BasBQ
Beef en Steak

Low & slow spareribs

 

Luth

Vuurmaker
Berichten
81
Ik ben vorig jaar lid geworden van dit forum, maar naast het voorstellen is er niets van gekomen om berichten te posten of te lezen. Dus hierbij mijn eerste post. Hoop dat ik niet te langdradig ben haha.

Afgelopen maandag was ik jarig. Eindelijk de Weber 57 gekregen die ik al jaren wilde. De vorige keer kreeg ik de Outdoor Chef 47. Zeker een fijne bbq, maar het is gewoon geen Weber 57.

Vandaag wilde ik low & slow spareribs maken. niet teveel doorgaren, wij houden wel van vlees met een bite. Ook vinden we grove spareribs lekker dus ik snij alleen de losse flubbers vet weg en laat het overtollige vlees gewoon zitten.

Vanmorgen nieuwe briketten gehaald en de rub gemaakt en aangebracht. Gewoon standaard (1 el uienpoeder, 1el knoflookpoeder, 1 el paprikapoeder (niet gerookt), 1 el bruine basterdsuiker, 1/2 el zwarte peper, 1/2 el zout, 1/2 el).
Ik was van plan om de “Noskos-3,2,1” te doen. Lag net 45 minuten op 125 graden op de bbq, komt mijn lieve vrouw even mededelen dat ze graag op tijd wil eten 😁. Even improviseren dus. Temperatuur omhoog gegooid naar zo’n 175 graden. Spareribs nog 1,5 uur door laten gaan. En vervolgens even snel een glace in elkaar gedraaid met wat ik voorhanden had (smokey bbq saus met honing en ketjap). 2 laags aangebracht en toen kon het smikkelen beginnen.

ik moet zeggen dat ze echt lekker waren. Volgende keer iets meer rub erop. En een half uurtje langer op de bbq. Maar de 1e keer op de Weber 57 is, met enkele aanpassingen, uiteindelijk goed gegaan en goed bevallen.

47A41251-E601-48C8-8DDE-827B60573D02.jpeg


86E05367-4155-4523-90CB-5D9D84344364.jpeg


8FDAAABB-9F8D-4BEE-912D-B037004F5384.jpeg


5BB590B4-BF92-4384-AC34-F07204E76DAE.jpeg


62304D6C-F572-49D8-A7BB-9A1AD4E29888.jpeg
 
Ziet er heerlijk uit zeg
Succes met je weber.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Dat ziet er goed uit. Dat improviseren is goed gelukt zo te zien.

Alleen een nieuwe q moet je toch inwijden met speklappen? of heb ik dat mis?
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Dat ziet er fantastisch uit. Nog gefeliciteerd met je verjaardag
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Dat ziet er goed uit. Dat improviseren is goed gelukt zo te zien.

Alleen een nieuwe q moet je toch inwijden met speklappen? of heb ik dat mis?
Hahahaha. Dan moeten we dat alsnog eventjes doen.
Hij is officieel ingewijd met braadworst, frikandel en hamburgers. Heb mijn verjaardag, i.v.m. corona, in 2 erappes gevierd, dus die dag 2x de bbq aangehad.
 
Zo dat zijn schitterende ribben geworden en dat voor het eerst op de Weber 57, het blijven heerlijke bbq's om mee te werken (al staat die van ons op zolder🤫) wat had je er verder nog bij als bijgerechten? Nog gefeliciteerd met je verjaardag🥳
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Zo dat zijn schitterende ribben geworden en dat voor het eerst op de Weber 57, het blijven heerlijke bbq's om mee te werken (al staat die van ons op zolder🤫) wat had je er verder nog bij als bijgerechten? Nog gefeliciteerd met je verjaardag🥳
Bijgerechten? Friet met kipcorn en frikandel voor de kinderen. Spareribs voor mijn vrouw en mijzelf 😁😁😁.

En nu liggen de kippenvleugels erop. Daar komt een verse pastasalade en gebakken aardappeltjes.
 
Hier hoef jij je niet voor te schamen, super ribbetje! Vandaag ga ik aan de slag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
De 3-2-1 methode is voor St Louis ribben als ik me niet vergis voor de baby backs wat wij belgen en Nl vrienden gebruiken is dit niet nodig volgens veel kenners heb ik gelezen een 2-1-30min zou heel goed zijn voor de baby backs iemand die dit kan bekrachtigen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Twee weken geleden had ik de ribbetjes voor het eerst gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Deze heb ik precies aangehouden om een referentiepunt te maken. Ik moet zeggen dat ik de ribbetjes te gaar vond. Ik ben tien minuten geleden aan mijn tweede run begonnen. Ik ga deze 3-1-1 bereiden. Ben benieuwd. Het is ook maar net wat je lekker vind. Ik hou toch van nog een beetje bite aan het vlees.

Spareribs 060620.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
De 3-2-1 methode is voor St Louis ribben als ik me niet vergis voor de baby backs wat wij belgen en Nl vrienden gebruiken is dit niet nodig volgens veel kenners heb ik gelezen een 2-1-30min zou heel goed zijn voor de baby backs iemand die dit kan bekrachtigen ?

Klopt, Noskos noemt het in de video ook de 3,2,1 maar gebruikt inderdaad net andere tijden.
 
Twee weken geleden had ik de ribbetjes voor het eerst gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Deze heb ik precies aangehouden om een referentiepunt te maken. Ik moet zeggen dat ik de ribbetjes te gaar vond. Ik ben tien minuten geleden aan mijn tweede run begonnen. Ik ga deze 3-1-1 bereiden. Ben benieuwd. Het is ook maar net wat je lekker vind. Ik hou toch van nog een beetje bite aan het vlees.

Bekijk bijlage 2967
Zooo! Dat ziet er ook super uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan