BasBQ
Beef en Steak

low and slow ribs op de camping

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Wat doe je als het regent 18 graden is en waar normaal gesproken de mussen van het dak vallen..
Je vervelen of bbq-en??

Vorige week viel in Rovinj ( Kroatie) de regen met bakken uit de lucht.
Wat ga je dan doen helemaal niets en wachten totdat het weer droog wordt, of?..
S'morgens begon de ochtend nog veelbelovend maar begon al snel heel hard te regenen.
Van ellende de WGA maar aangemaakt zodat de vrouwtjes het niet te koud kregen :D
Ik naar de camping winkel om wat vlees te scoren zodat we de middag nog gezellig konden maken.
Kom ik in de winkel liggen daar spareribs in de koeling.
Toen was mijn dag in 1 keer helemaal goed.
Ribjes en genoeg bier meegenomen en op naar de caravan.
De ribjes waren jammer genoeg al voorzien van een rode natte marinade met vlies :( ( natuurlijk eraf gehaald).
Hier nog maar wat cajun kruiden over heen gedaan ingepakt in folie en op 100/125 graden 3 uur in de oven gedaan..
Ik heb een heel klein camping oventje ( inklapbaar) dat warm wordt door het op het gasfornuis te plaatsen.

Tijdens het wachten de nodige Paulaner burgemeester gemaakt  O:)
Gelukkig begon het wat droger en warmer te worden, zodat de ribs op de bbq nog een uurtje konden na garen.

De ribs wel nog even ingesmeerd met heinz bbq saus met wat extra knoflookpoeder en suiker.

Resultaat een hele leuke middag en echt lekkere ribs, had ik niet gedacht maar wel gehoopt.
Niet helemaal op de Q klaar gemaakt, maar dit oventje heeft toch wel beetje een q karakter doordat het wordt verhit door een gasvlam aan de onderkant van het oventje.

Hier nog een paar fotootjes van mijn middag die dreigde in het water te vallen :D






 
Wat een leuk oventje, en zo te zien ben je lekker bezig geweest!
 
Oventje hebben we altijd bij ons.
Het is eigenlijk niets meer dan een kubus met deurtje.
De onderkant heeft een soort van dubbele bodem die gedeeltelijk open is zodat de warmte naar binnen kan.
Echt een super dingetje.

Blefke
 
prima dagbesteding geweest
 
Handig opgelost hoor!
 
Sander72 zei:
Handig opgelost hoor!
Inderdaad, de vrouwtjes hadden het warm en ik kon toch mijn ribbetjes garen.
Op bovenstaande foto zijn ze net ingesmeerd met bbq saus heb ze vervolgens nog een 45 minuten op de Q gehad.
DE ribs waren erg lekker, beetje zoutig maar goed.
Mijn camping buren waren jaloers hahahaha

@Doninque,
Dit oventje is echt super.
Merk is coleman
In Nederland te krijgen bij
http://www.qvist.nl/camp-oven.html
Wel erg duur.
Ik heb de oven in de VS gekocht voor 25 dollar omgerekend was dat +/- 18 euro.
Een vriend van mij is amerikaan en heeft deze voor mij besteld.
Verzendkosten 0 euro dan is het wel erg interessant om te hebben.

Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan