BasBQ
Beef en Steak

Maiden run Nette Lette

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Is al weer even geleden dat ik hier gepost heb, lang verhaal en totaal niet belangrijk. Kortom aanleiding gevonden om weer te kunnen posten, want heb niet stil gezeten. In de tussentijd de BGE familie uitgebreid met een MiniMax en eigenlijk gekocht voor mijn zoon (9jr), maar hij zal nog een paar jaar moeten wachten voordat die echt van hem is.
Helaas veel bbq boeken gelezen en volgens mijn vrouw te veel, want opeens was ik aan het uitleggen dat ik toch eigenlijk niet zonder 'klassieke' off-set smoker kon. Hoe het kon dat deze dus al besteld was, blijft een raadsel.

Ik wilde dus een 'klassieke' smoker, die zal dan waarschijnlijk wel te vinden zijn in Amerika. Op zich geen probleem want heb mogelijkheden om spullen relatief eenvoudig naar hier te halen. Kende de meeste merken al wel, enkel nu dus echt op zoek en veel lezen. Na heel wat speurwerk uiteindelijk toch voor een Nette Lette dicht bij huis gekozen. Mede omdat het ontwerp me erg aanspreekt en bepaalde opties me erg aanspraken. Daarbij zijn ze ook bereid om behoorlijke aanpassingen door te voeren naar wens van de klant. Heb dan ook me goed uitgeleefd en erg blij met het resultaat. :)

Kortom op naar de smoker en de maiden run.



Uiteraard de smoker goed gereinigd, daarna flink zijn werk laten doen en twee keer een 'seasoning' sessie gedaan. Dat geeft mooi wat rook, zodat ook de buren doorhadden dat het menens is. Dat is prima, want komende tijd zal er veel vlees gemaakt worden.



Gelijk goed te zien, dat hij mooi afsluit. Dus de eerste 'zorg' was gelijk weg genomen.



Tussentijds krijg je natuurlijk trek, maar te lui om een andere bbq op te starten, dus maar gelijk gebruik gemaakt van de smoker. Enkel twijfel ik nu of dit nu wellicht eigenlijk de maiden run is,.... nah. Er moet dan toch wel echt iets op hebben gelegen, toch?


De dag erop was het eindelijk zover en aan de gang met baby backs. Wat voelt dat toch goed om voor het eerst wat vlees op je nieuwe bbq te leggen.


Zoals te zien is, heb ik bij twee racks een probe inzitten. Normaal niet nodig bij de ribjes, maar wil zeker in het begin alles volgen. Hoe eerder ik deze smoker door heb, des te beter.


Even elke kant moppen en nog even laten liggen en dan voor het laatste stukje netjes ingepakt



Daarna mochten de ribbjes nog even uitrusten om vervolgens hun weg naar het bord te vinden. Al met al voor de eerste keer was het een prima sessie. Heb de temperatuur redelijk stabiel kunnen houden. Met name bij ribjes, vind ik, is dit toch wel belangrijk. De mais heb ik er iets te vroeg opgedaan, maar tja,... ze waren niet slecht. Genoeg notities gemaakt voor aankomend weekend,..... ja weer ribjes, enkel dit keer op twee verschillende manieren. Voorlopig maar druk bezig om de buurt tevreden te stellen. ;-)



Deze is er iig klaar voor:
 
Ziet er erg mooi uit, vind dat hout er ook erg mooi uitzien! (Het oog wil ook wat haha). En zo te zien een mooie en heerlijke eerste runGa je vast nog heel veel plezier aan beleven!
 
Puur houtgestookt, er gaat toch niks boven.
Veel plezier met je schitterende smoker.
Hoe dik is het staal?
 
Wow wat een gaaf apparaat is dat.

Heel veel plezier met je uitbreiding.
 
Prachtig apparaat . Veel plezier er mee!
 
Allereerst dank voor de leuke reacties, ga hier zeer zeker nog veel plezier aan beleven.

Puur houtgestookt, er gaat toch niks boven.
Veel plezier met je schitterende smoker.
Hoe dik is het staal?

Dank, met echt vuur werken en zorgen voor een mooie schone rook is inderdaad erg leuk en ook gewoon niet te evenaren met iets anders. Het is, voor mij iig, een soort van eindstation.

Ik heb gekozen voor een 8mm versie en zoals gezegd viel het me niet tegen om de temperatuur op peil te houden. Met name op tijd beginnen met aansteken helpt. Het zal straks met de koudere dagen wellicht nog een uitdaging gaan worden.
 
Dat is idd een mooie dikte, houdt de warmte goed vast. Op een gegeven moment weet je gewoon om de x aantal minuten een extra split er in om een bepaalde temperatuur te houden.
En als je éénmaal "schone" bbq geproeft hebt, wil je niet anders meer :)
 
Wat een prachtig apparaat! Heb je toch goed geregeld thuis! 😂
 
Geweldig mooi! Heb ook lang aan een nette gedacht echt top apparatuur! En de clean smoke gaat niet vervelen de smaak gaat er gewoon flink op vooruit! Daarnaast is het ook een stuk leuker spelen vind ik zelf
 
Dat is idd een mooie dikte, houdt de warmte goed vast. Op een gegeven moment weet je gewoon om de x aantal minuten een extra split er in om een bepaalde temperatuur te houden.
En als je éénmaal "schone" bbq geproeft hebt, wil je niet anders meer :)

Moet goed inderdaad goed komen. Heb er ook een kindling bij, veel makkelijker dan met een bijl staan swingen. ;-)





Geweldig mooi! Heb ook lang aan een nette gedacht echt top apparatuur! En de clean smoke gaat niet vervelen de smaak gaat er gewoon flink op vooruit! Daarnaast is het ook een stuk leuker spelen vind ik zelf

Kan er nog niet echt over oordelen, maar heb zover absoluut geen spijt. Zie in je profiel foto een andere smoker,... waar ben jij voor gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Nee kwam “toevallig” een mooie chuckwagon tegen die eigelijk heel goed bij mijn wensen paste. Maar stond op het punt toen voor de nette combi premium te gaan. Heb er nog steeds geen spijt van al vind ik die nette er nog steeds heel gaaf uitzien.

En een 2e offset er bij dan slaap ik minimaal een jaar op de bank. En houdt zo van mn bedje 😂

41EF1B37-FB29-4EA5-BA63-53A15337703A.jpeg
 
Nee kwam “toevallig” een mooie chuckwagon tegen die eigelijk heel goed bij mijn wensen paste. Maar stond op het punt toen voor de nette combi premium te gaan. Heb er nog steeds geen spijt van al vind ik die nette er nog steeds heel gaaf uitzien.

En een 2e offset er bij dan slaap ik minimaal een jaar op de bank. En houdt zo van mn bedje 😂

Bekijk bijlage 44768


Ook een mooi apparaat, de rookkamer maakt hem veelzijdig. Een kennis van me heeft een aparte rookkast en gebruikt hem met regelmaat. Kan je ook lekkere dingen uit toveren.
Hij ziet er ook goed gebruikt uit, eigenlijk zoals het hoort. Ken veel te veel mensen met mooie BBQ's, maar staan nauwelijks aan.

Zal nog wel even duren voordat ik die van mij goed begrijp, maar heb nog tijd genoeg. :)
 
Het begin is nog wat lastig maar veel spelen helpt zeker. Inmiddels ziet die van mij er weer iets beter uit. Spuit hem telkens in met zonnebloem olie als hij goed warm is. Krijgt nu weer echt een mooie diep zwarte kleur.
 
Gaaf ding hoor.
 
Mooie smoker aangeschaft en gelijk 2X goed gebruikt 😉
 
Mooi apparaat. Het is een sieraad voor je tuin! 😄 Daar moet je vrouw toch ook blij mee zijn?
 
Gaaf apparaat. Ziet er stoer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan