BasBQ
Beef en Steak

Maiden ribben 3-2-1

 
 
 

p.buijsm

Stoker
Berichten
275
Hoi allemaal,

Gisteren de nieuwe bbq gekregen en hoe beter deze in te werken als met 3-2-1 Ribs.

De ribben gisteren al in de rub gezet.

g9o8SzA.jpg

5ERKUTs.jpg


Gisteren laat de primo ontvangen en samen met Gerard in elkaar gezet, waren ze de zijtafels vergeten mee te sturen B-) blijven Belgen zeggen we dan maar :)

Vanmorgen om 12:00 de Q aangestoken en de controller aangesloten voor de maiden run.

SFplhfy.jpg


Kersenhout snippers toegevoegd en de ribben erop.

2npqZDo.jpg


Man man wat rookte dat ding :) kreeg tranen in mijn ogen.....van de rook he!

JYgcXAv.jpg


Ribben liggen er nu een uurtje op zo dus to be continued.
 
Ziet er goed uit!!!
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je primo, en eet zeker smakelijk van je ribs vanavond
 
Jaaaaaa daar zijn de foto's! Mooie Q hoor! Top aankoop, ik weet zeker dat je straks ook zo'n keramiek junky wordt als ik. Eet smakelijk alvast.
 
Gefeliciteerd met je Primo! Die ribben zullen zeker smaken!
 
Ziet er goed uit!!!!
 
Gerard777 zei:
Ziet er goed uit!!!!

Probeer je instructies zo goed mogelijk op te volgen Gerard, heb overigens ducktape over de pit viper zijkant geplakt, doet wat hij moet doen, iets schuin hangen en aangezien het niet regent vandaag maar water erover gegiet en hij blijft mooi droog :)
 
Schitterende Primo kerel... gefeliciteerd en welkom bij de club!  :p
 
Nou aan het materiaal kan het niet meer liggen mooie aanwinst hoor en straks lekker smullen.
 
Dat komt Primo voor elkaar!
 
Even een kort update,

Na 3 uurtjes eraf gehaald en ingepakt in de folie. Vond de ribben er droog uitzien maar dat is wellicht normaal...vandaar de 2 uur met appelsap denk ik.

gUKxYs7.jpg

mkphfMK.jpg

Rvxvkkc.jpg

sptRN4Y.jpg


Nu weer lekker in de warmte en over 2 uurtjes weer terug.

Groet,
Pierre
 
Gaat goed komen! Damn wat heb ik nu zin in Ribbels zeg!
 
Dat droge is straks helemaal weg
 
Daar zijn we weer. Laatste uurtje is ingegaan.....wat worden ribben mals er is er 1 helaas gebroken.

Wel mooi terug getrokken over de rib
y5Y3Y0K.jpg


Ingesmeerd met Blues Hog en hup weer terug.

IdMeYNq.jpg

3HaNSBP.jpg


De aardappels in de oven en coleslaw van Dominique staan klaar.

Groet,
Pierre
 
Ze zien er heerlijk uit, ik moet nog tot maandag wachten.... ( Zoon eet hier, hij heeft ribs en koolsla besteld =))  )
 
Ziet er heel goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan