BasBQ
Beef en Steak

***** Luxe BBQ produkten gezocht voor promotie campagne in Spanje. *****

PuraLeña

Sprokkelaar
Berichten
40
Hoi allen,

Ik krijg binnenkort de gelegenheid om samen met diverse professionele partners en leveranciers een professionele fotovideo shoot te maken. En wel op een unieke lokatie; El Escorial, in Madrid.
Door lockdown en quarentaine regels, is het nu dus een ideaal moment om, zonder veel toeristen, een mooie campagne te maken.
Voor mij ook een unieke kans om me hier goed in de markt te plaatsen. En het jaar 2020 maar snel te vergeten.

En waarom dan dus niet ook goed advies te vragen aan mede 'Q'-ers?

Ik heb zelf een flinke BBQ trailer. Met 4 individuele zones.
Zie foto's aan eind. Gisteren gemaakt in Toledo, en dus ook zonder de 'normale' hordes dagjes mensen.

Wat ik nu zoek zijn 6-10 erg mooie produkten om te presenteren. Elk voor 6-8 personen.
Voor levering van produkten kan ik rekenen op beste assortiment van sponsors. die ook elk hun produkten willen promoten.
Ik zoek nu dus mooie produkten (natuurlijk wel Spaanse, dus geen Kobe A5 etc.) voor diverse gerechten.

Heb zelf al erg veel verschillende gerechten gemaakt. Zoek maar eens op #PuraLeña BBQ-XXL
Maar zoek nu dus echt flinke toppers van Europesche bodem.
Ook idee-en voor andere presentatie, zoals 'hangende tomahawk' zijn welkom.

Ik wil jullie dus verzoeken om te reageren met je top favorieten per produkt groep.
Lijkt me ook leuk om middels deze poll om eens te zien wat nu eigenlijk echt de favorieten van deze groep zijn. Dus je persoonlijke keuzes als je produkten gratis ter beschikking zou krijgen. Later zal ik dan ook alles sorteren om een 'Europeesche' BBQ Bucket list te maken voor Het BBQGenootschap.
Mogen ook idee-en zijn uit een boek, of een foto die je maar niet los laat om ooit eens te kunnen bereiden.

Hier een lijstje met in te vullen opties.

Graag knippen en plakken in je reply om geheel overzichtelijk te houden.

**********
1) Rund ;
2) Varken ;
3) Gevogelte ;
4) Schaap ;
5) Vis ;
6) Zeevruchten ;
7) Groenten ;
8) Bij gerechten ;
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ;
10) Anders ;
**********


Alvast alle reageerders hartelijk bedankt.




20201105_135230.jpg

20201105_134826.jpg

SmartSelect_20200720-011718_Gallery.jpg
20201005_172932.jpg


20201105_135053(0).jpg
20201105_135253.jpg

20201105_133724.jpg


20201105_131547.jpg


20201105_130132.jpg
 
voor ons prive zijn dit wel een beetje de favoriet hier:

1) Rund ; Longhaas
2) Varken ; wangetjes, gerookt en in bier gestoofd
3) Gevogelte ; Houtduif.
4) Schaap ; xxx
5) Vis ; schol.
6) Zeevruchten ; Gamba’s
7) Groenten ; Witlof ingelegd met ham en kaas
8) Bij gerechten ; Focaccia of Bacon Breek brood.
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; Met kaas gevulde portebello’s
10) Anders ; Lamsrack.
 
Bedankt, de kop is er af. Dacht even dat bericht in vergetelheid terecht zou komen. Zie al wat interesante dingen en idee-en maar wil nog even wachten met reactie tot er hopelijk nu wat meer schapen over de dam komen.
 
Hier mijn ideeën:

1) Rund ; Dry aged ribeye, reverse sear. Het Spaanse ras Rubia Gallega schijnt erg goed te zijn, helaas nog nooit gehad.
2) Varken ; Zo'n beetje alle mooie delen van Iberico: Secreto, Presa, Ribs, Wangen. Zeker in de kwaliteit die je daar waarschijnlijk kan krijgen.
3) Gevogelte ;
Eendenborst, reverse sear.
4) Schaap ;
Lamszadel, reverse sear.
5) Vis ;
Bobby Flay's zalm, op cederplank of indirect roken met eikenhout
6) Zeevruchten ;
Zelf niet echt ervaring mee, maar kreeft zou ik wel eens willen proberen.
7) Groenten ; -
Komen bij ons helaas meestal van de indoor.
8) Bij gerechten ;
Chili con carne met Chorizo & stoofvlees.
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ;
Iets met Chorizo worst (roken, grillen, drogen, ...)
10) Anders ;
In deze tijd van het jaar wellicht Wild?
 
Hier ook wat suggesties, deels eigen ervaring, deels nog nooit gemaakt

**********
1) Rund ; kalfswangen, picanha is ook een leuke presentatie
2) Varken ; een mooie ham met vetkap, licht gepekeld, kruidnagel in de vetkap en honing-sinasappel marinade/sausje (zoek hier op canadese ham ;) )
3) Gevogelte ; eendenborst
4) Schaap ; stoofpotje van lam
5) Vis ; tong
6) Zeevruchten ; scheermessen (weer eens wat anders en erg lekker)
7) Groenten ; iets met venkel. heerlijk bij (varkens)vlees
8) Bij gerechten ; aardappelsalade, gevulde puntpaprika's, avocado gevuld met gerookte zalm en een ei (hier op het forum te vinden)
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; CHICKENWINGS!!!!!!! en/of beef jerky
10) Anders ; paella? je moet ook credits scoren ;)
**********


succes!!
 
is de BQQ-essentie niet juist van hele doodnormale / minder populaire / goedkope producten iets lekkers te maken?

1) Rund ; alles wat dryaged is en brisket uiteraard.
2) Varken ; Ham, hele poot
3) Gevogelte ; Kalkoen
4) Schaap ; lamsrack
5) Vis ; tong
6) Zeevruchten ; -
7) Groenten ; Pompoen, courgette, bloemkool in zijn geheel, tartetatin
8) Bij gerechten ; aardappelsalade, gevulde puntpaprika's, avocado gevuld met gerookte zalm en een ei (hier op het forum te vinden)
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; MOINKballs, Chicken Lollipops, (Pork Belly) Burned Ends, Albondigas!
10) Anders ; ik mis toetjes? ijs met gegrild fruit..?
**********
 
1) Rund ; Als het maar caveman style is.
Ik vind het er mooi uit zien en mg het graag doen
 
Is het de bedoeling dat je voor de Spaanse markt reclame maakt of de reclame alleen in Spanje opneemt?

Je Doelgroep kenne kan je heel veel opleveren of kosten als je mis zit...
 
1) Rund ; short ribs natuurlijk. Mooie tomahawk zou ook niet misstaan
2) Varken ; iberico Porchetta
3) Gevogelte ; gans
4) Schaap ; lam spareribs.
5) Vis ; wat lokaal lekker vers is
6) Zeevruchten ; geen ervaring.
7) Groenten ; maiskolf
8) Bij gerechten ;
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; heb een keertje in Spanje varkensoor op. Lijkt me een lekkere knabbel van de BBQ (staat nog op mijn to do)
 
Enkele suggesties

1) Rund ; Tomahawk of picanha
2) Varken ; iberico ribs
3) Gevogelte ; gans
4) Schaap ; lamsrack
5) Vis ; 😋 😋 😋 DMW
6) Zeevruchten ; Mosselen en garnalen
7) Groenten ; Gegrilde spaanse/mediteraanse groenten
8) Bij gerechten ;
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; Ik laat mij verassen. Hou wel van vistapas.
10) Doe er een lekkere wijn bij
 
Is het de bedoeling dat je voor de Spaanse markt reclame maakt of de reclame alleen in Spanje opneemt?

Je Doelgroep kenne kan je heel veel opleveren of kosten als je mis zit...
Nou, onze producten zullen voornamelijk in Spanje gepresenteerd worden. Maar met een knipoog naar de buitenlandse markt is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ik zie al wat leuke dingen binnen komen.

Maar met alle respect, zijn de Spanjaarden erg trots op hun producten. Maar ik zie het eerder als; Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.

Dus ik wil dingen wel zoveel mogelijk aan lokale ingradienten aanpassen.

Houdt zelf van Hollandse Nieuwe, maar ga daar hier geen punten mee scoren.
 
1) Rund ; short ribs natuurlijk. Mooie tomahawk zou ook niet misstaan
2) Varken ; iberico Porchetta
3) Gevogelte ; gans
4) Schaap ; lam spareribs.
5) Vis ; wat lokaal lekker vers is
6) Zeevruchten ; geen ervaring.
7) Groenten ; maiskolf
8) Bij gerechten ;
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; heb een keertje in Spanje varkensoor op. Lijkt me een lekkere knabbel van de BBQ (staat nog op mijn to do)
Ja, hier liggen nog veel andere dingen gewoon in de lokale super; oren, snuit, hersens, staart etc. Net als kippenpoten en nog veel meer.
Gans is eigenlijk 1 van de weinige dingen die ik hier nog niet gedaan heb, patrijzen en fazanten zijn er hier wel veel. Maar niet mijn favoriet.
Bedankt voor je reactie. Net als alle anderen trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
is de BQQ-essentie niet juist van hele doodnormale / minder populaire / goedkope producten iets lekkers te maken?

1) Rund ; alles wat dryaged is en brisket uiteraard.
2) Varken ; Ham, hele poot
3) Gevogelte ; Kalkoen
4) Schaap ; lamsrack
5) Vis ; tong
6) Zeevruchten ; -
7) Groenten ; Pompoen, courgette, bloemkool in zijn geheel, tartetatin
8) Bij gerechten ; aardappelsalade, gevulde puntpaprika's, avocado gevuld met gerookte zalm en een ei (hier op het forum te vinden)
9) Bier snacks (ook wel Tapas geheten in Spanje) ; MOINKballs, Chicken Lollipops, (Pork Belly) Burned Ends, Albondigas!
10) Anders ; ik mis toetjes? ijs met gegrild fruit..?
**********
Inderdaad, ik heb zelf ook de voorkeur voor een mooi en authentiek product. Persoonlijk liever een onsje meer dan een hoop alfa-alfa en viooltjes als decoratie. Alhoewel ik dit ook mooi vind hoor.
 
Nou, onze producten zullen voornamelijk in Spanje gepresenteerd worden. Maar met een knipoog naar de buitenlandse markt is natuurlijk ook niet verkeerd.
Ik zie al wat leuke dingen binnen komen.

Maar met alle respect, zijn de Spanjaarden erg trots op hun producten. Maar ik zie het eerder als; Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.

Dus ik wil dingen wel zoveel mogelijk aan lokale ingradienten aanpassen.

Houdt zelf van Hollandse Nieuwe, maar ga daar hier geen punten mee scoren.
Dan zal ik eens over wat alternatieven gaan nadenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan