BasBQ
Beef en Steak

Low & slow brisket

Ziet er geweldig uit Marc, mooie eerste Brisket.
Noskos bedoelde met "in het dikker deel niet een andere laag bovenop"
een reststukje van de point zoals op de foto hieronder zie je een losser stuk aan de brisket plak, dit is een leftover van de weggesneden Point

Bekijk bijlage 176

Ik had als lunch nog wat plakjes over die ik niet gevacumeerd had. Aan 1 van deze plakjes zat een soortgelijk randje als wat jij net omschrijft. Dan was de linkerkant op mijn foto's dus toch waar de point afgesneden is
 
Wow, ziet er inderdaad goed mals uit. Ben wel erg benieuwd wat je nu de volgende keer anders zou doen.
 
Ik zou hem bij het inpakken meteen heel strak met aluminiumfolie inpakken. Na 5-6u had ik hem eerst met bakpapier ingepakt. Het bakpapier was echter net te klein waardoor het geheel niet heel strak zat. Een paar uur later alsnog aluminiumfolie omheen gedaan maar niet strak genoeg. Dit heeft er voor gezegd dat de temperatuur heel langzaam steeg en zelfs een tijd stagneerde.

Waarschijnlijk was hij dus malser geweest als ik hem direct strak had ingepakt. Maar 1 manier om achter te komen natuurlijk ;)
 
Bakpapier is ook niet ideaal om mee in te pakken. Is toch heel anders dan butcherpaper dat het vet opneemt en dan een soort barrière vormt.
 
Ik zou hem bij het inpakken meteen heel strak met aluminiumfolie inpakken. Na 5-6u had ik hem eerst met bakpapier ingepakt. Het bakpapier was echter net te klein waardoor het geheel niet heel strak zat. Een paar uur later alsnog aluminiumfolie omheen gedaan maar niet strak genoeg. Dit heeft er voor gezegd dat de temperatuur heel langzaam steeg en zelfs een tijd stagneerde.

Waarschijnlijk was hij dus malser geweest als ik hem direct strak had ingepakt. Maar 1 manier om achter te komen natuurlijk ;)

Nog een keer doen, o wat erg:) maar het lijkt of de temperatuur in het laatste gedeelte van de rooktijd toch niet zo snel omhoog wil
ik denk niet dat dat aan het inpakken ligt maar standaard is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan