BasBQ
Beef en Steak

Low & slow beginnersset op een Weber kettle

Dit is trouwens de BBQ die ik gekocht heb via Marktplaats voor 100 Euro. Inclusief starter en zakken kolen. Goeie deal denk ik!
Weet iemand uit welk jaar deze komt? Ik weet alleen dat het een Weber Original Kettle (Premium) 57cm is.

Bekijk bijlage 1192Bekijk bijlage 1193

Goeie deal vind ik, geweldige bbq die ik 5 jaar terug heb gekocht en nog steeds gebruik naast mijn kamado.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vooral lees over de Meater is de Kooi van Faraday, naar het schijnt zijn er veel verbindingsproblemen met de meater en weber.
 
Wat ik vooral lees over de Meater is de Kooi van Faraday, naar het schijnt zijn er veel verbindingsproblemen met de meater en weber.
Dat heb ik wel gelezen/gezien bij de gewone editie. Maar de nieuwe Plus (+) zou echt een goed bereik hebben.
Ik ga het testen en laat het jullie weten! :)
 
De gewone is inderdaad een dramatisch bereik met de weber. Zorg voor een extra telefoon met de WiFi verbinding of 4G. Dan heb je overal bereik in principe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik heb een Meater + en werkt goed, niet gebruiken voor direct grillen omdat de directe hitte niet goed voor de probe is. Of je moet deze afschermen van de directe hitte. Voor low & slow werkt het goed.
Wat ook wennen is is het verschil in temperatuur, de Meater zal altijd een andere temperatuur aangeven dan de thermometer in het deksel omdat er op verschillende hoogte word gemeten.
En je hoeft de app niet constant open te hebben op je Phone.

succes met je oriëntatie
 
Als het goed is staat er een serie nummer op de topvent (metalen lucht rooster bovenop.)
Elders op t forum staat een link.. de code begint met 2 letters. Die staan voor het bouwjaar

Edit: https://www.virtualweberbullet.com/determine-age-weber-grills-smokers/#charcoalblaqksmixh
Of even iets naar boven scrollen als hij toch ouder is.
Thanks! Er staat "AD" op, wat op een model uit 2010 zou moeten duiden. Nou... na 10 jaar ziet deze er nog zeer goed uit!
IMG_5487.jpg
 
Ik heb een Meater + en werkt goed, niet gebruiken voor direct grillen omdat de directe hitte niet goed voor de probe is. Of je moet deze afschermen van de directe hitte. Voor low & slow werkt het goed.
Wat ook wennen is is het verschil in temperatuur, de Meater zal altijd een andere temperatuur aangeven dan de thermometer in het deksel omdat er op verschillende hoogte word gemeten.
En je hoeft de app niet constant open te hebben op je Phone.

succes met je oriëntatie
Je hoeft de app inderdaad niet de hele tijd open te hebben maar als ik de app niet open heb krijg ik geen meldingen, ik heb een iphone, misschien dat het met andere telefoons wel werkt.
 
Nou, met dank aan al het advies, is nu ook de rest van mijn materiaal binnen! Mooi pakket zo!
Het mes is toch een F.dick geworden, omdat de Victorinox niet voorradig bleek. Werd netjes gebeld door een medewerker.

Ben bijna compleet zo! Alleen nog de braadslee van Ikea en de handschoenen (lashandschoenen bij een bouwmarkt).


image0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is dit in het kader van 'ik heb een idee en ik koop direct alles'?
Want van dat 'probleem' heb ik ook wel vaker last.. haha

Boeken zijn super, veel lees plezier. Ik zou beginnen bij Het vuur de baas, voor de kennis.
 
Alles wat hier benoemt is als hardware is inderdaad van belang maar ik mis het allerbelangrijkste item eigenlijk nog namelijk een goed gevulde koeling of vriezer met VLEES.
want wat heb je eraan als je alle hardware hebt maar geen lekker stukkie vlees om er op te leggen.:p:D
 
Alles wat hier benoemt is als hardware is inderdaad van belang maar ik mis het allerbelangrijkste item eigenlijk nog namelijk een goed gevulde koeling of vriezer met VLEES. want wat heb je eraan als je alle hardware hebt maar geen lekker stukkie vlees om er op te leggen.:p:D
O maar dat is ook geregeld hoor! Heb 't bewust enkel op materiaal gehouden, omdat deze thread immers ook in de gelijknamige categorie staat van dit forum. Zal mijn barbecuevlees tonen in een andere thread, maar er is 3,6KG aan Wagyu onderweg ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RvdK
O maar dat is ook geregeld hoor! Heb 't bewust enkel op materiaal gehouden, omdat deze thread immers ook in de gelijknamige categorie staat van dit forum. Zal mijn barbecuevlees tonen in een andere thread, maar er is 3,6KG aan Wagyu onderweg ;)
Gelukkig maar

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Hoi,

Ik heb een weber en de MEATER+ en dat is een prima begin hoor! Wel moet je je realiseren dat in tegenstelling met een Komado de Weber meer zal gaan schommelen qua temperatuur en in grotere variaties... Low en slow kan natuurlijk, maar vereist wel continue aandacht. De deksel thermometer op een Weber is waardeloos, dus regel de temperatuur vooral in op basis van je meater ;-) ik zelf heb uiteindelijk een BBQ controller aangeschaft van BBQ Guru (ze hebben net nieuwe) die de ketel zelfs in slecht weer keurig op 1-2° houdt van de gewenste temperatuur... en dan zit je wel in Komado grill land qua nauwkeurigheid... kan je altijd nog doen... ik heb dus een oude Weber met controller zo omgebouwd dat ik uiteindelijk 600€ kwijt was in totaal, maar daarvoor wel veel meer oppervlak heb voor minder geld en heb erg veel plezier en lol van... maar volgens mij ben je al prima op weg... hierbij een fotootje van mijn bouwsel en brouwsel (Indische babi pangang spareribs)
9330b08f98d71cf09fb2f2aedffd22d2.jpg


Ribrekje komt bij IKEA vandaan en is eigenlijk een pandekselhouder geloof ik... een veel gebruikte hack op BBQ forums


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan