voor wat pit en zuur.
 
Lijkt me erg lekker en toch ook nog tijd gevonden voor wat leuke kiekjes. :D!
 
Marieken zei:
Ridevi71 zei:
Wow!
Dat lijkt me erg lekker.
Heb je de vis ook nog verder gekruid of gevuld?
Zout, peper gebruikt?

Of echt alleen zoals op de foto te zien Is met de laurier?

peper en zout heb ik er op mijn bord opgedaan tijdens het eten. de laurier zorgt voor hele lekkere rooksmaak, dat is echt al een heerlijk zo! maar ik heb er natuurlijk nog de salsa verde bij geserveerd voor wat pit en zuur.

OK.
Ga dit zeker maken. Heerlijk in al zijn eenvoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan