BasBQ
Beef en Steak

Low & slow varkenshaas, groentenmix met lichte kaassaus en rosti's

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.412
Het is weer een tijdje geleden dat ik nog eens een post maakte op dit forum.
Intussen wel nog verschillende malen de kamado aangestoken maar niet altijd tijd/zin gehad om er ganse fotoreportages van te maken en er een gans verhaal over te schrijven.

Voor dit gerecht scoorde ik eerst een mooie varkenshaas bij mijn vriend de varkensboer.
Deze werd bestrooid met een royale hoeveelheid Franky's Pork Prank en intussen werd de kamado opgestookt naar 121°C
Toen de kamado de 100° aantikte het vlees er al tussen gelegd en de temperatuur klom vervolgens mooi naar 121°C en bleef stabiel gedurende de ganse sessie
20220911_101200.jpg


Na ongeveer 1u45 tikte de kerntemperatuur 63°C aan
20220911_113906.jpg


Er had zich een mooie bark gevormd, tijd om even in te pakken en een 5-tal minuten te laten rusten.
20220911_113912.jpg


Tijd om het vlees aan te snijden en gelukkig dacht ik er ook aan om daar een foto van te laten nemen.
20220911_114627.jpg

Het resultaat mocht er zijn: een heerlijk sappig stukje vlees

Het eindresultaat, alles samen op een bordje, vlees, rosti's en de groentenmix in kaassaus
20220911_115101_remastered.jpg
 
Dat ziet er heerlijk uit.

Binnenkort hier ook meer weer eens varkenshaas maken, is alweer veel te lang geleden.
 
Heerlijk !
maar wat is Frank Porkys Prank? Een rub? En zo ja waar kun je die verkrijgen ?
 
@Mathieu ,is idd een rub en makkelijk te verkrijgen via internet ,staar je niet blind op 1 rub er is zoveel moois te koop op dat gebied.
 
Dit is een mooie post geworden, mooi bereid
 
Mooie post. Stukje porkyhaas ziet eb lekker uit.

Ik herken je beeld van de fotorapportages maken. Komt vaker onder de bekende kar.
 
Lekker zeg. Komt op het todo lijstje. Na een zonnige zomer weer even wachten op droog weer :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan