BasBQ
Beef en Steak

Maidenrun Weber PizzaOven

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Door een tip van Frits op Marktplaats een zeer goedkope Weber Pizza Oven aangeschaft.
Had hij de originele Weber prijs geweest weet ik niet of ik hem gekocht had!!
Maar nu, resumee overflakee!! De Pizza!! ::) ??? :eek:

Omdat het toch een probeer versie zou worden heb ik mijzelf niet gewaagd aan de Italiaanse degen!!
Een pakje pizza bodem deeg van Koopmans moest de klus maar klaren!!

Verder wat olijfjes, mozzarella, kaas, verse tomaten en coburger ham.
We wilden niet gelijk te hoog inschieten.

Ondertussen twee Aldi starters gevuld met AH briketten ( wilde mijn dure EB's er niet aan wagen!!) en de 57'er gevuld.
Pizza UFO erop en opwarmen die hap!!




Heb de tomaten in het hete water gegooid, ontveld en door de, ook laatst aangeschafte Porkert gedraaid!!
Werkt mirakels btw.
Tomaten pulp nog even op een laag pitje, in een pannetje (met gedroogde basilicum omdat de verse op was!!) om het laatste vocht eruit te koken.

Ondertussen het deeg kneden en pizza's vormen.



Beleggen met al dat heerlijks



En hier ging het lelijk mis!!!!! :(

Had de bodems lekker in de bloem aan alle kanten, kom ik erachter dat de warme emulsie van de tomaten/basilicum saus,
de onderkant van de pizza's aan het aanrecht heeft doen kleven!!! Met geen mogelijkheid de dunne bodem!! van het aanrecht te krijgen!!

Pizza's naar de maan!! :'(

Tussendoor de kapotte pizza's toch even proberen op de nieuwe steen en weer een compleet fiasco!! :mad:
Steen misschien veel te heet of te nieuw maar alles brandde vast, aan en vul het zelf maar in.
Had gelijk het idee dat ik het hele apparaat gelijk weg zou moeten gooien!!
Met bliksemflitsen boven mijn hoofd (en woorden die een goede papa eigenlijk niet hoort te zeggen!!) verder met deze uitputtingsslag.

Gelukkig niet alles opgemaakt dus opnieuw proberen.
Had voor de zekerheid een pakje saus meegenomen bij de appie dus deze maar proberen.

Nieuwe rondes, nieuwe kansen!!



Pizza op de UFO







Zoon intussen al aan het toetje!! :-*





En uiteindelijk toch waar ik op hoopte!! ;D



Puntje bij het paaltje:

De Weber UFO werkt! alleen ik moet er even aan wennen. Ben ik blij met de nieuwe aanwinst?? Ja, zeer zeker.
Volgende X wel het recept van Dominique voor het deeg!!
Alle begin is moeilijk en ik weet zeker als ik iets beter mijn best gaat doen??????

Greetz Marco









 
Toch mooi dat het uiteindelijk toch is goed gekomen.

Oefening maakt de meester, en soms lijkt de weg best lang.
 
Haha ik moest vooral lachen om het verhaal ........ Bij de eerste foto zie ik gewoon dat je het helemaal perfect hebt geregeld en bijna ieder schaafseltje kaas er 1 voor 1 hebt op gelegd..
Dan gaat het het dus jammergenoeg mis ...........maar je gaat gewoon vrolijk verder !  toppie toppie!!
Maar op de een of andere manier zag ik wel de frustratie terug in die 2de foto van de 2de pizza haha
Waarschijnlijk waren er bij mij geen foto's meer gemaakt en was ik op dit moment met een of andere cillit-bang de restanten van mijn 1ste pizza van de muur aan het boenen .

Klasse dat je door bent gegaan en hopelijk kun je ons meer tips gaan geven over dit product hoe het allemaal goed werkt .

Hhmmmm hier houden we wel van pizza .....mischien weer een extra reden om eens vaker de q aan te zetten .

Is er ook nog een verschil qua smaak aan de pizza tegenover de oven??
 
Mooi verslag van de eerste sessie! Probeer de volgende keer wat minder toppings, less is echt more met pizza's ;)
 
Mooie reportage, je kan er best je eco's aan wagen dan wordt het nog heter. Als je klaar bent gewoon alles dicht en je kan nog fantastisch barbecuen met de overgebleven briketten.
Er zijn pizzabakkers die de steen, vlak voor de pizza erop gaat, even afdoen met een natte doek. Dit voorkomt dat de bodem gelijk zwart wordt.
 
mooie eerste run hoor.

 
Ik bewonder je doorzettingsvermogen, ik vind dat echt knap! Wat een stress....
Ik had A. de pizza door de keuken gepl**rt. B. Gaan janken. C. De hele handel in de sloot gekeild, inclusief BBQ, huilende partners en kinderen.... D. Een berg opgereden, en mezelf eraf gegooid. Tot zover een klein inkijkje in mijn geest.
Dus ik zeg HULDE!!!
 
Mooie eerst run met handicaps Marco  ;D
Meteen een paar leuke en wijze lessen voor diegene die nu nog aan de pizza moeten.  ;D
 
Ziet er goed uit voor een eerste run.
Mooi ding trouwens die ufo.
Maar het is welzo, al doende leert men, dus op naar de volgende ronde.

 
Mitch +1 maar Mooi gedaan iig, zag er lekker uit. :) :)

@Dominique,  mafketel  ;)
 
maroc zei:
@Dominique,  mafketel  ;)
Erg he? En ik was vroeger zo'n leuk kind..... Whoehaa!
 
Terug
Bovenaan Onderaan