BasBQ
Beef en Steak

low&slow Hachee uit de DO

AV zei:
Mr D.J. zei:
Holy moly!

. Zoals het hoort te zijn met koek en alles..

Top!

nou nou mrdj en de rest :niet te veel veren in de ........steken.


de hachee lijkt me meer dan okee.
maar dan al die moeite en met  liefde gemaakte vlees serveren op een bordje met patat.  :(

echte hachee is toch met aardappel meegekookt dacht ik,dan wel dr bij door heen geprakt.

ik zie een hele mooie hachee foto sessie met hellaas in mijn beleving  als laatste foto een patatje stoofvlees net als in de folder van de plaatselijke snackbar hiero :(

of kom ik echt uit de vorige eeuw of verkeerde streek en van wat een boer niet kent vreet ie niet.


Ieder zijn ding AV, hier onder de rivieren is friet (en dus geen patat ;) ) stoofvlees/hachee/zuurvlees de combi. En ja, daar ben ik geboren en woon ik nu eenmaal......

Ben nu wel benieuwd naar jouw variant van stoofvlees AV, wanneer mogen we jouw foto's bewonderen?



 
Ieder zijn ding AV, hier onder de rivieren is friet  hachee de combi.
Ben nu wel benieuwd naar jouw variant van stoofvlees AV, wanneer mogen we jouw foto's bewonderen?
[/quote]



  tuurlijk ieder zn ding  camiel: en de oorsprong van hachee begint wel in braband maar zeker weten met aardappel of rijst en wel met rode kool.

de huidige appelmoes,visstick, en pasta  generatie heeft  er patat  bij bedacht.

wat  mijn variant betreft:
dat wordt dan natuurrlijk vanzelfsprekend SIEPEL HACHEE.
en wordt gepressenteerd met foto  hiero als ik de geschikte pan heb die in mn rvs rookoventje past.
zodat de deksel dicht kan en dr een rooksmaakje in trekken kan.
en dat wordt de uitdaging of t dan lekkerder is dan op gas
 
ik ben ook opgegroeid met Hachee en daar gekookte aardappels of aardappel puree bij.
De variant met frietjes ken ik zelf ook niet, maar zeker een keer het proberen waard  :)
 
patat met stoofvlees is ook hier wel in de snackbar te koop.
heb t ooit jaren gelee gehad.
ik vind t niks want in combi vernaggeld t beide versnaperingen

t ziet dr uit als hondevoer als je teminste eenhond hebtdie met de pot meevreet,dan begrijp je wat ik bedoel.
niet deze foto maar k bedoel natuurlijk die bestelling van toen van de snackbar .

verder camiel blijf ik wel benieuwd naar de hoeveelheid brandstof die je verstookt hebt?

 
Gestart met een vuurstarter met 20 kooltjes. Daarna 12 onder en 5 bovenop. Meteen wat zwarte kooltjes erbij gelegd en zo doorgeschoven onder de DO en af en toe 1 of 2 boven erbij.

Al met al denk ik dat ik ik een kooltje of 30 gebruikt heb, gewone kooltjes, geen kokos.

Temp. In de DO was zo rond de 120 graden.

En voor wat betreft die Siepel Hachee, je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

Voor wat betreft de geschiedenis, was dat van oorsprong vast met gekookte aardappels en kool, of er in die tijd al veel rijst gegeten werd betwijfel ik...... Da's iets uit een wat modernere tijd lijkt me. Boer en rijst lijkt me niet..... Wat een boer niet kent vreet ie niet en rijst kwam/komt niet van het Brabantse land ;)
 
na de nederland indie periode jaren 50  begon nederland incl brabant massaal rijst te eten.

siepel hache: is ongeveer t zelfde als die van jouw met veel meer ui, zeker geen knoflook en  dan met aardappels meegesudderd B-)
stevige kost dus.
 
AV zei:
na de nederland indie periode jaren 50  begon nederland incl brabant massaal rijst te eten.

siepel hache: is ongeveer t zelfde als die van jouw met veel meer ui, zeker geen knoflook en  dan met aardappels meegesudderd B-)
stevige kost dus.
Denk niet dat een Brabander weet wat een siepel is, AV...
Voor de niet-oosterlingen: Siepel=ui, terug te horen in de tekst van Mooi Wark: Bun zo G%*l as een bossie siepels in augustus....

Sorry... :blush:
 
Geloof dat Ceriel denkt dat de rest van Nederland nooit buitenkomt ;) Tuurlijk weten we wel wat een siepel, tsssk....
 
noskos zei:
Geloof dat Ceriel denkt dat de rest van Nederland nooit buitenkomt ;) Tuurlijk weten we wel wat een siepel, tsssk....
Was ervan overtuigd dat het een woord uit het dialect was..... :blush:
 
Ik wist het niet, dank voor deze les!
 
Hachee, favoriet eten hier. Lekker hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan