Weekend dus gasgeven met die bbq! Vandaag op het menu; Ribeye! Maar wel met de nodige groenten.. ik had vandaag zin om alles toen doen op de kleine Kamado, ik heb nog steeds veel plezier van de inferno van de Hornbach, 199 euro voor een bbq uit de fabriek van waar de Grill Guru en Bastard ook vandaan komt. Alles van de Grill Guru Compact paat er op maar je bespaard 150 euro. De mat op de vloer is trouwens van de Action, die zorgt ervoor dat er geen vet spatten meer op de nieuwe tegels komen

De ribeye’s zijn stukken van 200gram en zo’n 3cm dik. Gesneden van een stuk van 2kg wat ik in de aanbieding had van de Makro, maar ondanks de kerntemperatuur van 48/52 graden is het vlees toch niet wat ik had gehoopt, lesje voor de volgende keer.. 9 euro/kg voor een ribeye gaat hem niet worden.. desondanks, een uur van tevoren in het grof zeezout gezet en voor het grillen even goed afgeklopt en droog gemaakt. De smaak was echt wel heel lekker maar niet mals helaas.. de paprika’s zijn gevuld met een mix van courgette, gekruimelde feta, knoflook, citroensap en zuivelspread.
De aardappels simpel ingepakt met zeezout en een takje verse rozemarijn. De groenten waren een goede aanvulling bij het geheel. Mn zoon en vriendin dan maar laten genieten van de huisgemaakte hamburgers en ik heb me dan maar toch op de 400gram “stevige” ribeye gestort

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk