BasBQ
Beef en Steak

Low and Slow van een olievat

Ok.

Ik moet nog 2 dingen doen voordat ik kolen en vlees kan gaan kopen.

1. Rooster maken.
2. Statief/standaard/rek maken om het vat in te zetten.

1. Rooster: Net bij mijn metaal leverancier geweest om 6 lengtes van diameter 6mm te bestellen.
Hij zei dat wanneer ik staal pak ik het na 1 bbq weg kan gooien. Dus hij stuurde mij naar RVS. Maar daar zit een factor 5 in qua kosten plus dat ik andere elektrodes moet kopen voor het lassen. Hij zei dat de meeste staal pakken als het voor eenmalig gebruik is. Weet iemand of dit klopt?

2. daar wil ik van vierkante buizen 2 rechthoeken van maken (1 groot en 1 die er net in kan vallen)
 
en je wou m zo maken als deze. :-/

svv1972 zei:

maar okee als je wilt bezuinigen:staal kan best maar wordt wel  roestig en geeft een smerige aanblik.en t vet en vuiligheid trekt in de porieen van t roestige staal en gaat stinken.
rvs zal in jouw bbq gaan trekken doordat t rooster vlak boven de brandstof lig.
zoek eens naar afmetingen van gietijzer rooster of die passen dan wel pasbaar te maken op je bbq.
gietijzer gaat tijdloos mee en is van alle metalen t beste schoon te maken en te ondehouden.

en dus komt dr ook niet een mooie glimmende rvs uitlaat op...jammer.

sucses verder
 
Toevallig kwam ik een gietijzer rooster tegen van 120 x 60 cm.
Daar moet ik dus nog wat van af slijpen.

Maar weet iemand hoe ik die het beste kan schoonmaken. Het rooster heeft buiten gelegen en er zit roest op.
Ik dacht zelf met een slijptol en daar een schuurpad op. Of is dat niet verstandig?
 
Slijpen van metaalplaat tot 1.5 mm is eigenlijk niet nodig . Het kan veel eenvoudiger met een knabbelaartje .

Zoek maar es via google afbeeldigen : knabbelschaar voor boormachine matthys.

Mss een tip voor je volgende project 😊


Ow en het rooster kan je gewoon met een handschuurborstel kuisen denk ik.


Steve

 
Terug
Bovenaan Onderaan