BasBQ
Beef en Steak

Mai Tai Royal

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Een hele feestelijke cocktail om dit deel van het forum mee te openen, de Mai Tai Royal, gebaseerd op de klassieke Mai Tai, maar dan met champagne! Erg lekker kan ik je vertellen. (Tussen haakjes achter de ingredi?nten staat wat ik heb gebruikt.)

maitairoyal-1.jpg


Ingredi?nten:
? oz / 2,25 cl donkere aged rum (Mount Gay Extra Old)
? oz / 1,5 cl orgeat* (Monin)
? oz / 1,5 cl orange curacao (A. van Wees, Curacao d'Orange)
? oz / 0,75 cl limoensap, versgeperst
2 oz / 3 cl champagne

schijfje limoen om te garneren

Bereiding:
Shake alle ingredi?nten met uitzondering van de champagne in een shaker met ijsblokjes totdat de buitenkant koud is en er wat ijs op begint te vormen.

Giet heel voorzichtig de champagne erbij en strain in een champagne flute, garneer met een schijfje limoen.

*) Orgeat is een amandelsiroop, verkijgbaar bij de slijter en sommige koffiewinkels, Monin is een goed merk.
 
Weet je wat het is Dennis?, het ziet er allemaal zo lekker uit, alleen als ik al die ingredienten weer zie...
De vrouw ziet me al weer aankomen, eerst een kast vol met kruiden rubs etc etc, en dan moet ik nu ook de gall& gall leeg gaan kopen.
Gelukkig weet ik nog een goede coctailbar in S`Gravenzande;-)
 
Lekker man en niet alleen om dit topic te openen maar ook een lekkere opening voor een BBQ feest! ;)
 
Is dat dan een zoet drankje, of niet? gezien de champagne?
 
De champagne is gewoon een brut, dus een droge, rum is ook droog, maar de orgeat en curacao geven er wat zoetigheid aan, laten we zeggen, hij drinkt erg makkelijk weg ;)
 
O, ok....Nou dan klinkt het goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan