BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun wsm

 
 

Caspar

Kooltjesharker
Berichten
209
Afgelopen week een wsm 37 gekocht via marktplaats. Lang getwijfeld of een 37 niet te klein zou zijn. Toch gedaan en er dit weekend de eerste keer mee gewerkt. Op zaterdag kip. De temperatuur bleek niet makkelijk hoog genoeg te komen. Hij bleef steken op 85-90 graden. Vuur vervolgens opgestookt en toen ging het makkelijk.

Vandaag een minion opgezet met meer warme kooltjes dan gisteren. Werkte perfect. Ruim vijf uur op temperatuur gebleven zonder dat ik er iets aan moest doen. (Keertje water bijvullen)

En dan nu de foto's.
445bb28fd0a2ef969eaa78db9ea26ff9.jpg


a04b5f71cb03f62bc45792e8f4cabe2e.jpg


96258d2a7f465041f7c79a0a121c5f69.jpg


a0710c3bacf3986599b4be448b42b01f.jpg


59e5a7806d451a216ce2636304440e86.jpg


Ik twijfel nog steeds over het formaat, maar we hebben er met ons zessen ruim van gegeten!
 
Dat is een mooie eerste run!

Tja qua formaat, hoe vaker je het doet  en hoe beter je er in wordt... hoe meer eters je over de vloer krijgt  ;)
ik neem aan dat je hem voor een mooie prijs gekocht hebt, mocht je hem na een tijdje te klein vinden dan kun je altijd kiezen om een grotere te kopen (en eventueel deze te verkopen). Je hebt in ieder geval iets moois gekocht!!

ff vraagje: heb je die temperatuurmeter op de eerste foto, de hele tijd zo  laten zitten?
 
Goed bezig!
 
siempie zei:
Dat is een mooie eerste run!

Tja qua formaat, hoe vaker je het doet  en hoe beter je er in wordt... hoe meer eters je over de vloer krijgt  ;)
ik neem aan dat je hem voor een mooie prijs gekocht hebt, mocht je hem na een tijdje te klein vinden dan kun je altijd kiezen om een grotere te kopen (en eventueel deze te verkopen). Je hebt in ieder geval iets moois gekocht!!

ff vraagje: heb je die temperatuurmeter op de eerste foto, de hele tijd zo  laten zitten?

Nee, ik heb hem de eerste dag een uurtje er ingelaten om te zien hoe zuiver de temperatuur in de deksel gemeten wordt. En die bleek erg zuiver. Dus op dag 2 achterwege gelaten.
 
mooie run geweest hoor, ziet er heerlijk uit
 
Caspar zei:
siempie zei:
Dat is een mooie eerste run!

Tja qua formaat, hoe vaker je het doet  en hoe beter je er in wordt... hoe meer eters je over de vloer krijgt  ;)
ik neem aan dat je hem voor een mooie prijs gekocht hebt, mocht je hem na een tijdje te klein vinden dan kun je altijd kiezen om een grotere te kopen (en eventueel deze te verkopen). Je hebt in ieder geval iets moois gekocht!!

ff vraagje: heb je die temperatuurmeter op de eerste foto, de hele tijd zo  laten zitten?

Nee, ik heb hem de eerste dag een uurtje er ingelaten om te zien hoe zuiver de temperatuur in de deksel gemeten wordt. En die bleek erg zuiver. Dus op dag 2 achterwege gelaten.
Zo te zien is het een vlees probe.
Wat ik normaal altijd doe (en vele met mij) is een aardappel pakken en de vleesprobe daar door heen prikken en die op het rooster leggen...
Want bijna altijd zit er een flinke afwijking qua temperatuur tussen het rooster en de deksel.
Ik heb eerlijk gezegd zelf en ook niemand anders de temperatuur zien meten zoals jij het hebt gedaan.

Wanneer je dit gaat doen, laat ons het verschil weten

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
siempie zei:
Caspar zei:
siempie zei:
Dat is een mooie eerste run!

Tja qua formaat, hoe vaker je het doet  en hoe beter je er in wordt... hoe meer eters je over de vloer krijgt  ;)
ik neem aan dat je hem voor een mooie prijs gekocht hebt, mocht je hem na een tijdje te klein vinden dan kun je altijd kiezen om een grotere te kopen (en eventueel deze te verkopen). Je hebt in ieder geval iets moois gekocht!!

ff vraagje: heb je die temperatuurmeter op de eerste foto, de hele tijd zo  laten zitten?

Nee, ik heb hem de eerste dag een uurtje er ingelaten om te zien hoe zuiver de temperatuur in de deksel gemeten wordt. En die bleek erg zuiver. Dus op dag 2 achterwege gelaten.
Zo te zien is het een vlees probe.
Wat ik normaal altijd doe (en vele met mij) is een aardappel pakken en de vleesprobe daar door heen prikken en die op het rooster leggen...
Want bijna altijd zit er een flinke afwijking qua temperatuur tussen het rooster en de deksel.
Ik heb eerlijk gezegd zelf en ook niemand anders de temperatuur zien meten zoals jij het hebt gedaan.

Wanneer je dit gaat doen, laat ons het verschil weten

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik zag een rubber zitten waar een probe doorheen kon. En inderdaad, het is een vleesprobe. In mijn OTP steek ik hem ook altijd door een aardappel. De tweede in het vlees. Maar bij spareribs doe ik dat nooit.

Temp lag dicht bij elkaar. (Gemeten met probe en de deksel)  Overigens zie ik geen verschil met een probe door een aardappel of door het rubber. De voeler zit volgens mij in de punt.
 
er zijn wel wat filmpjes op youtube waar men een test doet. ben ff de uitkomst vergeten maar wat ik mij kan voorstellen is dat door de pan alle hete lucht langs de zijkant omhoog gaat(langs je probe). Zou me voor kunnen stellen dat het dan midden op je rooster "iets" kouder is dan aan de zijkant. maar dit is een snelle gedachte van mij... misschien is het wel andersom...
 
Met zoveel lekkers ga je straks veel eters krijgen en dan ga je zeker een grotere willen  :D.
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Daar gaan wij nog een hoop mooie foto's van zien

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ik vind het echt een schatje!
Enne... groter kan altijd nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan